Witajcie. Pozwólcie ze opisze swój problem w nowym temacie gdyz we wcześniejszym którym zawarłem swój problem nie dostałem odpowiedzi. Mam problem z tym czakiem a mianowicie pali mi się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu silnika ale w czasie jazdy zdarza się tez ze się zapala. posiadam astra kombi 1.6 71 KM z gazem II generacji czyli sterowana komputerkiem. Zrobiłem odczyt błędów i wykazało mi następujące błędy:
- 18 - System regulacji spalania stukowego
- 24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
- 25 - Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
- 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
Co oznaczają te błędy i gdzie szukać tych czujników w astrze? Czy można coś z tego samemu naprawić?
zdarza się ze w czasie jazdy astra mi gaśnie po wrzuceniu na luz. Czek zapala sie mi na gazie jak i na benzynie.
"Check Engine" błędy 18, 24, 25, 35. Jak je napraw
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 lut 2009, 13:30
- Imię: Piotr
- Auto: ASTRA F 1,6 8V LPG
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontakt:
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 24 paź 2007, 18:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Jasło
- Kontakt:
No wiec jeśli chodzi o kod:
18 - z tego co wiem odpowiedzialny jest za to zawór EGR. Możesz go przeczyścić lub ewentualnie zaślepić.. Było na forum
24 - apropo masz sprawną linke od licznika, działa Ci wskazówka prędkościomierza?
wiem że w takich przypadkach pojawia sie taki problem
35- jeśli o to chodzi to najprawdopodobiej jest do wymiany lub do wyczyszczenia silniczek krokowy.
A w związku z tym gaśnięciem na luzie podczas jazdy to mam pytanie, na benzynie jak jedziesz to też tak sie dzieje? Jeśli tylko na gazie to może to być kwestja regulacji gazu, spróbuj ściągnąć ten kruciec co idzie od atrapy z przodu do filtra powietrza.. Powinno pomóc.
POzdrawiam
meserter
18 - z tego co wiem odpowiedzialny jest za to zawór EGR. Możesz go przeczyścić lub ewentualnie zaślepić.. Było na forum
24 - apropo masz sprawną linke od licznika, działa Ci wskazówka prędkościomierza?
wiem że w takich przypadkach pojawia sie taki problem
35- jeśli o to chodzi to najprawdopodobiej jest do wymiany lub do wyczyszczenia silniczek krokowy.
A w związku z tym gaśnięciem na luzie podczas jazdy to mam pytanie, na benzynie jak jedziesz to też tak sie dzieje? Jeśli tylko na gazie to może to być kwestja regulacji gazu, spróbuj ściągnąć ten kruciec co idzie od atrapy z przodu do filtra powietrza.. Powinno pomóc.
POzdrawiam
meserter
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 12 lis 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zgodzę się prawie ze wszystkim co napisał kolega meserter, oprócz tej
18- jak dla mnie to do sprawdzenia czujnik spalania stukowego.
24-jak wyżej a jesli licznik dziala to impulsator pewnie do wymiany(gdzies na forum jest opis)
25- to zapewne skutek zainstalowanej instalacji LPG( on sam nie zapala checka).
18- jak dla mnie to do sprawdzenia czujnik spalania stukowego.
24-jak wyżej a jesli licznik dziala to impulsator pewnie do wymiany(gdzies na forum jest opis)
25- to zapewne skutek zainstalowanej instalacji LPG( on sam nie zapala checka).
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 lut 2009, 13:30
- Imię: Piotr
- Auto: ASTRA F 1,6 8V LPG
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontakt:
Co do problemów to się z prawie wszystkimi jakimś cudem uporałem. Wyczyściłem krokowca i docisnąłem wtyczkę idąca do EGR i błędy ze spalaniem stukowym, wtryskiwaczem i krokowcem zniknęły. Pozostał mi problem z tym czujnikiem przebytej drogi. Linka od prędkościomierza jest ok i prędkościomierz tez jest wporządku. Poszukam tej informacji jak sprawdzić ten impulsator. Co do gaśnięcia to gasł na gazie ale z tym tez się uporałem, ściągnąłem przewód idący do filtra powietrza i zaślepiłem wlot i już jest ok.