Witam , mam pewien problem
Jestem posiadaczem Astry Classic 1,6 8V z 1999 roku . Mam instalacje gazową.
Samochodem jezdze od paru miesiecy , od poczatku w zasadzie zaraz po kupnie ujawnilo sie kilka przypadłości,
po pierwsze to co jakis czas zapala mi sie kontrolka wskazujaca ze cos jest nie tak z silnikiem, i to naprawde roznie , zapala sie losowo, raz jade sobie na trasie spokojnie ze stala predkoscia i nagle sie zapala po czym gasnie po parunastu sekundach albo minutach, naprade nie ma zadnej reguły.
Druga rzecz to taka ze czesto przy przełaczaniu z gazu na benzyne lub odwrotnie samochod gasł, dodam ze czasami gasł nawet bez mojej ingerencji . Poprostu ruszam ze swiatel nagle BACH gasnie , i czasami odpala odrazu , a czasami dopiero po 10-20 minutach...
Ostatnio jak mi zgasł doszło do tego ze wogle niechce odpalic sie na benzynie , na gazie owszem a na beznynie nie .
Bardzo prosze ludzi dobrej woli o pomoc, jezeli macie jakies pomysły czym te przypadłosci moga byc spowodowane bede dozgonnie wdzieczny ...
Pozdrawiam serdecznie
Niechce odpalic na Benzynie
- spox
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2009, 5:50
- Imię: Marcin
- Auto: Astra G 1,6 16V , 1999 r.
- Silnik: 1,6 16V
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 26 cze 2009, 18:03
- Imię: Lukasz
- Auto: Opel Astra F combi
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jeśli chodzi o zapalanie się "błędu silnika", to możesz sprawdzić jaki to błąd i być może usunięcie tej usterki rozwiąże Twoje problemy.
Kod błędu możesz odczytać nie posiadając żadnego kabla itp. zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym po przekręceniu stacyjki zacznie Ci migać kontrolka "silnika" podając kod błędu.
Kod błędu możesz odczytać nie posiadając żadnego kabla itp. zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym po przekręceniu stacyjki zacznie Ci migać kontrolka "silnika" podając kod błędu.
- spox
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 mar 2009, 5:50
- Imię: Marcin
- Auto: Astra G 1,6 16V , 1999 r.
- Silnik: 1,6 16V
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Sprawdziłem jak Pan poradził, mianowicie diagnostyke błedów . Opis procedury zaczerpnałem z tej strony : [External Link Removed for Guests] .
Ale wyszły dziwne kombinacje z tych mignięć lampki kontrolnej.
10 2 10 10 (x3)
10 1 7 10 (x3)
10 2 10 10 (x3)
w opisie wyraźnie jest napisane iż na poczatku powinna byc kombinacja :
( pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund)
Czy cos robie nie tak ??? dodam ze zdjemowalem kleme na minute i nic sie nie zmieniło
[ Dodano: 2009-07-01, 15:04 ]
nie moge wyedytowac wczesniejszego postu wiec przepraszam za spam,
znalazlem juz odpowiedz na moje pytanie, mam poprostu 4 cyfrowe kody itd
jeden kod mowi mi iz jest zla mieszanka paliwa a drugi ze jest jakis problem w obiegu we wtryskiwaczu.
Przeczytalem jeszcze pewna wypowiedz , ktos mial podobny problem , ze tez mu gasl silnik przy przełączaniu z gazu na benzyne i odwrotnie, albo ze zgasl w czasie jazdy i odpalal sie po jakims czasie ( dodam ze dzis auto odpalilo mi na benzynie po dwu dniowej przerwie w jezdzeniu). kolega ten napisal ze miało to związek z tym iz parownik byl zapowietrzony i nie podgrzewal gazu do odpowiedniej temparatury ,przez co gaz w stanie ciekłym dostawal sie do wtryskiwacza.
Probelm wydaje sie podobny ale zastanawia mnie fakt dlaczego wczoraj nie moglem odpalic go na benzynie tylko na gazie ??
( dodam ze ubywa mi wody chlodzacej , musze dolewac co jakis czas, czasami widac ze paruje mi spod maski ale nie bylem jak dotej pory w stanie zlokalizowac dokladnie gdzie :/ )
Moze ktos jest w stanie sensownie doradzic co w tej sytuacji zrobić
Ale wyszły dziwne kombinacje z tych mignięć lampki kontrolnej.
10 2 10 10 (x3)
10 1 7 10 (x3)
10 2 10 10 (x3)
w opisie wyraźnie jest napisane iż na poczatku powinna byc kombinacja :
( pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund)
Czy cos robie nie tak ??? dodam ze zdjemowalem kleme na minute i nic sie nie zmieniło
[ Dodano: 2009-07-01, 15:04 ]
nie moge wyedytowac wczesniejszego postu wiec przepraszam za spam,
znalazlem juz odpowiedz na moje pytanie, mam poprostu 4 cyfrowe kody itd
jeden kod mowi mi iz jest zla mieszanka paliwa a drugi ze jest jakis problem w obiegu we wtryskiwaczu.
