Zmulony na PB na gazie OK
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 maja 2009, 18:59
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Kontakt:
Zmulony na PB na gazie OK
Witajcie mam taki problem że jak śmigam (przeważnie na gazie) to wszystko exstra chodzi jednak gdy gazu zabraknie i jadę na benzynie to auto niema tej mocy co powinno coś go przymula nie gaśnie ale silnik nie daje pełnej mocy co to może być?Dodam że odpalam zimny silnik zawsze na benzynie przegazówka i wskakuje gaz i nie ma z tym problemu tylko gdy śmigam na samym paliwie coś ten silnik osłabia troche mnie to irytuje bo powinien lepiej chodzić
- wojtas70541
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 lip 2009, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Grzęby
- Kontakt:
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Luboń
- Kontakt:
-
- Posty: 434
- Rejestracja: 22 maja 2009, 10:00
- Imię: Wojtek
- Auto: Opel Omega
- Silnik: 3.0 V6
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Bogucin k.Poznania
- Kontakt:
U mnie jest tak samo, polataj parę dni tylko i wyłącznie na PB i poczujesz różnice.
Odpalasz na zimnym na PB to nie przełączaj od razu po odpalce na LPG poczekaj aż silnik się nagrzeje.
Pilnuj poziomu paliwa nie lataj na niskim poziomie bo przytrzesz pompę. Profilaktycznie wymień filterek paliwa.
Pozdrawiam!
Odpalasz na zimnym na PB to nie przełączaj od razu po odpalce na LPG poczekaj aż silnik się nagrzeje.
Pilnuj poziomu paliwa nie lataj na niskim poziomie bo przytrzesz pompę. Profilaktycznie wymień filterek paliwa.
Pozdrawiam!
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 maja 2009, 18:59
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Kontakt:
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Luboń
- Kontakt:
tomasz291,
Tu masz absolutną rację, ale gaz ma jedno podstawowe wymaganie: min 25-30stC temperatura cieczy chłodzącej - ona, ta ciecz, ogrzewa parownik/reduktor, aby ciekły lpg podawany ze zbiornika zmienił się w postać gazową, która jest spalana.tomasz291 pisze: w końcu po to się ten gaz zakłada żeby była tania jazda
Jakby co, to...?
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To wynik działania emulatora sondy lambda, który podczas jazdy na LPG daje jednakowy i niezależny od faktycznych warunków sygnał. To uczy głupot sterownik silnika (ECU) i po przełączeniu na noPB przez pewien czas nie potrafi on prawidłowo sterować składem mieszanki. Objaw ustępuje po pewnym czasie na skutek adaptacji do nowych warunków dlatego pomaga dłuższa jazda na noPB, ale po jeździe na LPG problem wraca.
Może pomóc - tak było w moim przypadku - prawidłowe dobranie przebiegu sygnału emulacji.
Jeśli chodzi o wczesne przełączanie na LPG to ma ono wpływ na szybsze zużycie membrany parownika i odbije się po pewnym czasie na regulacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG (membrana straci elastyczność). Nie ma to jednak żadnego wpływu na to że silnik jest zamulony na noPB.
Może pomóc - tak było w moim przypadku - prawidłowe dobranie przebiegu sygnału emulacji.
Jeśli chodzi o wczesne przełączanie na LPG to ma ono wpływ na szybsze zużycie membrany parownika i odbije się po pewnym czasie na regulacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG (membrana straci elastyczność). Nie ma to jednak żadnego wpływu na to że silnik jest zamulony na noPB.
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
generalnie to co pisze voytecs, jest podstawowym problemem mulenia na PB przy intalacjach z emulatorem sondy lambda ...
Kazdy ECU ma swoj wewnetrzny programowy proces adaptacji.
Działa to mniej wiecej tak ze ECU uczy sie tak aby zapewnic minimalne spalanie ... Polega to na tym ze ECU skraca w pewnych z gory przyjetych granicach czas wtrysku paliwa ... skraca go tak dlugo az odczyt z lambdy wskaze ze mieszanka jest za uboga.
A Lambda na LPG nie wskazuje ubogiej mieszanki bo emulator mowi ze jest dobra ...
ECU nauczony na LPG po przełaczeniu na PB daje za mało paliwa aby silnik pracował z prawidłowa dynamika i ECU zaczyna wydluzac czasy wtrysku ... uczy sie na nowo ...
A ze wiadomo ile kosztuje PB to na nim nie jezdzimy i ECU nie ma jak sie nauczyc na nowo bo zaraz wracamy do starego ... przeszlo 50% w cenie paliwa robi roznice .
Tej wady nie maja instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej i ciekłej czyli 4 i 5 generacji
Pozdro
Kazdy ECU ma swoj wewnetrzny programowy proces adaptacji.
Działa to mniej wiecej tak ze ECU uczy sie tak aby zapewnic minimalne spalanie ... Polega to na tym ze ECU skraca w pewnych z gory przyjetych granicach czas wtrysku paliwa ... skraca go tak dlugo az odczyt z lambdy wskaze ze mieszanka jest za uboga.
A Lambda na LPG nie wskazuje ubogiej mieszanki bo emulator mowi ze jest dobra ...
ECU nauczony na LPG po przełaczeniu na PB daje za mało paliwa aby silnik pracował z prawidłowa dynamika i ECU zaczyna wydluzac czasy wtrysku ... uczy sie na nowo ...
A ze wiadomo ile kosztuje PB to na nim nie jezdzimy i ECU nie ma jak sie nauczyc na nowo bo zaraz wracamy do starego ... przeszlo 50% w cenie paliwa robi roznice .
Tej wady nie maja instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej i ciekłej czyli 4 i 5 generacji
Pozdro
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
- Imię: Ryszard
- Auto: Astra g kombi
- Silnik: 1.6/16v lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Budy Barcząckie
- Kontakt:
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 mar 2009, 13:35
- Imię: Fabian
- Auto: Bmw e36 316i
- Lokalizacja: Toninek k.Koronowa
- Kontakt: