Tankowanie LPG

porady i pomoce
iro_iro

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: iro_iro »

Najprawdopodobnie zawiesił ci się wielozawór albo pływak w butli i to jest powodem że jest problem z zatankowaniem. A nie kręciłeś przypadkiem tymi śrubani przy zbiorniku? Jedna odcina wypływ gazu dalej do instalacji a druga odcina doprowadzenie z zaworu tankowania. I o ten właśnie się rozchodzi czy nie jest przykręcony. Sam się kiedyś tak zrobiłem jak zakręciłem przy czyszczeniu filterka gazu a później na stacji zdziwienie że nie idzie zatankować. A co do wody w paliwie to mechanicy różne historie lubią na poczekaniu klientom wciskać. Sam byłem świadkiem jako uczeń w warsztacie samoch. jak klient przyjechał i pytał co jest jak z rury woda kapie- szef na to "bo ma pan wodę w paliwie". Myślałem że do kanału ze śmiechu wpadnę. Dla niewtajemniczonych- benzyna to węglowodór który po reakcji spalania łączy się z tlenem i powstaje m.in. dwutlenek węgla i woda w postaci pary która skrapla się w zimnym tłumiku.
Jakby w LPG była woda, to o ile mi wiadomo poniżej 0st.C robi się lód, a gaz przy rozprężaniu w/g prawa termodynamiki obniża temp. W reduktorze woda by zamarzła i koniec z jazdy na gazie.

LOKO

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2008, 10:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: LOKO »

Bylem u gazownika i po prostu zawiesil sie plywak, gosciu ostukal i opadl, polecil, ze jezeli sie sytuacja powtorzy to trzeba bedzie rokrecic wielozawor i zbadac sytuacje, za powod podal, iz przy tankowaniu do pelna poprostu za pozno odbijo, badz za slabo ...

Do tego dostalem nowy koreczek na zawor gazu, a cala usluga wyniosla mnie 10zl ;)

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

Punkcik prosze ;)

LOKO

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2008, 10:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: LOKO »

ale to nie przez zadna woda :mrgreen:

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

No to jaką widzisz przyczynę zawieszającego się pływaka przy jeździe bez korka???

Nie mówimy tutaj o litrach wody tylko o śladowych ilościach...

A to ze koles nie umial tego wyjaśnic nie znaczy ze tak nie jest.

iro_iro

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2008, 19:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: iro_iro »

Woda nie ma tu nic do rzeczy. Pływak zwyczajnie się zawiesił -może są jakieś luzy na ośce i go lekko skantowało. W jaki sposób woda miała by go zawiesić? Przecierz gaz w butli jest równierz w fazie płynnej. A jeśli by były jakieś śladowe ilości wody w zbiorniku to będą zalegać na dnie zbiornika. I dajcie już spokuj z tą wodą która leci przez zawór w czasie jazdy bez korka. Jego funkcja jest wyłącznie taka by nie dostawały się syfy do jednostronnego zaworu we wlewie gazu (kulka na sprężynce). Tysiące aut zatankowałem pracując na stacji i efekt jazdy bez korka jest taki że po odłączeniu pistoletu od tankowania wylatuje pewna ilość gazu znajdująca się w przewodzie zawór tankowania- zbiornik. Właśnie ta kulka nie dolega dokładnie i pozwala się cofać LPG do atmosfery.

Traviz

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 07 sty 2008, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Traviz »

iro_iro pisze:A jeśli by były jakieś śladowe ilości wody w zbiorniku to będą zalegać na dnie zbiornika.
Racja.
Przyjmuje się, że 1 litr mieszanki propan-butan waży 0.55kg.
Litr wody ok. 1 kg. Woda więc idzie na dno.
iro_iro pisze:efekt jazdy bez korka jest taki że po odłączeniu pistoletu od tankowania wylatuje pewna ilość gazu znajdująca się w przewodzie zawór tankowania- zbiornik. Właśnie ta kulka nie dolega dokładnie i pozwala się cofać LPG do atmosfery.
Podczas tankowania, część syfu z wlewu (ściślej, brud na kulce, który obmywany jest ciśnieniem tłoczonego ciekłego gazu) ma prawo dostać się do butli. Pod uszczelkę zaworku kulowego też - w efekcie część gazu z rurki idącej do zbiornika wydostaje się na zewnątrz. Zgromadzony brud w zbiorniku też może spowodować zawieszenie się pływaka, choć to zdarza się nawet na fabrycznie nowych wielozaworach i nie ma reguły.
Astra-G.pl #26

[External Link Removed for Guests]


Obrazek

ODPOWIEDZ