Zmulony na PB na gazie OK

porady i pomoce
tomasz291

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2009, 18:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

Zmulony na PB na gazie OK

#1

Nieprzeczytany post autor: tomasz291 »

Witajcie mam taki problem że jak śmigam (przeważnie na gazie) to wszystko exstra chodzi jednak gdy gazu zabraknie i jadę na benzynie to auto niema tej mocy co powinno coś go przymula nie gaśnie ale silnik nie daje pełnej mocy co to może być?Dodam że odpalam zimny silnik zawsze na benzynie przegazówka i wskakuje gaz i nie ma z tym problemu tylko gdy śmigam na samym paliwie coś ten silnik osłabia troche mnie to irytuje bo powinien lepiej chodzić :|

Awatar użytkownika
wojtas70541

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 05 lip 2009, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grzęby
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wojtas70541 »

ja mam też tak ale jak swoja tak ostro przecagne to jest już idealnie:) ;)

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: kornel »

tomasz291, Przeciągnij go trochę na benzynie...
Jakby co, to...?

Maczug

Astro-maniak
Posty: 434
Rejestracja: 22 maja 2009, 10:00
Imię: Wojtek
Auto: Opel Omega
Silnik: 3.0 V6
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Bogucin k.Poznania
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Maczug »

U mnie jest tak samo, polataj parę dni tylko i wyłącznie na PB i poczujesz różnice.

Odpalasz na zimnym na PB to nie przełączaj od razu po odpalce na LPG poczekaj aż silnik się nagrzeje.

Pilnuj poziomu paliwa nie lataj na niskim poziomie bo przytrzesz pompę. Profilaktycznie wymień filterek paliwa.

Pozdrawiam!

tomasz291

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2009, 18:59
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: tomasz291 »

Czyli nie ma powodów do paniki hmm w końcu po to się ten gaz zakłada żeby była tania jazda paliwo zawsze mam w zbiorniku jest na 1/4 czyli na pewno jest zalanaMaczug,

kornel

Astro-maniak
Posty: 155
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: kornel »

tomasz291,
tomasz291 pisze: w końcu po to się ten gaz zakłada żeby była tania jazda
Tu masz absolutną rację, ale gaz ma jedno podstawowe wymaganie: min 25-30stC temperatura cieczy chłodzącej - ona, ta ciecz, ogrzewa parownik/reduktor, aby ciekły lpg podawany ze zbiornika zmienił się w postać gazową, która jest spalana.
Jakby co, to...?

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

To wynik działania emulatora sondy lambda, który podczas jazdy na LPG daje jednakowy i niezależny od faktycznych warunków sygnał. To uczy głupot sterownik silnika (ECU) i po przełączeniu na noPB przez pewien czas nie potrafi on prawidłowo sterować składem mieszanki. Objaw ustępuje po pewnym czasie na skutek adaptacji do nowych warunków dlatego pomaga dłuższa jazda na noPB, ale po jeździe na LPG problem wraca.
Może pomóc - tak było w moim przypadku - prawidłowe dobranie przebiegu sygnału emulacji.

Jeśli chodzi o wczesne przełączanie na LPG to ma ono wpływ na szybsze zużycie membrany parownika i odbije się po pewnym czasie na regulacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG (membrana straci elastyczność). Nie ma to jednak żadnego wpływu na to że silnik jest zamulony na noPB.
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

generalnie to co pisze voytecs, jest podstawowym problemem mulenia na PB przy intalacjach z emulatorem sondy lambda ...

Kazdy ECU ma swoj wewnetrzny programowy proces adaptacji.

Działa to mniej wiecej tak ze ECU uczy sie tak aby zapewnic minimalne spalanie ... Polega to na tym ze ECU skraca w pewnych z gory przyjetych granicach czas wtrysku paliwa ... skraca go tak dlugo az odczyt z lambdy wskaze ze mieszanka jest za uboga.
A Lambda na LPG nie wskazuje ubogiej mieszanki bo emulator mowi ze jest dobra ...
ECU nauczony na LPG po przełaczeniu na PB daje za mało paliwa aby silnik pracował z prawidłowa dynamika i ECU zaczyna wydluzac czasy wtrysku ... uczy sie na nowo ...

A ze wiadomo ile kosztuje PB to na nim nie jezdzimy i ECU nie ma jak sie nauczyc na nowo bo zaraz wracamy do starego ... przeszlo 50% w cenie paliwa robi roznice ;).

Tej wady nie maja instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej i ciekłej czyli 4 i 5 generacji

Pozdro

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: riko »

A może to zamulenie to poprostu mikser gazu o malej średnicy???Zwężony dolot powietrza lub coś w tym kierunku...
Caravan do końca...

Fabian

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:35
Imię: Fabian
Auto: Bmw e36 316i
Lokalizacja: Toninek k.Koronowa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Fabian »

Ja jeszcze radziłbym sprawdzić wtrysk paliwa, san mam tą dolegliwość i wtryskiwacz nie wtryskuje paliwa tylko leje się z niego a samochód nie przepala paliwa, dlatego jest takie zamulony

ODPOWIEDZ