Pomoc w wyborze

porady i pomoce
misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Jednopunkt, wszystko jasne

Ja troche ponad rok temu placilem 1400
LPG CHARGED

Arty

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Arty »

kornel pisze:Arty,
Arty pisze:czy jednopunkt czy wielopunkt to przy montazu różnica tylko taka ze musza albo jeden wtrysk spiac z centralka albo cztery.
Tak na ogół dobrze się czujesz z tym jednopunktem gazu??? Przecież to jest nazywana inaczej II-ga generacja, z mikserem (taki jakby palnik) - dostarczycielem gazu, a jego ilość korygują ustawienia silniczka krokowego wpisane w komputer/sterownik gazu. O jakim jednym wtrysku masz wizję? Matko kochana...i tak powstają legendy o gazie, co jest suchy i niszczy silniki. :k
Nalezy czytac ze zrozumieniem ( zapomnialem dodac, ale myslalem ze to oczywiste)

Gaz ocywiscie; czy jednopunkt, czy wielopunkt jest doprowadzany do miksera - nie do wtrysku!!!

Chodzi mi o sposób podłączenia wtrysków benzyny do centralki sterującej LPG

Powtarzam - przy jednopunktowym wtrysku benzyny jeden wtrysk zostaje odłanczany przy przełanczaniu na gaz i ten jeden wtrysk zostaje spiety z centralką sterującą LPG
Przy wtrysku wielopunktowym wszystkie wtryski ( przeważnie są 4 )muszą być odłanczane przy przełączeniu na gaz i te wtryski musz zostać dodatkowo wpięte pod centralke sterująca LPG...

Chyba prościej sie nie da :k


P.S. Co do suchego gazu i legendy na ten temat jeśli kogos interesuje zgadzam sie z teoria ze LPG nie jest bez wpływy na trwałośc silnika, lecz nie chodzi w tym wypadku o suchość gazu- gdyz to akurat jest jego zaleta - nie powoduje spłukiwania filmu olejowego z gładzi cylindrów. Czynnikiem działającym destrukcyjnie na silniki jest wyższa temperatura spalania mieszanki LPG, co czesto zwłaszcz przy nieumiejetnej eksploatacji silnika zasilanego LPG, a także czesto niewłasciwymi ustawieniami instalacji LPG powoduje szybsze zuzywanie sie silnika (głównie główicy i gniazd zaworowych ).

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: kornel »

Arty,
Arty pisze:Gaz ocywiscie; czy jednopunkt, czy wielopunkt jest doprowadzany do miksera - nie do wtrysku!!!
A w której sekwencji gazu masz mikser???
P.S. Sekwencja, lub jak kto woli "sekwencyjny wtrysk lpg w fazie lotnej" - to dostarczanie określonej ilości gazu innym, niż do benzyny wtryskiwaczem, umocowanym w listwie, lub pojedyńczo do kolektora ssącego.
Arty pisze:Nalezy czytac ze zrozumieniem ( zapomnialem dodac, ale myslalem ze to oczywiste)
jakby co,Arty. Po stokach Ci się informacje odbijają i echo powstaje? :mrgreen:
A może Tobie mikser myli się z parownikiem-reduktorem? Ten, i owszem, w sekwencji też występuje, coby zredukować ciśnienie gazu ciekłego z butli i zrobić niego gaz "gazowy"...Ech, Fachowcy od gazu... :lol:

[ Dodano: 2009-06-24, 14:17 ]
Arty, Gdybyś zechciał opisać to "spinanie"
Arty pisze:Powtarzam - przy jednopunktowym wtrysku benzyny jeden wtrysk zostaje odłanczany przy przełanczaniu na gaz i ten jeden wtrysk zostaje spiety z centralką sterującą LPG
, Bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić...Chodzi Ci o emulację?
Jakby co, to...?

cucek

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 12 gru 2008, 13:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: cucek »

kornel pisze:Arty napisał/a:
Gaz ocywiscie; czy jednopunkt, czy wielopunkt jest doprowadzany do miksera - nie do wtrysku!!!
A w której sekwencji gazu masz mikser???
Ale przecież kolega nie napisał ze w sekwencji masz mikser. Wogóle nie pisał w tej wypowiedzi o sekwencji tylko o wtrysku jedno lub wielopunktowym i napisał dobrze bo przy wtrysku wielopunktowym równiez stosuje sie instalacje podciśnieniowe z mikserem i attuatorem. Jeżeli dany silnik na to pozwala i kierowca chce wybrac taką instalacje

Arty

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Arty »

Nie będe wiecej wyjasniał, bo wiem ze kto chce zrozumiec to zrozumie, a jesli ktos nie chce zrozumiec tylko polemizowac to szkoda mi na to czasu .

