LPG dla X16SZR
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
mam dwie eFki, obie x16szr, obie w gazie
jedna ponad 50tys. km na Bingo-M
druga 10tys.km na BRC Just Junior
obie instalki II generacja, jakieś tam kłopoty były - zwłaszcza na początku z tą BRC, ale to pikuś w porównaniu, ile na tym oszczędzasz
oba auta robią miesięcznie po 2-2,5tys. km - nie zarobiłbym na benzynę chyba
porównując obie polecałbym Bingo - mniej pali (śr. 8,5l/100km), czujnik temp. silnika - wada u mnie to nizbyt trafiona emulacja lambdy, ale to przeszkadza tylko latem, gdy silnik zaraz po uruchomieniu przechodzi na LPG
BRC pali mi 9,5l/100km i pierwsze 500km to był horror (membrana się układała - podobno) po regulacji wszystko w porządku
nie daj sobie wmówić "specjalnych" świec do gazu, czy oleju czy kabli WN...
przy montażu warto mieć zmienione na nowe, ale ja robiłem odstępstwa od tej reguły i jakoś żyję ;P
i na koniec chyba najważniejsze - gazownik-fachowiec to podstawa! papudraków nie brakuje niestety...
ja mam dobrego gazownika, w sumie zrobiłem u niego 4 samochody i zawsze potrafił pomóc
powodzenia (w instalowaniu )
jedna ponad 50tys. km na Bingo-M
druga 10tys.km na BRC Just Junior
obie instalki II generacja, jakieś tam kłopoty były - zwłaszcza na początku z tą BRC, ale to pikuś w porównaniu, ile na tym oszczędzasz
oba auta robią miesięcznie po 2-2,5tys. km - nie zarobiłbym na benzynę chyba
porównując obie polecałbym Bingo - mniej pali (śr. 8,5l/100km), czujnik temp. silnika - wada u mnie to nizbyt trafiona emulacja lambdy, ale to przeszkadza tylko latem, gdy silnik zaraz po uruchomieniu przechodzi na LPG
BRC pali mi 9,5l/100km i pierwsze 500km to był horror (membrana się układała - podobno) po regulacji wszystko w porządku
nie daj sobie wmówić "specjalnych" świec do gazu, czy oleju czy kabli WN...
przy montażu warto mieć zmienione na nowe, ale ja robiłem odstępstwa od tej reguły i jakoś żyję ;P
i na koniec chyba najważniejsze - gazownik-fachowiec to podstawa! papudraków nie brakuje niestety...
ja mam dobrego gazownika, w sumie zrobiłem u niego 4 samochody i zawsze potrafił pomóc
powodzenia (w instalowaniu )
jestem już stary...
Witam! Chciałem się pochwalić doniedawna miałem pod maską mojej F-ki kombi X16SZR zagazowane instalacja I generacji pełen manual i przejechałem na niej 312tys.km !!!!
Instalacja jest Lovato przełożona z kadeta, mikser szczelinowy i kilka zmian."Problemy" były na poczatku ("kangury" w korku i czasami falowanie wolnych obr.), ale szybko je rozpracowałem.
Wystarczyło zaslepić EGR,czujnik spalania stukowego dokręcony mniejszym momentem, dodatkowo zmieniłem wydech na 4-2-1 i okazało się ze na trasie uda sie zejśc do 7l/100 i 10/100 w mieście!
Po kilku "konfrontacjach" w plenerku,wyszło że koledzy na pb zostaja w tyle!
Instalacja jest Lovato przełożona z kadeta, mikser szczelinowy i kilka zmian."Problemy" były na poczatku ("kangury" w korku i czasami falowanie wolnych obr.), ale szybko je rozpracowałem.
Wystarczyło zaslepić EGR,czujnik spalania stukowego dokręcony mniejszym momentem, dodatkowo zmieniłem wydech na 4-2-1 i okazało się ze na trasie uda sie zejśc do 7l/100 i 10/100 w mieście!
