BLOS-WZROST MOCY I MNIEJSZE SPALANIE???
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
- Imię: Ryszard
- Auto: Astra g kombi
- Silnik: 1.6/16v lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Budy Barcząckie
- Kontakt:
Kolego KILLER ja mam podobny problem co ty,czyli przytkany dolot powietrza.Otwór przez który wchodzi powietrze jest wielkości kciuka więc na benzynie jeżdzi mulasto zatem na gazie śmiga super.Gdy wyjmuję tą zwężkę na benzynie śmiga konkretnie za to jak przełączy się na lpg zaraz gaśnie-za dużo powietrza dostaje,nawet na postoju...Jak to naprawić?Co wymienić,żeby nie było zwężki,W temacie jest blos a ja mam tańsze rozwiązanie,czyli mikser strumieniowy ale czy to rozwiąże mój i KILLERA problem...
[ Dodano: 2008-10-30, 06:24 ]
...posiadam silnik 1.4 8v mpi,instalacja lpg z silniczkiem krokowym,mikser w dolocie...
[ Dodano: 2008-10-30, 06:24 ]
...posiadam silnik 1.4 8v mpi,instalacja lpg z silniczkiem krokowym,mikser w dolocie...
Caravan do końca...
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 sie 2008, 22:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
riko,
Odwróć ku podszybiu/wzdluż pudła filtra powietrza wlot powietrza, nakładając na króciec pudła giętką rurkę, taką z aluminium/drut; do kupienia w budowlanych marketach. Takie odwrócenie miałem od razu wykonane przy montażu instalki. Masz wtedy tyle samo powietrza dla benzyny, a dla gazu tyle, ile zassa silnik i jest oki. Mam tak 3 lata i żadnych "dąsów" asterki.riko pisze:przytkany dolot powietrza.Otwór przez który wchodzi powietrze jest wielkości kciuka więc na benzynie jeżdzi mulasto zatem na gazie śmiga super.Gdy wyjmuję tą zwężkę na benzynie śmiga konkretnie za to jak przełączy się na lpg zaraz gaśnie-za dużo powietrza dostaje,nawet na postoju.
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 sie 2008, 22:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
wszim,
Czytałeś uważnie, co napisałem na ten temat? Jeśli wspomnianą przeze mnie rurę ułożysz przy pudle filtra powietrza, to masz lukę między tym pudłem, a osłoną paska rozrządu - tak jest w wersji F; powiedz mi zatem, jak w 2006r pojechałem do i po Francji i wróciłem bez żadnych "dziwności", a jechał też syn i prowadził na zmianę - to myślisz, że zdzierżyłby jakieś zmulenia? Odwrócenie dolotu powietrza stosuje wiele serwisów gazu, bo eliminuje ono tzw "zdmuchiwanie gazu", o czym też na forach czytamy..."gaśnie mi, gdy dojeżdżam do świateł, albo wyrzucam na luz..." No, ale współczesne dwudziestolatki tylko stożek i bas z wydechu...wszim pisze:odwrócenie dolotu jest jakimś rozwiązaniem ale niezbyt profesjonalnym. Powietrze wtedy będzie pobierane gorące z komory silnika co też nie jest za fajne bo zmuli.
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 sie 2008, 22:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
dresat:
Czytałem uważnie. Uwierz, że wiem doskonale o co chodzi. Odwracanie dolotu to jeden ze sposobów ale wiedz, że o ile w trasie nie bedziesz czuł specjalnych dolegliwości związanych z gorącym powietrzem, o tyle w mieście, w upalny dzień, w korku, z włączona klimą spadek mocy jest ewidentny. Po to inżynierowie silnika wtryskowego dają wlot z przed maski (albo gdzies z nadkola) aby powietrze było najchłodniejsze i wypełnianie cylindrów najlepsze. Jedynym profesjonalnym rozwiązaniem aby nadciśnienie wlotowe nie zubażało mieszanki jest skompensowanie membrany II stopnia w reduktorze. Czyli połączenie rurki między otworem kompensacyjnym reduktora a wlotem przed filtrem w celu zrównoważenia ciśnień. Rzadko sie to robi bo sie nikomu nie chce, nikt sie na tym nie zna, przy niektórych reduktorach wymagało by to rzeźbienia w obudowie.
No.
Czytałem uważnie. Uwierz, że wiem doskonale o co chodzi. Odwracanie dolotu to jeden ze sposobów ale wiedz, że o ile w trasie nie bedziesz czuł specjalnych dolegliwości związanych z gorącym powietrzem, o tyle w mieście, w upalny dzień, w korku, z włączona klimą spadek mocy jest ewidentny. Po to inżynierowie silnika wtryskowego dają wlot z przed maski (albo gdzies z nadkola) aby powietrze było najchłodniejsze i wypełnianie cylindrów najlepsze. Jedynym profesjonalnym rozwiązaniem aby nadciśnienie wlotowe nie zubażało mieszanki jest skompensowanie membrany II stopnia w reduktorze. Czyli połączenie rurki między otworem kompensacyjnym reduktora a wlotem przed filtrem w celu zrównoważenia ciśnień. Rzadko sie to robi bo sie nikomu nie chce, nikt sie na tym nie zna, przy niektórych reduktorach wymagało by to rzeźbienia w obudowie.
No.
