INSTALACJA SEKWENCYJNA LPIGAZ W ASTRZE H 1,6 16 2005 Z16XEP

porady i pomoce
Awatar użytkownika
czarek30_ka

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 kwie 2009, 20:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

INSTALACJA SEKWENCYJNA LPIGAZ W ASTRZE H 1,6 16 2005 Z16XEP

#1

Nieprzeczytany post autor: czarek30_ka »

Witam,
Mam samochód z instalacją jak w tytule i niestety kupę problemów eksploatacyjnych:
1. Przy nierozgrzanym silniku na gazie falowanie obrotów i częste gaśnięcie.
2. Zdarza się wypadanie jednego cylindra - błąd 0304 i świecenie check engine.
3. Usterki z p. 1 i 2 pojawiają się zwłaszcza gdy jest zimno i / lub wilgotno.
4. Czuć podczas normalnej jazdy zwłaszcza na gazie chwilowe utraty mocy i szybki powrót do normalnej mocy - na wykresie z hamowni krzywa mocy jest pofalowana.
5. Samochód był sprawdzany przez mechanika i ten twierdzi że na benzynie jest wszystko OK, natomiast winna jest instalacja a byc może sterownik lub wtryskiwacze.
6. Instalacje założyłem przy 18000 km a teraz mam 52000 km.

No i pytania są takie:
1. Czy ktoś z Was miał podobne objawy albo wie lub podejrzewa w na czym polega usterka.
2. Czy ktos z Was ma Astrę H - silnik Z16XEP i instalacja nie sprawia problemu bo znam drugi przypadek w identycznym samochodzie w okolicy i jest podobna jazda.

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Awatar użytkownika
STASD

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2008, 13:29
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: opolskie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: STASD »

Czy takie problemy były od początku?

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

U mojego ojca były identyczne objawy, okazało sie ze jeden z wtryskiwaczy sie uszkodził
LPG CHARGED

Awatar użytkownika
czarek30_ka

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 kwie 2009, 20:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: czarek30_ka »

STASD
Problemy pojawiły się dwa tygodnie po zamontowaniu instalacji. Gazownik wymieniał wtryskiwacze i mogę powiedzieć że testuję już trzeci komplet. Przez pewien czas był spokój ale z nastaniem zimy 08/09 znów się pojawiły. Teraz jest trochę lepiej ale i tak nie mam powodów do zadowolenia.
Narka

Awatar użytkownika
STASD

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 19 cze 2008, 13:29
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP+LPG
Województwo: opolskie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: STASD »

Ja mam instalacje na Stag 300 i oprócz świecenia checka który czasami na kilkaset km zgaśnie jest OK
Na gazie 12tyś

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Czek nie powinien sie świecić, musisz dostroic instalacje
LPG CHARGED

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

Musisz wymienić oba filtry gazu. Pewnie masz wtryskiwacze valtek lub rail, najczęsciej montowane. Wyrzuć je i zamontuj magic jet lub matrix (troche droższy).
Trzeba by było oblukać jak to wyglada pod maską, może masz jakąś rzeźbe...
Obrazek

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 3235

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

czarek30_ka pisze:2. Zdarza się wypadanie jednego cylindra - błąd 0304 i świecenie check engine.
3. Usterki z p. 1 i 2 pojawiają się zwłaszcza gdy jest zimno i / lub wilgotno.
Powodów występowania tego błędu jest wiele.

Po pierwsze to sprawdź świece, bo w tym silniku zasilanym gazem powinny być wymieniane co 30kkm, takie jest zalecenie GM dla dla silników zasilanych gazem (między innymi dla Z16YNG).
Dalej sprawdź dolot czy nie ma nieszczelności, zawór Twinport (być może się zacina), EGR. Jeżeli tam będzie dobrze to można by sprawdzić moduł zapłonowy, sondy lambda oraz katalizator (chociaż w to wątpię, że to jego wina).

Awatar użytkownika
danlis

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 gru 2008, 2:20
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: danlis »

Nie wiem czy temat nadal aktualny, ale... niedawno skończyłem walkę z błędem 301 (czyli wypadanie ale nie na 4 lecz na 1 cylindrze) - silnik Z16XEP, też założony gaz.

Przyczyna: padający moduł zapłonowy DIS (cewka zapłonowa) - na lpg to co u Ciebie, na benzynie było dużo lepiej. Na allegro nowa oryginalna cewka około 350 PLN (ASO - ok. 1000) - jak ręką odjął.

Ale przyczyny mogą być różne - ja miałem możliwość sprawdzenia m.in. na innym module DIS, zatem nie kupowałem części "w ciemno".

Awatar użytkownika
czarek30_ka

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 kwie 2009, 20:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: czarek30_ka »

Chyba moduł zapłonowy nie jest problemem bo w zimie padł mi całkiem, jeden gar nie palił i na benzynie i na gazie. Został wymieniony na nowy i problem pojawia się tylko na gazie. Ostatnio auto miałem na diagnostyce i mechanik stwiedził że samochód jest OK więc problem jest związany albo z uszkodzonym wtryskiwaczem albo modułem instalacji gazowej. Dalej nie mam pewności, a do gaziarza jadę w sobotę.
Ciekawi mnie czy jest możliwe żeby ten nowy moduł zaplonowy miał podobną usterkę jak stary i początkowo żeby usterka pojawiała się na benzynie?

ODPOWIEDZ