jakie świece
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
jakie świece
x16szr był od 96r-to następca sz . Podajcie konkretną jednoelektrodowa swiece(oczywiscie nowy typ) to x16sz.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 7:12
- Imię: Wojtek
- Auto: opel astra kombi
- Silnik: 1.6 X16SZR
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Świecie
arti przepraszam za błąd nie jak napisałem c16szr tylko x16szr (błąd literowy)nie chce wychwalać Denso ale jak napisałeś nalot mam bielszy. W audi miałem Beru no to wogóle klasa sama dla siebie w astrze jeszcze nie miałem okazji ich wypróbować.
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
mk5,
NGK (1496)
BERU (14FR-7DPU2)
Omijając fakt że pod klucz 21 dedykowane są 2elektrody w programie tak się dobiera świece
NGK (1496)
BERU (14FR-7DPU2)
Omijając fakt że pod klucz 21 dedykowane są 2elektrody w programie tak się dobiera świece
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Ale są to zamienniki, chodzi o producenta auta.
Chcę wyjaśnić kwestię zalecenia producenta, bo ja przerabiałem ten temat i w swietle co ustaliłem do x16sz fabrycznie sa dwuelektrodowe(nowy typ)
Chcę wyjaśnić kwestię zalecenia producenta, bo ja przerabiałem ten temat i w swietle co ustaliłem do x16sz fabrycznie sa dwuelektrodowe(nowy typ)
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
mk5,
To wytłumacz mi czym się różni x16sz starego typu czyli bez prowadnic w głowicy na świece z tym nowszego typu z prowadnicami.
Głowice są takie same, jedynie mają dodane prowadnice. Ecu sterujące też takie samo jak i stukowy w bloku.
Różnica miedzy x16sz(nowego typu) a x16szr po zmianie stukowego i czapki na plastikową nie są do odróżnienia. Jeśli świeca(piszę tu o x16sz) jedno elektrodowa się sprawdzała przed liftingiem głowicy to i będzie się sprawdzała w tym drugim wypadku. Będę w aso to sobie sprawdzę dla swojej wiedzy ale logicznie myśląc to powinno byc tak jak napisałem.
Ja mam x16sz przerobiony na szr, nie do odróżnienia na ecu szr i latam na 2elektrodach chociaż różnicy miedzy jedną nie ma.
To wytłumacz mi czym się różni x16sz starego typu czyli bez prowadnic w głowicy na świece z tym nowszego typu z prowadnicami.
Głowice są takie same, jedynie mają dodane prowadnice. Ecu sterujące też takie samo jak i stukowy w bloku.
Różnica miedzy x16sz(nowego typu) a x16szr po zmianie stukowego i czapki na plastikową nie są do odróżnienia. Jeśli świeca(piszę tu o x16sz) jedno elektrodowa się sprawdzała przed liftingiem głowicy to i będzie się sprawdzała w tym drugim wypadku. Będę w aso to sobie sprawdzę dla swojej wiedzy ale logicznie myśląc to powinno byc tak jak napisałem.
Ja mam x16sz przerobiony na szr, nie do odróżnienia na ecu szr i latam na 2elektrodach chociaż różnicy miedzy jedną nie ma.
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
No własnie się rózni...tylko świecami( poza tulejami)
W 1994 r była na swiece starego typy czyli jednoelektrodow i na klucz 21(taki miał kumpel), natomiast ja miałem nowego typu czyli swiece na mały gwint i dwulektrodowe jak do szr
Tu masz do starego typu [External Link Removed for Guests]
Tu masz nowego typu [External Link Removed for Guests]
Wbrew temu to nie te same głowice, roznią się rozmiarem gwintu swiecy.
Trudno mi oceniać dlaczego producent zmienił jedno na dwulektrodowa, nie mnie to oceniać.
Art nie chodzi mi o udowadnianiu czyjes racji, a rzeczowe stwierdzenie faktów.
Jezeli faktycznie dobrze ja ustaliłem że do x16sz jest dwuelektrodowa, to musimy jasno napisać ze tak jest (lub nie).
Zobacz forum jest podzielone jedni preferuja fabryczne(ja też), Ty polecasz jednoelektrodowe(zapewne też bedzie dobrze) ,ale ocene nalezy pozostawić włascicielowi.
Niech on wybiera, miedzy zaleceniami prod, a zdaniem mechanika.
Ps.Kiedys w którymś temacie pisaliśmy na temat róznic miedzy x16sz a x16szr, ale do tej pory nie ustaliśmy dlaczego niby tych samych czesci w silniku, różnią sie stopniem sprężania.
W 1994 r była na swiece starego typy czyli jednoelektrodow i na klucz 21(taki miał kumpel), natomiast ja miałem nowego typu czyli swiece na mały gwint i dwulektrodowe jak do szr
Tu masz do starego typu [External Link Removed for Guests]
Tu masz nowego typu [External Link Removed for Guests]
Wbrew temu to nie te same głowice, roznią się rozmiarem gwintu swiecy.
Trudno mi oceniać dlaczego producent zmienił jedno na dwulektrodowa, nie mnie to oceniać.
Art nie chodzi mi o udowadnianiu czyjes racji, a rzeczowe stwierdzenie faktów.
Jezeli faktycznie dobrze ja ustaliłem że do x16sz jest dwuelektrodowa, to musimy jasno napisać ze tak jest (lub nie).
Zobacz forum jest podzielone jedni preferuja fabryczne(ja też), Ty polecasz jednoelektrodowe(zapewne też bedzie dobrze) ,ale ocene nalezy pozostawić włascicielowi.
Niech on wybiera, miedzy zaleceniami prod, a zdaniem mechanika.
Ps.Kiedys w którymś temacie pisaliśmy na temat róznic miedzy x16sz a x16szr, ale do tej pory nie ustaliśmy dlaczego niby tych samych czesci w silniku, różnią sie stopniem sprężania.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 15:46 przez mk5, łącznie zmieniany 3 razy.
- arti83
- Posty: 845
- Rejestracja: 04 kwie 2009, 19:25
- Imię: Stiven
- Auto: ASTRA F Kombi
- Silnik: X16SZR
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Gwint jest ten sam
Z x16szr wkręcałem świece do kadetta c14nz ale to inna bajka
Ten opel-sklep.com ma większy rozpierdol w danych niż mój program w hurtowni
zauważ że świeca na klucz 21 jedna elektroda jest zalecana pod sz/szr/se
świeca pod klucz 17 dwie elektrody są zalecane do c14nz/c16nz
Nie zalecam jednej elektrody ale nie ma dużej różnicy tym bardziej przy zasilaniu gazem. Kiedyś sam byłem poruszony faktem czemu w sklepach wciskają świece 2-4elektrodowe aż dawno, dawno temu gazownik mnie uświadomił. Jedna dobra iskra i nic więcej, 2-4elektrodowe są dobre bo mniej awaryjne i tyle w temacie a producent może zaleca właśnie z tego powodu
Po drugie ten wynalazek będzie latał nawet na ruskiej świecy z uaza więc co kto sobie tam kupi na tym będzie śmigał. Ja bym jedynie rozgraniczył że jedna elektroda lepsza pod gaz w 8v dodatkowo GM bierze świece od boscha więc znając nr oryginału możemy taniej kupić to samo tylko z nadrukiem bosch
Z x16szr wkręcałem świece do kadetta c14nz ale to inna bajka
Ten opel-sklep.com ma większy rozpierdol w danych niż mój program w hurtowni
zauważ że świeca na klucz 21 jedna elektroda jest zalecana pod sz/szr/se
świeca pod klucz 17 dwie elektrody są zalecane do c14nz/c16nz
Nie zalecam jednej elektrody ale nie ma dużej różnicy tym bardziej przy zasilaniu gazem. Kiedyś sam byłem poruszony faktem czemu w sklepach wciskają świece 2-4elektrodowe aż dawno, dawno temu gazownik mnie uświadomił. Jedna dobra iskra i nic więcej, 2-4elektrodowe są dobre bo mniej awaryjne i tyle w temacie a producent może zaleca właśnie z tego powodu
Po drugie ten wynalazek będzie latał nawet na ruskiej świecy z uaza więc co kto sobie tam kupi na tym będzie śmigał. Ja bym jedynie rozgraniczył że jedna elektroda lepsza pod gaz w 8v dodatkowo GM bierze świece od boscha więc znając nr oryginału możemy taniej kupić to samo tylko z nadrukiem bosch
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 19:33 przez arti83, łącznie zmieniany 1 raz.
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Z gwintem masz chyba rację, bo próbowałem je zamienić i chyba nie chciały mi wejsc w tuleje, ale pewne jest że na klucz 21 były jedno, a u mnie dwuelektrodowe. Sprawdzilismy to w sklepie i potwierdzili że tak ma być, Pozniej jak wymieniałem tez mi dobrali dwuelektrodowe
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 22:07
- Auto: Opel Astra ST 1.4 LPG
- Silnik: A14NET
- Województwo: łódzkie
Panowie jakieś konkretne świecie do Astry IV z fabrycznym LPG ? Na obecnych zrobiłęm 45 tysi i myślę że pora je wymienić ale totalnie nie wiem na jakie pomożecie ?
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Takie jak były.
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...