BLOS-WZROST MOCY I MNIEJSZE SPALANIE???

porady i pomoce
KILER

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 12 maja 2007, 1:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Hel, Gdynia
Kontakt:

BLOS-WZROST MOCY I MNIEJSZE SPALANIE???

#1

Nieprzeczytany post autor: KILER »

Witam!
Mam silniczek ECOTEC 1.8 16V z instalacją gazową 2 generacji. Autko jest ewidentnie słabsze, do tego musi byc przytkany dolot powietrza gdyz ecoteki na gazie nie lubia za duzo powietrza. Wkurza mnie to troch e gdyz jesli chce pojezdzic na benzynie (gdy podskocy jakis cfffaniaczek na swiatlach albo cos:) to ten przytkany dolot na benzynie rowniez zamula. Slyszalem ze dobrą opcją jest urzadzenie o nazwie BLOS. Czy ktos mial z tym styczność i moglby sie wypowiedziec na ten temat
Wczesniej astra GSi 1.8 125KM 1993r
Teraz astra II sportive 1.8 115KM 1998r


GO HARD, OR DIE TRYING

emilkarys

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 20 wrz 2007, 12:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: emilkarys »

Nie podejżewam żeby benzyna zamulał dolot. Niedawno był taki temat na forum Gaz OK benzyna total klapa. Więc myślę że u ciebie jest podobnie. Komputer przestawił się na mieszankę gazu. Sprubuj zresetować.
Pozdro
jest
Obrazek
mały face lifting i będzie
Obrazek

KILER

Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 12 maja 2007, 1:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Hel, Gdynia
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KILER »

Ne zrozumielismy sie:) Jesli odetkam dolot powietrza to na benzynce śmiga jak szalony natomiast jak przelacze na gaz to juz za duzo powietrza dla niego i sie dusi. I to jest normalne. To nie kwestia regulacji tak poprostu mają ecoteci. Dlatego tez mam przydlawiony dolot powietrza i na gazie chodzi dobrze ale jest slaby. A slyszalem ze blos nie dlawi mozna stosowac przy nim nawet stożki. Moje pytanie jest takie czy ktos to zakładał i cy sie sprawdza w takich silnikach
Wczesniej astra GSi 1.8 125KM 1993r
Teraz astra II sportive 1.8 115KM 1998r


GO HARD, OR DIE TRYING

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

z tego co wiem, to Joszi wie coś na temat BLOS'a :) -bo kiedyś komuś doradzał....
lub zgoś się do użytkownika ja37 :)

( tylko piszę z góry, że zbyt często nie są dostępni - proponuje do josziego na PW, a do ja37 na pw i dla pewności na GG kliknąc i zostawić wiadomość :) )

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

ja mam BLOS'a u siebie.. ale założyłem go dopiero jakiś miesiąc temu i jestem w fazie testów. Stroił mi to gazownik który nigdy tego nie robił, ale z braku laku - dałem instrukcję do poczytania, poprosiłem i jakoś to wyregulował... będę szukał w okolicy kogoś kto sie jednak na tym zna.
W tym samym czasie założyłem kolektor 4-2-1, wywaliłem katalizator i zrobiłem dolot powietrza, więc ciężko mi powiedzieć co daje BLOS. W każdym razie cudów się nie spodziewaj. Na spalaniu też raczej nie przyoszczędzisz - przynajmniej mi się nie udaje :D
Powiem tak: jeśli masz kasę (te 400-500zł - zależy czy montujesz to sam, kto Ci wyreguluje i ile będzie potrzeba kolanek/obejm żeby to u Ciebie założyć) i trochę cierpliwości - najprawdopodobniej nie wszystko będzie od razu działać tak jakbyś chciał - to się w to baw. A jeśli autko służy Ci po prostu do przemieszczania się z miejsca na miejsce - olej sprawę.
Pozdrawiam
Obrazek

domel

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: domel »