Astra-G 1,6/16V Z16XEP twinport kombi LPG(Lovato,Bingo-M, E4,AEB426,kompensacja,MAP-emulator)
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
- Imię: Ryszard
- Auto: Astra g kombi
- Silnik: 1.6/16v lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Budy Barcząckie
- Kontakt:
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
wszim,
A jakie znaczenie - nawet, jeśli występuje - ma spadek mocy, gdy poruszasz się w korku? Czy przypadkiem poczytane rozważania teoretyczne zamieszczane niekiedy w pismach motoryzacyjnych nie wpływają na Twoje przemyślenia? To mi się z zaleceniami ewangelicznymi kojarzy... a któż ich przestrzega? Spoko...nie noszę moherowego kapelusika... 8)wszim pisze:, o tyle w mieście, w upalny dzień, w korku, z włączona klimą spadek mocy jest ewidentny.
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 sie 2008, 22:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o prace silnika na postoju to inna para kaloszy. To już kwestia regulacji lub sprawności reduktora.riko pisze:Kolego WSZIM,ale zdjęcie rurki nic nie daje ponieważ nie pracuje silnik na wolnych obrotach,nie ma mowy o zdmuchiwaniu mieszanki i ciśnieniach skoro auto stoi...
[ Dodano: 2008-10-30, 18:18 ]
.. i co to jest skompensowanie membrany 2 stopnia w reduktorze?
teraz odn. kompensacji. Jeżeli powietrze wpada do kolektora pod ciśnieniem (tworząc nadciśnienie) to zaburza pracę podciśnieniowej instalacji opartej na mikserze. Gaz wydostaje się z reduktora dzięki podciśnieniu jakie jest generowane przez mikser i elementy wlotu także filtr powietrza. Jeżeli teraz ciśnienie powietrza wpadającego do dolotu będzie większe od tego panującego w komorze silnika to będzie ono pomniejszało wypadkowe podciśnienie z miksera powodując zuburzanie mieszanki(czasami dość znaczne) z objawem gaśnięcia na luzie. Kompensacja polega na tym że do otworu kompensacyjnego (czyli miejsce odniesienia dla membrany) doprowadza się ciśnienie jakie panuje na wlocie co stabilizuje pracę membrany. Dzieje się tak dlatego, że różnica ciśnień pomiędzy jedną a drugą częścią membrany będzie tylko zależna tylko od elementów je wytwarzających (mikser, kolektor dolotowy, filtr pow.) a nie od nierównego nadmuchu na wlocie. Zresztą w żaden inny sposób nie dało by się pracować na podciśnieniowym LPG w silniku uturbionym. Z tym że tam ciśnienie jest jeszcze większe i wtedy konieczne także jest kompensowanie także membrany I stopnia i do tego są odpowiednie reduktory(w turbo czywiście kompensuje się biorąc powietrze za turbina a przed mikserem a nie z wlotu). W przypadku silnika wtryskowego wolnossącego wystarczy kompensować ciśnienie tylko na membranie II stopnia reduktora i pobierać je z wlotu lub z przed filtra.
[ Dodano: 2008-10-30, 23:52 ]
To nie żadne czary tylko fizyka potwierdzona w praktyce można rzec organoleptycznie (ciekawe po co robią intercoolery, dla bajeru?). Stanie w korku miałem na myśli mocne rozgrzanie elementów silnika co powoduje że temp powietrza będzie tam panowała ok 60-80C. A to już da ok 20% gorsze napełnianie cylindra i podobnej wartości spadek mocy (zwłaszcza w niskich rejestrach RPM), który bardzo wyraźnie czuć przy próbie ruszania i przyspieszania. Może dla silników 150KM nie będzie miało to znaczenia ale dla poniżej 100KM przy dodatkowym obciążeniu klimą i pasażerami - już irytuje.dresat pisze:wszim,A jakie znaczenie - nawet, jeśli występuje - ma spadek mocy, gdy poruszasz się w korku? Czy przypadkiem poczytane rozważania teoretyczne zamieszczane niekiedy w pismach motoryzacyjnych nie wpływają na Twoje przemyślenia? To mi się z zaleceniami ewangelicznymi kojarzy... a któż ich przestrzega? Spoko...nie noszę moherowego kapelusika... 8)wszim pisze:, o tyle w mieście, w upalny dzień, w korku, z włączona klimą spadek mocy jest ewidentny.
[ Dodano: 2008-10-30, 23:59 ]
Twierdzę, że spadek mocy spowodowany wysoką temperaturą powietrza dolotowego jest większy niż ten powodowany instalacją miksera. Mikser przeszkadza głównie w osiągnięciu maks. mocy przy maks otwartej przepustnicy(kto tak jeździ?) natomiast gorące powietrze w całym zakresie a czuć najbardziej w dolnym (zależy od ch-ki silnika). Często te fakty nie są kojarzone a śmiem twierdzić, że prawie w ogóle nieznane co widać zresztą po naszej dyskusji.
Astra-G 1,6/16V Z16XEP twinport kombi LPG(Lovato,Bingo-M, E4,AEB426,kompensacja,MAP-emulator)
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
- Imię: Ryszard
- Auto: Astra g kombi
- Silnik: 1.6/16v lpg
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Budy Barcząckie
- Kontakt:
Czyli kompensacje membrany robi się w ten sposób,że do reduktora doprowadza się rurkę.Jest to połączenie reduktora z obudową filtra,tylko jakbyś mi WSZIM napisał jak to fizycznie wygląda bo teoria jest logiczna i ładnie to opisasłeś.Ccy w reduktorze jest miejsce na taką rurkę,jeżeli tak to gdzie się ona znajduje,no i oczywiście gdzie się podpiąć w obudowie filtra?
Caravan do końca...