INSTALACJA SEKWENCYJNA LPIGAZ W ASTRZE H 1,6 16 2005 Z16XEP
- czarek30_ka
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 20:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzebinia
- Kontakt:
INSTALACJA SEKWENCYJNA LPIGAZ W ASTRZE H 1,6 16 2005 Z16XEP
Witam,
Mam samochód z instalacją jak w tytule i niestety kupę problemów eksploatacyjnych:
1. Przy nierozgrzanym silniku na gazie falowanie obrotów i częste gaśnięcie.
2. Zdarza się wypadanie jednego cylindra - błąd 0304 i świecenie check engine.
3. Usterki z p. 1 i 2 pojawiają się zwłaszcza gdy jest zimno i / lub wilgotno.
4. Czuć podczas normalnej jazdy zwłaszcza na gazie chwilowe utraty mocy i szybki powrót do normalnej mocy - na wykresie z hamowni krzywa mocy jest pofalowana.
5. Samochód był sprawdzany przez mechanika i ten twierdzi że na benzynie jest wszystko OK, natomiast winna jest instalacja a byc może sterownik lub wtryskiwacze.
6. Instalacje założyłem przy 18000 km a teraz mam 52000 km.
No i pytania są takie:
1. Czy ktoś z Was miał podobne objawy albo wie lub podejrzewa w na czym polega usterka.
2. Czy ktos z Was ma Astrę H - silnik Z16XEP i instalacja nie sprawia problemu bo znam drugi przypadek w identycznym samochodzie w okolicy i jest podobna jazda.
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
Mam samochód z instalacją jak w tytule i niestety kupę problemów eksploatacyjnych:
1. Przy nierozgrzanym silniku na gazie falowanie obrotów i częste gaśnięcie.
2. Zdarza się wypadanie jednego cylindra - błąd 0304 i świecenie check engine.
3. Usterki z p. 1 i 2 pojawiają się zwłaszcza gdy jest zimno i / lub wilgotno.
4. Czuć podczas normalnej jazdy zwłaszcza na gazie chwilowe utraty mocy i szybki powrót do normalnej mocy - na wykresie z hamowni krzywa mocy jest pofalowana.
5. Samochód był sprawdzany przez mechanika i ten twierdzi że na benzynie jest wszystko OK, natomiast winna jest instalacja a byc może sterownik lub wtryskiwacze.
6. Instalacje założyłem przy 18000 km a teraz mam 52000 km.
No i pytania są takie:
1. Czy ktoś z Was miał podobne objawy albo wie lub podejrzewa w na czym polega usterka.
2. Czy ktos z Was ma Astrę H - silnik Z16XEP i instalacja nie sprawia problemu bo znam drugi przypadek w identycznym samochodzie w okolicy i jest podobna jazda.
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
- STASD
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 cze 2008, 13:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: opolskie
- Kontakt:
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: x16szr + LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
- Kontakt:
- czarek30_ka
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 20:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzebinia
- Kontakt:
- STASD
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 cze 2008, 13:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP+LPG
- Województwo: opolskie
- Kontakt:
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: x16szr + LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 297
- Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra G
- Silnik: X18xe1 @ 161
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Kontakt:
Musisz wymienić oba filtry gazu. Pewnie masz wtryskiwacze valtek lub rail, najczęsciej montowane. Wyrzuć je i zamontuj magic jet lub matrix (troche droższy).
Trzeba by było oblukać jak to wyglada pod maską, może masz jakąś rzeźbe...
Trzeba by było oblukać jak to wyglada pod maską, może masz jakąś rzeźbe...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Powodów występowania tego błędu jest wiele.czarek30_ka pisze:2. Zdarza się wypadanie jednego cylindra - błąd 0304 i świecenie check engine.
3. Usterki z p. 1 i 2 pojawiają się zwłaszcza gdy jest zimno i / lub wilgotno.
Po pierwsze to sprawdź świece, bo w tym silniku zasilanym gazem powinny być wymieniane co 30kkm, takie jest zalecenie GM dla dla silników zasilanych gazem (między innymi dla Z16YNG).
Dalej sprawdź dolot czy nie ma nieszczelności, zawór Twinport (być może się zacina), EGR. Jeżeli tam będzie dobrze to można by sprawdzić moduł zapłonowy, sondy lambda oraz katalizator (chociaż w to wątpię, że to jego wina).
- danlis
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 gru 2008, 2:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem czy temat nadal aktualny, ale... niedawno skończyłem walkę z błędem 301 (czyli wypadanie ale nie na 4 lecz na 1 cylindrze) - silnik Z16XEP, też założony gaz.
Przyczyna: padający moduł zapłonowy DIS (cewka zapłonowa) - na lpg to co u Ciebie, na benzynie było dużo lepiej. Na allegro nowa oryginalna cewka około 350 PLN (ASO - ok. 1000) - jak ręką odjął.
Ale przyczyny mogą być różne - ja miałem możliwość sprawdzenia m.in. na innym module DIS, zatem nie kupowałem części "w ciemno".
Przyczyna: padający moduł zapłonowy DIS (cewka zapłonowa) - na lpg to co u Ciebie, na benzynie było dużo lepiej. Na allegro nowa oryginalna cewka około 350 PLN (ASO - ok. 1000) - jak ręką odjął.
Ale przyczyny mogą być różne - ja miałem możliwość sprawdzenia m.in. na innym module DIS, zatem nie kupowałem części "w ciemno".
- czarek30_ka
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 20:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Trzebinia
- Kontakt:
Chyba moduł zapłonowy nie jest problemem bo w zimie padł mi całkiem, jeden gar nie palił i na benzynie i na gazie. Został wymieniony na nowy i problem pojawia się tylko na gazie. Ostatnio auto miałem na diagnostyce i mechanik stwiedził że samochód jest OK więc problem jest związany albo z uszkodzonym wtryskiwaczem albo modułem instalacji gazowej. Dalej nie mam pewności, a do gaziarza jadę w sobotę.
Ciekawi mnie czy jest możliwe żeby ten nowy moduł zaplonowy miał podobną usterkę jak stary i początkowo żeby usterka pojawiała się na benzynie?
Ciekawi mnie czy jest możliwe żeby ten nowy moduł zaplonowy miał podobną usterkę jak stary i początkowo żeby usterka pojawiała się na benzynie?