Otwór w parowniku

porady i pomoce
eLPeGi

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2011, 12:12
Imię: Piotr
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8V
Lokalizacja: Wrocław

Otwór w parowniku

#1

Nieprzeczytany post autor: eLPeGi »

witam panowie!mam pytanie w związku z parownikiem brc tecno-do czego jest ten otwór zaznaczony na zdjęciu?nie wiem czy nie powinien być zaślepiony...bo trochę gazem daje możliwe ze z niego..(pytam bo myślę że instalacja była zakładana nie przez zakład specjalizujący sie w tym tylko przez "złotą rączkę" bo juz zauważyłem kilka mankamentów(zły montaż)[External Link Removed for Guests]

SIWY_OPOLE

Przedstawiciel Regionu
Posty: 1228
Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
Imię: Andrzej
Auto: ZAFIRA A
Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Luboszyce OPO
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: SIWY_OPOLE »

no ja kiedys tez widzalem wlasnie taki parownik i tez ma taka dziure wlasnie
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;

DeCha

Astro-maniak
Posty: 162
Rejestracja: 16 sty 2011, 15:24
Imię: Ktosiu
Auto: Astra F caravan 95r.
Silnik: X16XEL,LPG II
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: T-ów

#3

Nieprzeczytany post autor: DeCha »

Posiadam parownik Tecno AT90E , u mnie jest nie zaślepione.

eLPeGi

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2011, 12:12
Imię: Piotr
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8V
Lokalizacja: Wrocław

#4

Nieprzeczytany post autor: eLPeGi »

hmmm no dziwne to jest trochę...zastanawia mnie ten gwint na tym otworze;p poza tym przez niego można sobie pooglądać membrany ;]

hestos

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:55
Imię: Andrzej
Auto: astra H kombi
Silnik: z18xer
Rocznik: 2006
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: hestos »

otwór jest potrzebny do swobodnego poruszana sie membrany w środku, gdyby membrana była całkowicie zamknięta to poruszająca sie w środku membrana nie mogłaby sie ruszać gdyż powietrze wewnątrz stanowiło by dla niej opór. ja mam parownik lovato i u mnie nie ma takiej dziury tylko są takie małe dziurki w obudowie jest ich chyba ze 4 szt. acha i jeszcze jedno dlatego że są te odpowietrzenia membrany nie montuje sie parownika poprzecznie tylko wzdłużnie żeby ped powietrza nie zakłócał pracy membrany. A jeśli daje gazem zobacz czy sie nie poluzowała śruba od miedzianej rurki z doprowadzenia gazu do parownika, albo parownik nie szczelny ile ma już nalatane ??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bogoszkocja

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 14 sty 2011, 8:44

#6

Nieprzeczytany post autor: bogoszkocja »

może i się myle ,ale ten otwór jest do montarzu tzw.kompensacji ciśnień.poczytaj o tym na necie tego troche jest.przeważnie stosuje sie to gdy przy wiekszej prędkosci i wyżuceniu na luz silnik gaśnie.wtedy mamy zjawisko "zdmuchnięcia gazu"a podłanczając kompensacje zapobiegamy temu.aby nie bawić sie w takie rzeczy gazownicy demontują seryjny wlot powietrza do filtra przez co powietrze nie jest wtłaczane do puszki przy wiekszej prędkości.

eLPeGi

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2011, 12:12
Imię: Piotr
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8V
Lokalizacja: Wrocław

#7

Nieprzeczytany post autor: eLPeGi »

aha okej...dzięki wielki za odp...ciekawostka rozwiana ;P miałem właśnie ten problem "zdmuchiwania gazu" przy większych prędkościach ale poradziłem sobie z nim zaślepiając lekko wlot powietrza do filtra...hmmm ale trochę dziwne że gazownik mi tego nie zrobił tylko musiałem sam grzebać ;] co do zapachu gazu to miałem sprawdzaną instalacje co do szczelności w tamtym roku,bd musiał jeszcze raz to zrobić żeby mieć na 100% pewność ;] pozdrawiam

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: wacek »

Zrób inaczej to daj rurę która zakręca się o 180 stopi. Powietrze się nie będzie wpychać, i będziesz miał większą przepływność niż z przytkanym wlotem :)
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

eLPeGi

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2011, 12:12
Imię: Piotr
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 8V
Lokalizacja: Wrocław

#9

Nieprzeczytany post autor: eLPeGi »

hmmm dobry pomysł...pomyślimy dzisiaj cos ;)

ODPOWIEDZ