Przeczytalem jeszcze pewna wypowiedz , ktos mial podobny problem , ze tez mu gasl silnik przy przełączaniu z gazu na benzyne i odwrotnie, albo ze zgasl w czasie jazdy i odpalal sie po jakims czasie ( dodam ze dzis auto odpalilo mi na benzynie po dwu dniowej przerwie w jezdzeniu). kolega ten napisal ze miało to związek z tym iz parownik byl zapowietrzony i nie podgrzewal gazu do odpowiedniej temparatury ,przez co gaz w stanie ciekłym dostawal sie do wtryskiwacza.
Probelm wydaje sie podobny ale zastanawia mnie fakt dlaczego wczoraj nie moglem odpalic go na benzynie tylko na gazie ??
( dodam ze ubywa mi wody chlodzacej , musze dolewac co jakis czas, czasami widac ze paruje mi spod maski ale nie bylem jak dotej pory w stanie zlokalizowac dokladnie gdzie :/ )
Moze ktos jest w stanie sensownie doradzic co w tej sytuacji zrobić
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 paź 2008, 19:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Jak to paruje woda z pod maski ?? trzeba koniecznie zlokalizować wyciek . Nie jest to łatwe bo płyn chłodniczy pod zetknięciu z ciepłymi elementami silnika odparowuje . szukaj białych kropek - zostają po odparowaniu . A może silnik jest po prostu zaolejony z jakiejs przyczyny i stąd ta para . np uszczelka pod pokrywą zaworów . Jesli chodzi o wyciej to pierwsza sprawa to sprawdził bym trójniki montowane na przewodach chłodniczych po montazu gazu. można wymienić je na metalowe plus nowe opaski - niewielki koszt .spox pisze:Sprawdziłem jak Pan poradził, mianowicie diagnostyke błedów . Opis procedury zaczerpnałem z tej strony : [External Link Removed for Guests] .
Ale wyszły dziwne kombinacje z tych mignięć lampki kontrolnej.
10 2 10 10 (x3)
10 1 7 10 (x3)
10 2 10 10 (x3)
w opisie wyraźnie jest napisane iż na poczatku powinna byc kombinacja :
( pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund)
Czy cos robie nie tak ??? dodam ze zdjemowalem kleme na minute i nic sie nie zmieniło
[ Dodano: 2009-07-01, 15:04 ]
nie moge wyedytowac wczesniejszego postu wiec przepraszam za spam,
znalazlem juz odpowiedz na moje pytanie, mam poprostu 4 cyfrowe kody itd
jeden kod mowi mi iz jest zla mieszanka paliwa a drugi ze jest jakis problem w obiegu we wtryskiwaczu.
Przeczytalem jeszcze pewna wypowiedz , ktos mial podobny problem , ze tez mu gasl silnik przy przełączaniu z gazu na benzyne i odwrotnie, albo ze zgasl w czasie jazdy i odpalal sie po jakims czasie ( dodam ze dzis auto odpalilo mi na benzynie po dwu dniowej przerwie w jezdzeniu). kolega ten napisal ze miało to związek z tym iz parownik byl zapowietrzony i nie podgrzewal gazu do odpowiedniej temparatury ,przez co gaz w stanie ciekłym dostawal sie do wtryskiwacza.
Probelm wydaje sie podobny ale zastanawia mnie fakt dlaczego wczoraj nie moglem odpalic go na benzynie tylko na gazie ??
( dodam ze ubywa mi wody chlodzacej , musze dolewac co jakis czas, czasami widac ze paruje mi spod maski ale nie bylem jak dotej pory w stanie zlokalizowac dokladnie gdzie :/ )
Moze ktos jest w stanie sensownie doradzic co w tej sytuacji zrobić
odnośnie usterki za skład mieszanki odpowiada sonda lambda ale w połaczeniu z drugą usterką tzn bład w obiegu we wtryskiwaczu to juz trudniej powiedziec. Na pewno warto by zdiagnozowac komputerowo u dobrego diagnosty i posprawdzac co nie co parametrów . Może autko po porstu z jakiegos powodu pracuje na dwóch paliwach . benzyna z gazem stworzą mieszankę ktora sprawi że uruchomienie autka bedzie utrudnione.
ponad to mając instalacje gazową trzeba autko przepalac na benzynie . od ciagłej jazdy na gazie może też miec miejsce zapieczenie wtryskiwaczy benzynowych. Warto by tez sprawdzić wydolność pompy paliwa.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 cze 2009, 22:38
- Imię: Przemek
- Auto: OPEL Astra
- Silnik: 1.6 16v
- Lokalizacja: PGN / Poznań
- Kontakt: