BLOS-WZROST MOCY I MNIEJSZE SPALANIE???
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 maja 2007, 1:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Hel, Gdynia
- Kontakt:
BLOS-WZROST MOCY I MNIEJSZE SPALANIE???
Witam!
Mam silniczek ECOTEC 1.8 16V z instalacją gazową 2 generacji. Autko jest ewidentnie słabsze, do tego musi byc przytkany dolot powietrza gdyz ecoteki na gazie nie lubia za duzo powietrza. Wkurza mnie to troch e gdyz jesli chce pojezdzic na benzynie (gdy podskocy jakis cfffaniaczek na swiatlach albo cos:) to ten przytkany dolot na benzynie rowniez zamula. Slyszalem ze dobrą opcją jest urzadzenie o nazwie BLOS. Czy ktos mial z tym styczność i moglby sie wypowiedziec na ten temat
Mam silniczek ECOTEC 1.8 16V z instalacją gazową 2 generacji. Autko jest ewidentnie słabsze, do tego musi byc przytkany dolot powietrza gdyz ecoteki na gazie nie lubia za duzo powietrza. Wkurza mnie to troch e gdyz jesli chce pojezdzic na benzynie (gdy podskocy jakis cfffaniaczek na swiatlach albo cos:) to ten przytkany dolot na benzynie rowniez zamula. Slyszalem ze dobrą opcją jest urzadzenie o nazwie BLOS. Czy ktos mial z tym styczność i moglby sie wypowiedziec na ten temat
Wczesniej astra GSi 1.8 125KM 1993r
Teraz astra II sportive 1.8 115KM 1998r
GO HARD, OR DIE TRYING
Teraz astra II sportive 1.8 115KM 1998r
GO HARD, OR DIE TRYING
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 12:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 maja 2007, 1:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Hel, Gdynia
- Kontakt:
Ne zrozumielismy sie:) Jesli odetkam dolot powietrza to na benzynce śmiga jak szalony natomiast jak przelacze na gaz to juz za duzo powietrza dla niego i sie dusi. I to jest normalne. To nie kwestia regulacji tak poprostu mają ecoteci. Dlatego tez mam przydlawiony dolot powietrza i na gazie chodzi dobrze ale jest slaby. A slyszalem ze blos nie dlawi mozna stosowac przy nim nawet stożki. Moje pytanie jest takie czy ktos to zakładał i cy sie sprawdza w takich silnikach
Wczesniej astra GSi 1.8 125KM 1993r
Teraz astra II sportive 1.8 115KM 1998r
GO HARD, OR DIE TRYING
Teraz astra II sportive 1.8 115KM 1998r
GO HARD, OR DIE TRYING
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
ja mam BLOS'a u siebie.. ale założyłem go dopiero jakiś miesiąc temu i jestem w fazie testów. Stroił mi to gazownik który nigdy tego nie robił, ale z braku laku - dałem instrukcję do poczytania, poprosiłem i jakoś to wyregulował... będę szukał w okolicy kogoś kto sie jednak na tym zna.
W tym samym czasie założyłem kolektor 4-2-1, wywaliłem katalizator i zrobiłem dolot powietrza, więc ciężko mi powiedzieć co daje BLOS. W każdym razie cudów się nie spodziewaj. Na spalaniu też raczej nie przyoszczędzisz - przynajmniej mi się nie udaje
Powiem tak: jeśli masz kasę (te 400-500zł - zależy czy montujesz to sam, kto Ci wyreguluje i ile będzie potrzeba kolanek/obejm żeby to u Ciebie założyć) i trochę cierpliwości - najprawdopodobniej nie wszystko będzie od razu działać tak jakbyś chciał - to się w to baw. A jeśli autko służy Ci po prostu do przemieszczania się z miejsca na miejsce - olej sprawę.
W tym samym czasie założyłem kolektor 4-2-1, wywaliłem katalizator i zrobiłem dolot powietrza, więc ciężko mi powiedzieć co daje BLOS. W każdym razie cudów się nie spodziewaj. Na spalaniu też raczej nie przyoszczędzisz - przynajmniej mi się nie udaje
Powiem tak: jeśli masz kasę (te 400-500zł - zależy czy montujesz to sam, kto Ci wyreguluje i ile będzie potrzeba kolanek/obejm żeby to u Ciebie założyć) i trochę cierpliwości - najprawdopodobniej nie wszystko będzie od razu działać tak jakbyś chciał - to się w to baw. A jeśli autko służy Ci po prostu do przemieszczania się z miejsca na miejsce - olej sprawę.
Pozdrawiam
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
- Kontakt:
-
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
BLOS - to taki gaźnik - idzie więcej paliwka on sie otwiera i daje więcej powietrza. Nie dławi silnika tak jak zwykła zwężka w dolocie. Aha - bo montuje sie go w dolot gdyby ktoś nie wiedział.
