Gaz OK benzyna total klapa

porady i pomoce
Dzejkob

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2007, 16:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: zamość/wawa
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Dzejkob »

u mnie na problem pomoglo przejechanie na benzie okolo 50-60 kilometrow....

szary

#12

Nieprzeczytany post autor: szary »

panowie ja tez miałem taki problem. restart kompa nic nie pomógł ale jak ostatnio bylem w trasie to przełączyłem go na benzyne i przejechałem nim ok 200 km i jak ręka odjął. silniczkowi trzeba po prostu czasami dać też troszkę etyliny do posmakowania ;)

chomika

#13

Nieprzeczytany post autor: chomika »

problem w wiekszości przypadków leży po stronie ustawień komputera gazu a dokładniej emulacji sondy lambda
powinno być tak że podczas jazdy na gazie komputer gazu powinien wysyłać sterownikowi silnika sygnał udający sąde lambda
jednak składowa czasowa tego sygnału ma wpływ na przestrajanie sie ecu silnika i jak sie nieuda neutralnie ustawić, to powinna wpływać w taki sposób na ecu, aby ten przebogacał lekko benzyną bo wtedy niebędzie problemów z odpalaniem a jak zubarza to są cyrki z wolnymi obrotami na zimnym silniku wchodzeniem na obroty i dławieniem auta.
w niektórych przypadkach niepodaje się zadnego sygnału do ecu silnika poprzez zwarcie do masy lub pozostawienie niepodłączonego kabla idącego od sądy do ecu ale wówczas świeci często świeci kontrolka silnika

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

wencik pisze:pompa , filtry?

Rozumiem, że jesteś świadomy tego faktu - jak jeździsz na gazie to pompa paliwowa (benzyny) non stop pracuje i jezeli jest mniej niz 20 litrow to sie po prostu psuje?
...hmm... większej bzdury nie czytałem
Jednym słowem jeżdżąc na benzynce ze stanem poniże j 20 litrów psujemy pompę paliwa. Konstruktorzy opla powinni rezerwę ustalić na 25 litrów :)
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Jawa pisze:ale nie wiem czy trzeba całą noc czekać. Wydaje mi się, że parę minut wystarczy
Brak napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami usterek, więc chyba i reset komputera.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

chomika pisze:problem w wiekszości przypadków leży po stronie ustawień komputera gazu a dokładniej emulacji sondy lambda
I to jest prawidłowa odpowiedź :)
Miałem taki sam problem popracowałem nad czasami sygnału emulacji sondy lambda i od kilku miesięcy mam po problemie nawet jak mi się sam przełączy na noPB (uszkodzony przełącznik) przy spokojnej jeździe to nie zauważam różnicy. Problemy z porannym uruchamianiem też mam za sobą. Na noPB uruchamiam autko nie dotykając "gazu"
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: wencik »

voytecs pisze:...hmm... większej bzdury nie czytałem
Jednym słowem jeżdżąc na benzynce ze stanem poniże j 20 litrów psujemy pompę paliwa. Konstruktorzy opla powinni rezerwę ustalić na 25 litrów
no to chyba mało czytasz.. zastanów się masz 3 litry benzyny w zbiorniku i jedzisz na tym 2 lata i myślisz że to jest obojętne dla pompy paliwa?

W większości zakładach które "gazują" samochody, tak mówią
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

robson

Astro-maniak
Posty: 94
Rejestracja: 28 sty 2007, 20:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: SC
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: robson »

voytecs pisze:Miałem taki sam problem popracowałem nad czasami sygnału emulacji sondy lambda i od kilku miesięcy mam po problemie
Możesz napisać jak to zrobiłeś ???
U mnie rano odpala od pierwszego na pb ale trochę pochodzi i nierówno pracuje :/
C14NZ-->C14SE

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

A u mnie jest odwrotnie. Na benzynie chodzi równo 1000 obrotów. Przełączę go ręcznie (jak jest zimny) na gaz to mi gaśnie. Jak przełączę go trzymając gaz na 2000 obr. to się przełącza ale chodzi niemiarowo, trzęsie go itp.

Co z tym można zrobić, co może być nie tak?

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

wencik pisze:
voytecs pisze:...hmm... większej bzdury nie czytałem
Jednym słowem jeżdżąc na benzynce ze stanem poniże j 20 litrów psujemy pompę paliwa. Konstruktorzy opla powinni rezerwę ustalić na 25 litrów
no to chyba mało czytasz.. zastanów się masz 3 litry benzyny w zbiorniku i jedzisz na tym 2 lata i myślisz że to jest obojętne dla pompy paliwa?

W większości zakładach które "gazują" samochody, tak mówią
Szkoda że mądrale z większości tych zakładów nie potrafią porządnie wyregulować instalacji ich mądrość kończy się na wygłaszaniu rad które usłyszeli na szkoleniach. A jak zapytasz co to współczynnik wypełnienia sygnału emulacji to pewnie zakrzyczą Cię kolejnymi teoriami żeby zmienić temat.
Przy prawidłowo eksploatowanej instalacji LPG jazda na 3 litrach to jakaś głupota bo to ponizej rezerwy, a wcześniej pisałeś o 20 litrach. Lepiej by zabrzmiało że nie należy jeździć na rezerwie.

[ Dodano: 2007-11-02, 23:36 ]
robson pisze:Możesz napisać jak to zrobiłeś ???
U mnie rano odpala od pierwszego na pb ale trochę pochodzi i nierówno pracuje :/
kupiłem interface do kompa LPG podłączyłem się i ustawiłem czasy emulacji H=0,6sek i L=0,8sek ale te wartości wcale nie musza być odpowiednie dla innych silników niż X18XE i X20XEV. Trzeba sie z tym nieco pobawić i znaleźć odpowiednie ustawienia dla swojego silnika i ECU.

[ Dodano: 2007-11-02, 23:44 ]
FalconTech pisze:A u mnie jest odwrotnie. Na benzynie chodzi równo 1000 obrotów. Przełączę go ręcznie (jak jest zimny) na gaz to mi gaśnie. Jak przełączę go trzymając gaz na 2000 obr. to się przełącza ale chodzi niemiarowo, trzęsie go itp.

Co z tym można zrobić, co może być nie tak?
Gaśnięcie po przełączeniu na LPG gdy płyn chłodzący nie osiągnie odpowiedniej temperatury i nie ogrzeje reduktora jest dość często spotykane gaz rozprężając się w niedogrzanym reduktorze może nawet zamrozić membranę która i ta przestanie uchylać zawór regulujący dopływ gazu zwiększenie obrotów zwiększa podciśnienie w układzie dolotowym a to działa większą siłą na membranę dając więcej gazu do mieszanki jednak membrana jest sztywna i regulacja kiepska.

ODPOWIEDZ