Niechce odpalic na Benzynie

porady i pomoce
Awatar użytkownika
spox

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2009, 5:50
Imię: Marcin
Auto: Astra G 1,6 16V , 1999 r.
Silnik: 1,6 16V
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Niechce odpalic na Benzynie

#1

Nieprzeczytany post autor: spox »

Witam , mam pewien problem
Jestem posiadaczem Astry Classic 1,6 8V z 1999 roku . Mam instalacje gazową.
Samochodem jezdze od paru miesiecy , od poczatku w zasadzie zaraz po kupnie ujawnilo sie kilka przypadłości,

po pierwsze to co jakis czas zapala mi sie kontrolka wskazujaca ze cos jest nie tak z silnikiem, i to naprawde roznie , zapala sie losowo, raz jade sobie na trasie spokojnie ze stala predkoscia i nagle sie zapala po czym gasnie po parunastu sekundach albo minutach, naprade nie ma zadnej reguły.

Druga rzecz to taka ze czesto przy przełaczaniu z gazu na benzyne lub odwrotnie samochod gasł, dodam ze czasami gasł nawet bez mojej ingerencji . Poprostu ruszam ze swiatel nagle BACH gasnie , i czasami odpala odrazu , a czasami dopiero po 10-20 minutach...

Ostatnio jak mi zgasł doszło do tego ze wogle niechce odpalic sie na benzynie , na gazie owszem a na beznynie nie .

Bardzo prosze ludzi dobrej woli o pomoc, jezeli macie jakies pomysły czym te przypadłosci moga byc spowodowane bede dozgonnie wdzieczny ...

Pozdrawiam serdecznie

Lukasz_1983

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 26 cze 2009, 18:03
Imię: Lukasz
Auto: Opel Astra F combi
Silnik: X16SZ
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Lukasz_1983 »

Jeśli chodzi o zapalanie się "błędu silnika", to możesz sprawdzić jaki to błąd i być może usunięcie tej usterki rozwiąże Twoje problemy.
Kod błędu możesz odczytać nie posiadając żadnego kabla itp. zwierając odpowiednie piny w złączu diagnostycznym po przekręceniu stacyjki zacznie Ci migać kontrolka "silnika" podając kod błędu.

Awatar użytkownika
spox

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 13 mar 2009, 5:50
Imię: Marcin
Auto: Astra G 1,6 16V , 1999 r.
Silnik: 1,6 16V
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: spox »

Sprawdziłem jak Pan poradził, mianowicie diagnostyke błedów . Opis procedury zaczerpnałem z tej strony : [External Link Removed for Guests] .

Ale wyszły dziwne kombinacje z tych mignięć lampki kontrolnej.

10 2 10 10 (x3)
10 1 7 10 (x3)
10 2 10 10 (x3)

w opisie wyraźnie jest napisane iż na poczatku powinna byc kombinacja :
( pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund)

Czy cos robie nie tak ??? dodam ze zdjemowalem kleme na minute i nic sie nie zmieniło

[ Dodano: 2009-07-01, 15:04 ]
nie moge wyedytowac wczesniejszego postu wiec przepraszam za spam,

znalazlem juz odpowiedz na moje pytanie, mam poprostu 4 cyfrowe kody itd

jeden kod mowi mi iz jest zla mieszanka paliwa a drugi ze jest jakis problem w obiegu we wtryskiwaczu.

Przeczytalem jeszcze pewna wypowiedz , ktos mial podobny problem , ze tez mu gasl silnik przy przełączaniu z gazu na benzyne i odwrotnie, albo ze zgasl w czasie jazdy i odpalal sie po jakims czasie ( dodam ze dzis auto odpalilo mi na benzynie po dwu dniowej przerwie w jezdzeniu). kolega ten napisal ze miało to związek z tym iz parownik byl zapowietrzony i nie podgrzewal gazu do odpowiedniej temparatury ,przez co gaz w stanie ciekłym dostawal sie do wtryskiwacza.