Montuje się go do instalacji Igen, ewentualnie ja montowałem do IIgen ale wtedy odłączam kompa i silnik krokowy i działa jak Igen
Montuje się go do instalacji Igen, ewentualnie ja montowałem do IIgen ale wtedy odłączam kompa i silnik krokowy i działa jak Igen
Pozdrawiam
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 paź 2007, 16:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: zamość/wawa
- Kontakt:
ja mam blosa i jest z nim tak ze też dławi dolot silnika ale w bardzo małym stopniu nie tak jak mikser. można porównać do miksera 50mm
bo blos jest to rodzaj miksera ze zmienną powierzchnią przelotu powietrza, jest to mechaniczny przepływonierz powietrza i bardzo racjonalnie dawkuje gaz do przelatującego powietrza
nietrzeba wcale ustawiać go na chamowni można ustawić go analizatorem spalin w przypadku braku katalizatora lub mierząc napięcie na sądzie lambda pod pełnym obciążeniem i tak ustawić dużym pokrętłem aby było ok 0,7V a następnie małą aby napięcie na sądzie było ok 0,5V i tak pojeżdzić, jeśli zbyt dużo pali przykręcić troche dużą i skorygować małą wolne obroty do wskazania ok 0,5V czasami trzeba pokręcić śrubami na parowniku (jeśli ustawienia blosa znacznie odbiegają od tych w instrukcji blosa)
moje auto tak ustawione zbiera sie naprawde jak na benzynie a spalanie wacha się pomiędzy 8 a 14 litrów przyczym 14 to była naprawde zabawa z butem w podłodze minimum 7,2 (jazda emerycka)
zalety blosa w porównaniu z moim poprzednim zagazowamym autem
-auto trzyma wolne obroty lepiej niż na benzynie
-na zimnym silniku nawet przy minusowej temperaturze po przełączeniu na gaz niegaśnie i ma obroty stabilne jak na ciepłym
-auto na gazie naprawde zaczyna się zbierać po przekroczeniu 5000obr i ciągnie do odcinki az na 4 biegach
-brak jakiegokolwie zdławienia i natychmiastowa reakcja na wciśnięcie do dechy nawet od 1000obr
-podczas włączenia luzu nawet przy 150KM/h niegaśnie
-brak odczucia zdławienia auta podczas jazdy na benzynie z racji dużego pzekroju przelotu blosa po podniesieniu szuflady w blosie
-zredukowane wystrzały gazu do 0 spowodowane niewłaściwą mieszanką bądz niedomaganiami instalaci gazowej (nieposaidam klapy antywybuchowej)
-można uzywać w połączeniu z filtrem stożkowym
wady
-cena
-czasami niechce współpracować z silnikiem (podobno)
-gabaryty to ustrojstwo jest duze
-czas jaki treba poświęcić na doregulowanie
bo blos jest to rodzaj miksera ze zmienną powierzchnią przelotu powietrza, jest to mechaniczny przepływonierz powietrza i bardzo racjonalnie dawkuje gaz do przelatującego powietrza
nietrzeba wcale ustawiać go na chamowni można ustawić go analizatorem spalin w przypadku braku katalizatora lub mierząc napięcie na sądzie lambda pod pełnym obciążeniem i tak ustawić dużym pokrętłem aby było ok 0,7V a następnie małą aby napięcie na sądzie było ok 0,5V i tak pojeżdzić, jeśli zbyt dużo pali przykręcić troche dużą i skorygować małą wolne obroty do wskazania ok 0,5V czasami trzeba pokręcić śrubami na parowniku (jeśli ustawienia blosa znacznie odbiegają od tych w instrukcji blosa)
moje auto tak ustawione zbiera sie naprawde jak na benzynie a spalanie wacha się pomiędzy 8 a 14 litrów przyczym 14 to była naprawde zabawa z butem w podłodze minimum 7,2 (jazda emerycka)
zalety blosa w porównaniu z moim poprzednim zagazowamym autem
-auto trzyma wolne obroty lepiej niż na benzynie
-na zimnym silniku nawet przy minusowej temperaturze po przełączeniu na gaz niegaśnie i ma obroty stabilne jak na ciepłym
-auto na gazie naprawde zaczyna się zbierać po przekroczeniu 5000obr i ciągnie do odcinki az na 4 biegach
-brak jakiegokolwie zdławienia i natychmiastowa reakcja na wciśnięcie do dechy nawet od 1000obr
-podczas włączenia luzu nawet przy 150KM/h niegaśnie
-brak odczucia zdławienia auta podczas jazdy na benzynie z racji dużego pzekroju przelotu blosa po podniesieniu szuflady w blosie
-zredukowane wystrzały gazu do 0 spowodowane niewłaściwą mieszanką bądz niedomaganiami instalaci gazowej (nieposaidam klapy antywybuchowej)
-można uzywać w połączeniu z filtrem stożkowym
wady
-cena
-czasami niechce współpracować z silnikiem (podobno)
-gabaryty to ustrojstwo jest duze
-czas jaki treba poświęcić na doregulowanie