Po kilku "konfrontacjach" w plenerku,wyszło że koledzy na pb zostaja w tyle!
x16sz - silnik bezkolizyjny :) wiec jak mogla sie spotkac glowica z tlokiem( za dluga stopa ???).... z zaworem , to moze jakby sie urwal .... 45 000 zrobione na 2 generacji nicolaus elpigaz. spotkanie z serwisem 1 raz --- przy zakladaniu gazu.
silnik po 3000km jadl wode, naprawa okolo 550 zl (3 tankowania benzyny). wypalanie zaworow to dlugotrwaly proces... i tu nie winilbym gazu
oszczedne nowe diesle :) ceny pomp wtryskowych to 4000-8000 , wtryski od 300 do 2000 za sztuke. lpg czy diesel???
wole raz na 4 lata zrobic cos przy silniku, jesli cos wystapi niz bulic za benzyne,diesla
36 litrow w miescie to 380- 420 km, poza miastem 400-480, lubie wysokie obroty i nie boje sie wyprzedzac. buzka
silnik po 3000km jadl wode, naprawa okolo 550 zl (3 tankowania benzyny). wypalanie zaworow to dlugotrwaly proces... i tu nie winilbym gazu
oszczedne nowe diesle :) ceny pomp wtryskowych to 4000-8000 , wtryski od 300 do 2000 za sztuke. lpg czy diesel???
wole raz na 4 lata zrobic cos przy silniku, jesli cos wystapi niz bulic za benzyne,diesla
36 litrow w miescie to 380- 420 km, poza miastem 400-480, lubie wysokie obroty i nie boje sie wyprzedzac. buzka
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 13:49
- Imię: Łukasz
- Silnik: X16SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Też mam silnik x16szr z instalacją BRC. Zrobiłem już w tej konfiguracji 50 tyś. km i nie mogę narzekać. W najbliższym czasie muszę się wybrać na rutynową kontrolę w celu regulacji. Jakieś pół roku temu poszła mi uszczelka pod głowicą, rozkręcając silnik stwierdzam, że wygląda dobrze więc chyba warto założyć gaz, poza tym trudno stwierdzić czy pęknięta uszczelka ma cokolwiek wspólnego z gazem.
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
matee, za ile Ci założyli ten gaz w Toruniu?
CAL - Aleks?
[ Dodano: 2007-11-18, 22:18 ]
I stało się od dzisiaj na gazie.Jak narazie bez zarzutów.
II gen Elpigaz.Portfel robi się cięższy
[ Dodano: 2007-11-22, 19:16 ]
Orientuje sie ktoś czy zaslepienie EGR ma wpływ na wyniki spalania LPG?
I pytanie drugie.
Co może byc przyczyną zapalnia się kontrolki podczas jazdy.Kontrolka zapala sie na jakiś czas i gaśnie.Najczęściej gaśnie przy spadku obrotów.
CAL - Aleks?
[ Dodano: 2007-11-18, 22:18 ]
I stało się od dzisiaj na gazie.Jak narazie bez zarzutów.
II gen Elpigaz.Portfel robi się cięższy
[ Dodano: 2007-11-22, 19:16 ]
Orientuje sie ktoś czy zaslepienie EGR ma wpływ na wyniki spalania LPG?
I pytanie drugie.
Co może byc przyczyną zapalnia się kontrolki podczas jazdy.Kontrolka zapala sie na jakiś czas i gaśnie.Najczęściej gaśnie przy spadku obrotów.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
- Kontakt:
Byłem dzisiaj na kompie.
Wszystkie wskazania na PB ok.Wykryto 3 jakies stare błedy,które wykasowano.Jezeli chodzi o wskazania na PB to wszystko jest książkowo.Stwierdzenie speca -"Silnik jak dzwon".
Błędy wprowadza w komp instalacja LPG przez to są te wariacje.
Stwierdzenie było jedno.Brak w instalacji elektroniki.
W związku z tym pytanie.
Jakie elementy elektroniki powinny sie znaleźć się w instalce w tym silniku?
Mam juz dość speców od LPG.
Chcę sam dokupic te elementy i sam je założe .Wtedy bedę miał pewność ,że nikt mi pieniedzy nie weźmie za darno albo mi nie spierd... roboty.
A potem na komp.i zobaczymy na efekty.
Wszystkie wskazania na PB ok.Wykryto 3 jakies stare błedy,które wykasowano.Jezeli chodzi o wskazania na PB to wszystko jest książkowo.Stwierdzenie speca -"Silnik jak dzwon".
Błędy wprowadza w komp instalacja LPG przez to są te wariacje.
Stwierdzenie było jedno.Brak w instalacji elektroniki.
W związku z tym pytanie.
Jakie elementy elektroniki powinny sie znaleźć się w instalce w tym silniku?
Mam juz dość speców od LPG.
Chcę sam dokupic te elementy i sam je założe .Wtedy bedę miał pewność ,że nikt mi pieniedzy nie weźmie za darno albo mi nie spierd... roboty.
A potem na komp.i zobaczymy na efekty.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<