Pozdrawiam wszystkich rozumiejących a także tych nie rozumiejących tematu. :D

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: kornel »

Arty,
Arty pisze:Nie będe wiecej wyjasniał, bo wiem ze kto chce zrozumiec to zrozumie, a jesli ktos nie chce zrozumiec tylko polemizowac to szkoda mi na to czasu .
Masz absolutną rację - do prowadzenia polemiki skóty myślowe "własne" należy tak przedstawić, aby adwersarz je rozumiał. Zaplątałeś się w Swoich koncepcjach i głupio Ci teraz. Podziękuj Koledze cucek, bo próbuje Cię trochę "odmotać". ;)

[ Dodano: 2009-06-24, 14:57 ]
cucek, A tu co jest napisane?
Arty pisze:Gaz ocywiscie; czy jednopunkt, czy wielopunkt jest doprowadzany do miksera - nie do wtrysku!!!
DO MIKSERA! Czytałem już różne "złote myśli" o instalacjach, ale Arty trochę się zamotał w swoim sposobie myślenia i przekazu.
Jakby co, to...?

NoOne3

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:06
Imię: Maciek
Auto: Opel Astra F - 1.8i + LPG
Silnik: C18NZ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: NoOne3 »

To wracając do tematu:
Kolega Daniel ma najprawdopodobniej silnik X16SZ, jednopunktowy wtrysk, więc jak już stwierdził kolega Kornel, II generacja (mikser, silnik krokowy, centralka).

A problemy rodzą się również ze skrótów myślowych, stosowanych przez firmy reklamujące swoje usługi w dziedzinie [External Link Removed for Guests], bo instalacja "wtrysk jednopunktowy", nie wtryskuje przecież tego gazu pojedynczym wtryskiwaczem, tylko podaje go mikserem do powietrza, jest po prostu przeznaczona do silników z jednowtryskiem.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2012, 15:20 przez NoOne3, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszły magistrze inżynierze
Odnoś za sobą talerze

cucek

Astro-maniak
Posty: 67
Rejestracja: 12 gru 2008, 13:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: cucek »

kornel pisze:cucek, A tu co jest napisane?Arty napisał/a:
Gaz ocywiscie; czy jednopunkt, czy wielopunkt jest doprowadzany do miksera - nie do wtrysku!!!
DO MIKSERA! Czytałem już różne "złote myśli" o instalacjach, ale Arty trochę się zamotał w swoim sposobie myślenia i przekazu.
no tutaj kolego kornel przesadziłeś widze ze masz instalkę leonardo czyli II gen. nie wiem czy masz jedno czy wielo-punkt ale to nie istotne bo ta centralka będzie pracować na obu i to prawidłowo. I tak jak pisałem wcześniej kolega Arty akurat w tym miejscu powiedział dobrze czyli że do wielopunktu można założyc II gen z attuatorem i mikserem, niekoniecznie do każdego ale można, jezeli ktoś chce. Więc nie wiem co tu się tak unosisz i za wszelką cenę prubujesz udowodnić niewiadomo co? A może Ty nie wiesz co to jest mikser? Akurat tak się skałda że z zasilaniem gazowym mam styczność od 11 lat i niejedno przeszedłem i wiem, jestem wierny jednej firmie tej właśnie której masz sterowniki i swoje w tym temacie wiem. Także nie widze sensu w Twojej wypowiedzi w tym miejscu akurat. Jeżeli dla Ciebie szanowny kolego przy wtrysku wielopunktowym z instalką z attuatorem jest dziwne ze w układzie jest mikser to może lepiej nie zagladaj pod maskę bo widze że nie wiesz co tam wogóle się znajduje. Pozdrawiam

