Śmierdzi z katalizatora przy wyższych obrotach

porady i pomoce
waldek_x

Astro-maniak
Posty: 338
Rejestracja: 13 sty 2011, 23:58
Imię: Waldek
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Śmierdzi z katalizatora przy wyższych obrotach

#1

Nieprzeczytany post autor: waldek_x »

Witam. Chodzi mi o to, że w moim autku dalej jest katalizator pewnie od nowości ma 174tys. km Brat mi wczesniej wyregulował LPG i było OK jechał dobrze i nie śmierdziało. Na zime był regulowany powtórnie, bo miał dużą dawkę LPG, a na zime az takiej mocy nie trzeba :) Po remoncie głowicy (padła uszczelka pod głowicą) zaczeło śmierdzieć z katalizatora jeszcze gorzej niż to było przed remontem i teraz moje pytanie dlaczego śmierdzi?? Czy da się coś zrobić żeby nie smierdziało?? Czy kończy sie katalizator i wywalić go po prostu?? Dziwi mnie to, że przed pierwszą regulacją przez brata smierdziało, a jak brat wyregulował i jechał samochód dobrze przestało śmierdzieć :/ Oczywiście śmierdzi na wyższych obrotach
A może go przekatować i się odepcha kat??
Części Nowe Karoseryjne jak szukasz jakiejś pisz PW TANIO
Moja Asterka --->
[External Link Removed for Guests]
Obrazek

zloty

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 15 sty 2011, 23:43
Imię: Michał
Auto: Astra F 92r HB
Silnik: C14NZ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Legnica

#2

Nieprzeczytany post autor: zloty »

Jak chcesz możesz wywalić kata i wstawić strumienice. Albo może coś być z LPG ?
Moja Astra --->[External Link Removed for Guests]
Obrazek

Jabud

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:31
Imię: Krystian
Auto: Kadett Frisco NE

#3

Nieprzeczytany post autor: Jabud »

Ale co to za smród? Tak jakby "zgniłe jaja"? Jeśli tak to katalizator.

Awatar użytkownika
Rajdowy

Astro-maniak
Posty: 2535
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:16
Imię: Łukasz
Auto: Astra F Caravan dB
Silnik: X16SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Rajdowy »

Waldek wywalaj kata i strumienice załóż będziesz miał spokój ;)
--> CICHE SAMOCHODY ZABIJAJĄ DZIECI...BASS RATUJE ŻYCIE <-- VIBE BLACK AIR INNOVATIVE BASS ENCLOSURES & TARAMPS AMPLIFICADORES

Wlodek444410

Astro-maniak
Posty: 811
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:41
Imię: Włodek/Damian
Auto: Opel Astra F
Silnik: c16nz
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Radomsko

#5

Nieprzeczytany post autor: Wlodek444410 »

Lepiej sobie zostaw puszkę od kata a w nią włóż rurę żeby się na przeglądach nie przypierniczyli

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: wacek »

Dokładnie, bo jak zobaczą samą rurkę, to wsadzą Ci analizator spalin i raczej przeglądu nie przejdziesz. w sumie to na każdym przeglądzie powinni sprawdzać.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

waldek_x

Astro-maniak
Posty: 338
Rejestracja: 13 sty 2011, 23:58
Imię: Waldek
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16NZ
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

#7

Nieprzeczytany post autor: waldek_x »

No i chyba tak zrobię. Rajdowiec Ty wywalałes kata chyba ostatnio? Czujesz jakiś przypływ mocy bez katalizatora?
Części Nowe Karoseryjne jak szukasz jakiejś pisz PW TANIO
Moja Asterka --->
[External Link Removed for Guests]
Obrazek

Jabud

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:31
Imię: Krystian
Auto: Kadett Frisco NE

#8

Nieprzeczytany post autor: Jabud »

Ja zauważyłem, że wskazówka chętniej lata po obrotomierzu, poprostu lżej wchodzi na obroty. Poza tym dupohamownia nie zaobserwowała zmian na + ani na -.

Robert W-chGsi

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 18 sty 2011, 16:10
Imię: robert
Auto: Astra f Gsi
Silnik: c20ne
Lokalizacja: Wałbrzych

#9

Nieprzeczytany post autor: Robert W-chGsi »

ja mialem identyczny problem, tzn smierdziało z kata na wyższych obrotach, wyciołem z kumplem kat i zamiast tego mam rurę tłumikową i wszystko od tej pory jest ok, przypływu mocy nie zauważyłem ale jakos chętniej auto wkręca sie na obroty... po za tym żadnych zmian na plus czy minus. Pozdro
Najlepsze Gti to Gsi :)!!

ODPOWIEDZ