Gaz OK benzyna total klapa
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 paź 2007, 16:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: zamość/wawa
- Kontakt:
problem w wiekszości przypadków leży po stronie ustawień komputera gazu a dokładniej emulacji sondy lambda
powinno być tak że podczas jazdy na gazie komputer gazu powinien wysyłać sterownikowi silnika sygnał udający sąde lambda
jednak składowa czasowa tego sygnału ma wpływ na przestrajanie sie ecu silnika i jak sie nieuda neutralnie ustawić, to powinna wpływać w taki sposób na ecu, aby ten przebogacał lekko benzyną bo wtedy niebędzie problemów z odpalaniem a jak zubarza to są cyrki z wolnymi obrotami na zimnym silniku wchodzeniem na obroty i dławieniem auta.
w niektórych przypadkach niepodaje się zadnego sygnału do ecu silnika poprzez zwarcie do masy lub pozostawienie niepodłączonego kabla idącego od sądy do ecu ale wówczas świeci często świeci kontrolka silnika
powinno być tak że podczas jazdy na gazie komputer gazu powinien wysyłać sterownikowi silnika sygnał udający sąde lambda
jednak składowa czasowa tego sygnału ma wpływ na przestrajanie sie ecu silnika i jak sie nieuda neutralnie ustawić, to powinna wpływać w taki sposób na ecu, aby ten przebogacał lekko benzyną bo wtedy niebędzie problemów z odpalaniem a jak zubarza to są cyrki z wolnymi obrotami na zimnym silniku wchodzeniem na obroty i dławieniem auta.
w niektórych przypadkach niepodaje się zadnego sygnału do ecu silnika poprzez zwarcie do masy lub pozostawienie niepodłączonego kabla idącego od sądy do ecu ale wówczas świeci często świeci kontrolka silnika
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
...hmm... większej bzdury nie czytałemwencik pisze:pompa , filtry?
Rozumiem, że jesteś świadomy tego faktu - jak jeździsz na gazie to pompa paliwowa (benzyny) non stop pracuje i jezeli jest mniej niz 20 litrow to sie po prostu psuje?
Jednym słowem jeżdżąc na benzynce ze stanem poniże j 20 litrów psujemy pompę paliwa. Konstruktorzy opla powinni rezerwę ustalić na 25 litrów
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Brak napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami usterek, więc chyba i reset komputera.Jawa pisze:ale nie wiem czy trzeba całą noc czekać. Wydaje mi się, że parę minut wystarczy
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
I to jest prawidłowa odpowiedźchomika pisze:problem w wiekszości przypadków leży po stronie ustawień komputera gazu a dokładniej emulacji sondy lambda
Miałem taki sam problem popracowałem nad czasami sygnału emulacji sondy lambda i od kilku miesięcy mam po problemie nawet jak mi się sam przełączy na noPB (uszkodzony przełącznik) przy spokojnej jeździe to nie zauważam różnicy. Problemy z porannym uruchamianiem też mam za sobą. Na noPB uruchamiam autko nie dotykając "gazu"
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
no to chyba mało czytasz.. zastanów się masz 3 litry benzyny w zbiorniku i jedzisz na tym 2 lata i myślisz że to jest obojętne dla pompy paliwa?voytecs pisze:...hmm... większej bzdury nie czytałem
Jednym słowem jeżdżąc na benzynce ze stanem poniże j 20 litrów psujemy pompę paliwa. Konstruktorzy opla powinni rezerwę ustalić na 25 litrów
W większości zakładach które "gazują" samochody, tak mówią
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 sty 2007, 20:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: SC
- Kontakt:
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
A u mnie jest odwrotnie. Na benzynie chodzi równo 1000 obrotów. Przełączę go ręcznie (jak jest zimny) na gaz to mi gaśnie. Jak przełączę go trzymając gaz na 2000 obr. to się przełącza ale chodzi niemiarowo, trzęsie go itp.
Co z tym można zrobić, co może być nie tak?
Co z tym można zrobić, co może być nie tak?
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Szkoda że mądrale z większości tych zakładów nie potrafią porządnie wyregulować instalacji ich mądrość kończy się na wygłaszaniu rad które usłyszeli na szkoleniach. A jak zapytasz co to współczynnik wypełnienia sygnału emulacji to pewnie zakrzyczą Cię kolejnymi teoriami żeby zmienić temat.wencik pisze:no to chyba mało czytasz.. zastanów się masz 3 litry benzyny w zbiorniku i jedzisz na tym 2 lata i myślisz że to jest obojętne dla pompy paliwa?voytecs pisze:...hmm... większej bzdury nie czytałem
Jednym słowem jeżdżąc na benzynce ze stanem poniże j 20 litrów psujemy pompę paliwa. Konstruktorzy opla powinni rezerwę ustalić na 25 litrów
W większości zakładach które "gazują" samochody, tak mówią
Przy prawidłowo eksploatowanej instalacji LPG jazda na 3 litrach to jakaś głupota bo to ponizej rezerwy, a wcześniej pisałeś o 20 litrach. Lepiej by zabrzmiało że nie należy jeździć na rezerwie.
[ Dodano: 2007-11-02, 23:36 ]
kupiłem interface do kompa LPG podłączyłem się i ustawiłem czasy emulacji H=0,6sek i L=0,8sek ale te wartości wcale nie musza być odpowiednie dla innych silników niż X18XE i X20XEV. Trzeba sie z tym nieco pobawić i znaleźć odpowiednie ustawienia dla swojego silnika i ECU.robson pisze:Możesz napisać jak to zrobiłeś ???
U mnie rano odpala od pierwszego na pb ale trochę pochodzi i nierówno pracuje :/
[ Dodano: 2007-11-02, 23:44 ]
Gaśnięcie po przełączeniu na LPG gdy płyn chłodzący nie osiągnie odpowiedniej temperatury i nie ogrzeje reduktora jest dość często spotykane gaz rozprężając się w niedogrzanym reduktorze może nawet zamrozić membranę która i ta przestanie uchylać zawór regulujący dopływ gazu zwiększenie obrotów zwiększa podciśnienie w układzie dolotowym a to działa większą siłą na membranę dając więcej gazu do mieszanki jednak membrana jest sztywna i regulacja kiepska.FalconTech pisze:A u mnie jest odwrotnie. Na benzynie chodzi równo 1000 obrotów. Przełączę go ręcznie (jak jest zimny) na gaz to mi gaśnie. Jak przełączę go trzymając gaz na 2000 obr. to się przełącza ale chodzi niemiarowo, trzęsie go itp.
Co z tym można zrobić, co może być nie tak?