Instalacja gazowa - problrm

porady i pomoce
totes

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Instalacja gazowa - problrm

#1

Nieprzeczytany post autor: totes »

Od razu zaznaczę, że jestem laikiem w tych sprawach. Kupiłem Astrę II 1,6 8V z 2002 r. z instalacją gazową - najbardziej prosty model, 70 tys. przebiegu na gazie. Szybko okazało się, że coś jest z nią nie tak - "strzelanie" gazu - rozwalona obudowa filtra powietrza.

Pojechałem do gazownika, który powiedział, że do tego silnika to tylko instalacja sekwencyjna bo na tej zawsze będą problemy. Drugi powiedział, że wystarczy tylko wymienić filtr gazu, parownik - koszt około 500 PLN. Dodatkowo przeowdy wysokiego napięcia i świece.

Czy w tym przypadku lepiej jest wymienić instalację na sekwencyjną (duży koszt), czy wystarczy mały "remont" tej instalacji. Chcę trochę tym samochodem pojeździć, około 1000 km miesięcznie.

Z góry dziękuję za pomoc.

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Bast »

Jeżeli jest to silnik 16 zaworowy to tylko sekwencja.

Aczkolwiek miałem kiedyś samochód z pełnym wtryskiem i miałem w nim zwykłą instalkę .
Trzeba tylko wiedzieć co i jak robić żeby gaz nie walił Ci w kolektor.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

totes

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: totes »

Dziękuję za odpowiedź. Silnik jest 8-zaworowy.

Nietoperz23

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Nietoperz23 »

zapytaj sie gazoenika ile by Cie kosztowalo przejsci ena sekwencje bo jesli teraz masz instalacje w samochodzie to w zasadzie pol instalacji bedziesz mial teraz kwestia przelozenia sterowania i zapoatrywania w paliwo moze wyjdzie neiwiele wiekszy koszt niz remont starej instalki
Nadszedl kres mojej przygody z Astra, juz jest Omega B, Astra Sprzedana...Szkoda bylo....
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Bast »

Nietoperz23, do 8V może byc zwykła.Ja tak mam i śmiga jak wściekła.
Przecierz to jednopunkt.
Może chodzić nawet bez emulatora jak sie ja z głową ustawi.

Po co zakładać sekwencje?Przecierz to nie pełny wtrysk.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: suchy »

Bast, niekoniecznie jednopunkt.... to może być z16se, czyli 8-zaworowa, wielopunktowa jednostka o mocy chyba 82KM... wtedy sekwencja jest uzasadniona 8)

aczkolwiek miałem nexie na wielopunkcie, 8V z instalką II generacji i nic nigdy nie strzeliło... kwestia regulacji i stanu świec, przewodów WN, filtrów powietrza, gazu, kumatego gaziarza itp. itd...
jestem już stary...

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Bast »

suchy, zgadza sie :mrgreen:
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

16czarny16

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 15 sty 2008, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: 16czarny16 »

Słuchaj. Jesli masz ośmio zaworowy silnik to wystarczy zwykła instalacja LPG. Miałem już 4 auta na LPG i z Twoich opisów mogę Ci polecić:
- sprawdzenie świec i przewodów wysokiego napięcia
- sprawdzenie filtra powietrza
Daję Ci 90 % że pomoże!!!!!

Sekwencja jest obowiązkowa przy 16V ( ale nie zawsze, ja miałem astrę F 1.4 16V i na zwykłej instalacji zrobiłem 70tysuięcy i żadnego strzału, ale dbałem o filtr powietrza i o przewody + świece )
Powodzenia i nie martw się.
WAŻNE!!!!!
PODJEDŹ DO NAPRAWDĘ DOBREGO GAZOWNIKA!!!!
ŁÓDŹ - POLECEM :NAGAZ:

totes

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: totes »

Wielkie dzięki wszystkim za rady. Jestem bardzo wdzięczny.

Serdecznie pozdrawiam.

Nikkon

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 16 cze 2007, 0:22
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wa-wa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Nikkon »

Ja mam 16.16v z II generacją a nie sekfencją (taką założył poprzedni właściciel) i trochę problemów z nią mam.
Jeśli strzela to jedz do gazownika na regulacje, może będzie trzeba wymienić filtr i świece powinno pomóc. Może też być parownik do dupy i trzeba bedzie wymienić(kiedy był wymieniany??)
Jeśli chodzi o obudowę filtra powietrza to gazownik nie zamontował specjalnego zaworku bezpieczeństwa i jak strzela to wysadza obudowę zamiast uchodzić przez zawór. Nie opłaca ci się przerabiać instalacji jak trafisz na dobrego magika od gazu(a ciężko trafić) to doprowadzi ci ją do ładu, ale i tak koszt będzie tańszy niż przy zmianie instalacji.
Wszystkie kobiety są takie same
Miły wieczór, namiętna noc, szalony poranek Ale one zawsze, zawsze muszą to zepsuć, muszą to powiedzieć
"Boże, co my robimy, przecież Ty masz żonę"

ODPOWIEDZ