Probelm wydaje sie podobny ale zastanawia mnie fakt dlaczego wczoraj nie moglem odpalic go na benzynie tylko na gazie ??
( dodam ze ubywa mi wody chlodzacej , musze dolewac co jakis czas, czasami widac ze paruje mi spod maski ale nie bylem jak dotej pory w stanie zlokalizowac dokladnie gdzie :/ )

Moze ktos jest w stanie sensownie doradzic co w tej sytuacji zrobić

makaveliusz

Astro-maniak
Posty: 75
Rejestracja: 30 paź 2008, 19:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: makaveliusz »

spox pisze:Sprawdziłem jak Pan poradził, mianowicie diagnostyke błedów . Opis procedury zaczerpnałem z tej strony : [External Link Removed for Guests] .

Ale wyszły dziwne kombinacje z tych mignięć lampki kontrolnej.

10 2 10 10 (x3)
10 1 7 10 (x3)
10 2 10 10 (x3)

w opisie wyraźnie jest napisane iż na poczatku powinna byc kombinacja :
( pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund)

Czy cos robie nie tak ??? dodam ze zdjemowalem kleme na minute i nic sie nie zmieniło

[ Dodano: 2009-07-01, 15:04 ]
nie moge wyedytowac wczesniejszego postu wiec przepraszam za spam,

znalazlem juz odpowiedz na moje pytanie, mam poprostu 4 cyfrowe kody itd

jeden kod mowi mi iz jest zla mieszanka paliwa a drugi ze jest jakis problem w obiegu we wtryskiwaczu.

Przeczytalem jeszcze pewna wypowiedz , ktos mial podobny problem , ze tez mu gasl silnik przy przełączaniu z gazu na benzyne i odwrotnie, albo ze zgasl w czasie jazdy i odpalal sie po jakims czasie ( dodam ze dzis auto odpalilo mi na benzynie po dwu dniowej przerwie w jezdzeniu). kolega ten napisal ze miało to związek z tym iz parownik byl zapowietrzony i nie podgrzewal gazu do odpowiedniej temparatury ,przez co gaz w stanie ciekłym dostawal sie do wtryskiwacza.

Probelm wydaje sie podobny ale zastanawia mnie fakt dlaczego wczoraj nie moglem odpalic go na benzynie tylko na gazie ??
( dodam ze ubywa mi wody chlodzacej , musze dolewac co jakis czas, czasami widac ze paruje mi spod maski ale nie bylem jak dotej pory w stanie zlokalizowac dokladnie gdzie :/ )

Moze ktos jest w stanie sensownie doradzic co w tej sytuacji zrobić
Jak to paruje woda z pod maski ?? trzeba koniecznie zlokalizować wyciek . Nie jest to łatwe bo płyn chłodniczy pod zetknięciu z ciepłymi elementami silnika odparowuje . szukaj białych kropek - zostają po odparowaniu . A może silnik jest po prostu zaolejony z jakiejs przyczyny i stąd ta para . np uszczelka pod pokrywą zaworów . Jesli chodzi o wyciej to pierwsza sprawa to sprawdził bym trójniki montowane na przewodach chłodniczych po montazu gazu. można wymienić je na metalowe plus nowe opaski - niewielki koszt .

odnośnie usterki za skład mieszanki odpowiada sonda lambda ale w połaczeniu z drugą usterką tzn bład w obiegu we wtryskiwaczu to juz trudniej powiedziec. Na pewno warto by zdiagnozowac komputerowo u dobrego diagnosty i posprawdzac co nie co parametrów . Może autko po porstu z jakiegos powodu pracuje na dwóch paliwach . benzyna z gazem stworzą mieszankę ktora sprawi że uruchomienie autka bedzie utrudnione.

ponad to mając instalacje gazową trzeba autko przepalac na benzynie . od ciagłej jazdy na gazie może też miec miejsce zapieczenie wtryskiwaczy benzynowych. Warto by tez sprawdzić wydolność pompy paliwa.

przemko

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 14 cze 2009, 22:38
Imię: Przemek
Auto: OPEL Astra
Silnik: 1.6 16v
Lokalizacja: PGN / Poznań
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: przemko »

Co do gaśnięcia w różnych sytuacjach, to proponuję posprawdzać konektorki (piny) przy elektrozaworze (tam gdzie filtr gazu) i przy butli. Mogły zaśniedzieć i nie stykają jak trzeba.
Ale panie władzo, ja nie złamałem przepisów, ja je tylko lekko nagiąłem.

ODPOWIEDZ