a wracając do tematu jeżeli kolega zakładający ten temat ma silnik z jednopunktowym wtryskiem to sprawa jest prosta i tania. Polecam firme Elpigaz może być ten sterownik co kolega kornel ma. Jezeli zamontują Ci go poprawnie będziesz bardzo zadowolony. Może być też tańczy układ Nicolaus i równie skuteczny i dobry. Leonardo jest juz właśnie z mozliwościa obsługi wielopunktu a nicolaus z jednopunktem radzi sopbie idealnie, nie jestem pewniem jednak czy jeszcze jest dostępny. Sprawdź na stronie Elpigaz. Jednakże może byc Leonardo tylko on od Nicolausa będzei troszke droższy

Wybór należy do Ciebie

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: kornel »

cucek,
cucek pisze:Jeżeli dla Ciebie szanowny kolego przy wtrysku wielopunktowym z instalką z attuatorem jest dziwne ze w układzie jest mikser to może lepiej nie zagladaj pod maskę bo widze że nie wiesz co tam wogóle się znajduje. Pozdrawiam
Mam jednopunktowy wtrysk benzyny i zwykle kojarzę, co i gdzie jest pod maską od ładnych kilkunastu lat; możliwe (wybacz), że od Twoich urodzin.
cucek pisze:Jeżeli dla Ciebie szanowny kolego przy wtrysku wielopunktowym z instalką z attuatorem jest dziwne ze w układzie jest mikser
możesz objaśnić, jaka jest rola miksera, jeśli mówimy o wielopunktowym wtrysku - ale gazu, co jest też nazywane sekwencją. Domyślam się, że Twoja wersja gazu dla wielopunktu benzyny z użyciem miksera jest tą tańszą wersją dla mniej zasobnych, a chcących mieć gaz za grosze, aby go tylko mieć. Tylko, że potem odstawiają lamenty na forach, jaki to gaz jest beee. Jeśli o takiej wersji instalacji mówimy dla wielopunktu benzyny, to daruj sobie uniesiony ton wypowiedzi, bo taka instalka, to szajs po prostu. ;)
Jakby co, to...?

NoOne3

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:06
Imię: Maciek
Auto: Opel Astra F - 1.8i + LPG
Silnik: C18NZ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: NoOne3 »

Ludziska, uspokujta się trochu!

Bo po pierwsze rozmowa jest nie o tym.

Po drugie dlaczego tak ważne jest, żeby każdemu zaraz wytknąć błędy, dosalając przy tym epitetem i osobistą wycieczką (z obu stron), nie dowiedziawszy się najpierw co kto miał na myśli?

Po trzecie, to nie rozumiem dlaczego II-gen gazu to ma być nagle szajs. To tak, jakbyś po wyjściu nowej Astry stwierdził, że wszystkie poprzednie modele to złom i już.

Fakt, że do wielopunktu, lepsza będzie sekwencja, ale to nie jest jedyna opcja. Fakt, że II-gen będzie palić więcej i może odstrzelić plastikowy kolektor (jeśli jest takowy), ale ludzie jeżdżą i pół życia na gazie bez strzału, a przy LPG II-gen i tak jest oszczędność na kosztach paliwa.

Nie mówiąc już o tym, że to wszystko nie na temat jest. Poradźcie lepiej koledze jak ma wybrać gazownika, bo że się ma pytać o II-gen do monowtrysku to już chyba wie.

Mam LPG na sterowniku Bingo-M, przy trochę innym silniku, ale też na jednowtrysku, tyle że mam je raptem tydzień, więc nie czuję się w mocy wypowiadać na temat wyższości tej, czy innej instalacji. Poza sterownikiem wszystkie elementy instalacji są raczej takie same, a i elektronika różni się z poziomu zwykłego użytkownika niczym.

No może do Bingo-M nie ma przełączników ze wskaźnikiem poziomu, tylko z samą rezerwą, ale nie wiem czy w innych do II-gen nie będzie podobnie.
Przyszły magistrze inżynierze
Odnoś za sobą talerze

ODPOWIEDZ