Problem z którym nie radzą sobie gazowcy

porady i pomoce
simon23

Astro-maniak
Posty: 1238
Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
Imię: Przemek
Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie/wlkp
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: simon23 »

kolego termostat raczej nie bo jak się zatnie otwarty to się długo grzeje ale w końcu osiąga 90 stopni jeśli już to parownik zapchany może być jeszcze lub jednak układ zapowietrzony ale nie wydaje mi się kolega ma taki silnik jak ty i podobnie się zachowuje tzn objawy jakby niedogrzany poprostu jak parownik grzeje to jest ok wrzuc jeszcze jakieś zdjęcie w który miejscu masz parownik czy nie za wysoko

pitbul455

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2008, 12:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ja to wiem
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: pitbul455 »

parownik jest niżej niż zbiorniczek wyrównawczy, pod nim ok 10 cm
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać
rakiete na księżyc, teraz potrzeba pentium 4 3.0 Ghz
żeby odpalić Viste...

simon23

Astro-maniak
Posty: 1238
Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
Imię: Przemek
Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie/wlkp
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: simon23 »

no to powinno być ok masz trochę wyżej niż u mnie ale tragedii nie ma zobaczysz zimą będzie dobrze

pitbul455

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2008, 12:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ja to wiem
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: pitbul455 »

Panowie mam jedno podstawowe pytanie: jak macie podłączone węże do reduktora? tzn z kąd do i czy na trójnikach? ja mam tak:

(proszę o wyrozumiałość ponieważ chciałem to przedstawić dokładnie jak mam to podłączone)

[External Link Removed for Guests]

mi się wydaje że to jest niepoprawnie dlatego że tym sposobem podłączenia reduktor pobiera dużo ciepła a z połączeniem włączonym ogrzewaniem w kabinie wychłodzenie jest za duże? i dlatego leci chłodniejsze powietrze i reduktor jest letni zamiast gorący, a przy połączeniu tego przez trójniki tak jak się należy były by "odosobnione" i tak zwany mały obieg miał by wszędzie gorący obieg:D:D:D mam racje? niech tylko mi ktoś przyzna racje :shock: bo tylko taka możliwość pozostaje
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać
rakiete na księżyc, teraz potrzeba pentium 4 3.0 Ghz
żeby odpalić Viste...

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: kornel »

pitbul455, To nie jest poprawne wpięcie reduktora. Powinien być podłączony w "mały obieg", czyli w obwód nagrzewnicy, ponieważ będzie od razu ogrzewany. Przy takim wpięciu wręcz spalanie gazu Ci się zwiększa.
Jakby co, to...?

simon23

Astro-maniak
Posty: 1238
Rejestracja: 11 maja 2009, 18:12
Imię: Przemek
Auto: była Asia f-ka jest Volvo v40
Silnik: C16SE +LPG 1.8+lpg
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie/wlkp
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: simon23 »

No widzisz kolego reduktor powinien być wpięty trójnikami w węże nagrzewnicy

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Mi w c18nz koledzy gazownicy kiedys wpieli zle reduktor i mi zamarzal ... nie istotne jak go wpieli za duzo tlumaczenia ...

Moim zdaniem idealny sposob to podpiac reduktor zeby bylo bez trojnikow ...

Dlaczego bez ... trojniki to 6 polaczen na ktorych moze cos ciec.

JAk reduktor wepnie sie szeregowo w waz ktory obzewa przepustnice to mamy tylko 4 połączenia ... w c18nz waz byl fajny gruby w innych jednopunktach powinno byc podobnie ... rozcinamy waz ktory wchodzi do korpusu przepustnicy jeden koniec na łączce prostej do reduktora drugi koniec na łączce prostej z reduktora do korpusu przepustnicy ...

Zeby bylo jeszcze lepiej robimy to na odpowiednio dluzszych wezach i jest bez laczek.

Reduktor nigdy mi nie zamarzł w tej konfiguracji nigdy tez nie bylo klopotu z odpowietrzeniem ukladu ... wszystko ladnie sie odpowietrzylo grawitacyjnie.

Trzeba tylko pilnowac aby gorna krawedz reduktoa byla ponizej poziomu cieczy w zbiorniczku.

Pozdro

pitbul455

Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 17 lip 2008, 12:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: ja to wiem
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: pitbul455 »

Dziękuje wam za odpowiedzi i zainteresowanie się moim problemem, u mnie "na wsi" już patrzyłem u kolegów w astrach i każdy miał właśnie podpięty na trójnikach i nie ma żadnych problemów dlatego mi się wydaje że w tym wypadku muszę zrobić na trójnikach.
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać
rakiete na księżyc, teraz potrzeba pentium 4 3.0 Ghz
żeby odpalić Viste...

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

pitbul455, tylko przedstawilem ci moje rozwiazanie ...

Generalnie po tym wszystkim kiedys jak bylem u kumpla na regulacji i zobaczyl jak mam wpiety parownik, od tego czasu jak jest tylko mozliwość na jego warsztacie podlaczaja parowniki jak ja :).

pozdro

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: kornel »

rzezniol,
rzezniol pisze:rozcinamy waz ktory wchodzi do korpusu przepustnicy
Masz na myśli chyba nagrzewnicę?
Jakby co, to...?

ODPOWIEDZ