A tak ogólnie, to jak działa ten BLOS, co daje, a przynajmniej co powinien, ile kosztuje i do jakich instalacji się go montuje ? Bo pewnie nie tylko ja tego nie wiem :P

siewicz

Astro-maniak
Posty: 256
Rejestracja: 07 maja 2007, 21:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: siewicz »

BLOS - to taki gaźnik - idzie więcej paliwka on sie otwiera i daje więcej powietrza. Nie dławi silnika tak jak zwykła zwężka w dolocie. Aha - bo montuje sie go w dolot gdyby ktoś nie wiedział.
Montuje się go do instalacji Igen, ewentualnie ja montowałem do IIgen ale wtedy odłączam kompa i silnik krokowy i działa jak Igen :)
Pozdrawiam
Obrazek

Dzejkob

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2007, 16:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: zamość/wawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Dzejkob »

jeszcze jedno info. BLOSa powinno sie stroic na chamwni.
a stroi sie w sposob taki ze masz 2 srubki, jedna jest od ilosci powietrza. druga od ilosci paliwka.
bardzo proste i pozbywasz sie przy tym tego popieprzonego kompa od gazu:D mniej elektroniki: wszystko prostsze:)

chomika

#9

Nieprzeczytany post autor: chomika »

ja mam blosa i jest z nim tak ze też dławi dolot silnika ale w bardzo małym stopniu nie tak jak mikser. można porównać do miksera 50mm
bo blos jest to rodzaj miksera ze zmienną powierzchnią przelotu powietrza, jest to mechaniczny przepływonierz powietrza i bardzo racjonalnie dawkuje gaz do przelatującego powietrza
nietrzeba wcale ustawiać go na chamowni można ustawić go analizatorem spalin w przypadku braku katalizatora lub mierząc napięcie na sądzie lambda pod pełnym obciążeniem i tak ustawić dużym pokrętłem aby było ok 0,7V a następnie małą aby napięcie na sądzie było ok 0,5V i tak pojeżdzić, jeśli zbyt dużo pali przykręcić troche dużą i skorygować małą wolne obroty do wskazania ok 0,5V czasami trzeba pokręcić śrubami na parowniku (jeśli ustawienia blosa znacznie odbiegają od tych w instrukcji blosa)
moje auto tak ustawione zbiera sie naprawde jak na benzynie a spalanie wacha się pomiędzy 8 a 14 litrów przyczym 14 to była naprawde zabawa z butem w podłodze minimum 7,2 (jazda emerycka)

zalety blosa w porównaniu z moim poprzednim zagazowamym autem
-auto trzyma wolne obroty lepiej niż na benzynie
-na zimnym silniku nawet przy minusowej temperaturze po przełączeniu na gaz niegaśnie i ma obroty stabilne jak na ciepłym
-auto na gazie naprawde zaczyna się zbierać po przekroczeniu 5000obr i ciągnie do odcinki az na 4 biegach
-brak jakiegokolwie zdławienia i natychmiastowa reakcja na wciśnięcie do dechy nawet od 1000obr
-podczas włączenia luzu nawet przy 150KM/h niegaśnie
-brak odczucia zdławienia auta podczas jazdy na benzynie z racji dużego pzekroju przelotu blosa po podniesieniu szuflady w blosie
-zredukowane wystrzały gazu do 0 spowodowane niewłaściwą mieszanką bądz niedomaganiami instalaci gazowej (nieposaidam klapy antywybuchowej)
-można uzywać w połączeniu z filtrem stożkowym

wady
-cena
-czasami niechce współpracować z silnikiem (podobno)
-gabaryty to ustrojstwo jest duze
-czas jaki treba poświęcić na doregulowanie

szary

#10

Nieprzeczytany post autor: szary »

siewicz mam prośbę do ciebie. Jakbyś miał chwile to strzeliłbyś sesje fotograficzną pod maską jak to wszystko wygląda po zamontowaniu. Tylko dobrze by było jakby zdjęcia były dobrej jakości a nie z komórki.

ODPOWIEDZ