Ceny instalacji LPG (jaki silnik najlepiej?)

porady i pomoce
Awatar użytkownika
krychu280

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2014, 19:29
Auto: Volkswagen Passat B5, Fiat Siena
Silnik: 1.9 TDI, 1.2
Województwo: wielkopolskie

Najtrwalszy silnik do gazu? Jaki wybrać?

#11

Nieprzeczytany post autor: krychu280 »

Siemanko! Jestem tutaj nowy, ALE nie piszę, bo nie chciało mi się szukać!
Szukałem, tematów milion, lecz każdy porusza swój problem i nie mogłem się doczytać :/

Mam zamiar kupić asterkę F oczywiście w gazie.
Moje pytanie, jaki silnik najlepiej trawi lpg? Który ma najtrwalsze gniazda zaworowe?
Od mechanika z opla, otrzymałem odpowiedź że astra I najlepiej w silniku 1.6 16v (100 konna?)
- pytanie do forumowiczów, czy się zgadza? Bo nie wiem czego mam szukać :/

Jeśli pominąłem już poruszany taki temat, prosiłbym o skierowanie do niego, a nie denerwowanie się że nie doczytałem i nie znalazłem tematu. Przepraszam za problem i pozdrawiam!
Krystian!

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Przeniesiony i połączony z istniejącym.
[External Link Removed for Guests]

Dayson

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 21 sie 2011, 1:40
Imię: Marek
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: FZG

#13

Nieprzeczytany post autor: Dayson »

1.6 8V o oznaczeniu X16SZ / X16SZR. Silnik pancerny, prosty, świetnie znosi instalacje LPG II generacji. Mocy trochę mało, ale idzie się przyzwyczaić :)

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

2.0 8v również przyjmuje gaz jak złoto ;)

Awatar użytkownika
krychu280

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2014, 19:29
Auto: Volkswagen Passat B5, Fiat Siena
Silnik: 1.9 TDI, 1.2
Województwo: wielkopolskie

#15

Nieprzeczytany post autor: krychu280 »

Czyli 16 zaworówka odpada?

1.6 8v to ten z 75 kucami?
I jaka różnica między X16SZ / X16SZR ?

Dayson

Astro-maniak
Posty: 82
Rejestracja: 21 sie 2011, 1:40
Imię: Marek
Auto: Opel Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2012
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: FZG

#16

Nieprzeczytany post autor: Dayson »

Temat o różnicach:
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

x16szr bedzie młodszy to nastepca x16sz, który był produkowany bodaj do 1996 r potem juz x16szr
x16sz jest bezkolizyjny x16szr ponoc juz nie.
Do lpg idealne.Hydrauliczne zawory +prostota ale ciezko juz kupic w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
krychu280

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 01 wrz 2014, 19:29
Auto: Volkswagen Passat B5, Fiat Siena
Silnik: 1.9 TDI, 1.2
Województwo: wielkopolskie

#18

Nieprzeczytany post autor: krychu280 »

Cięzko kupić w dobrym stanie? - ale chodzi o blacharkę czy o silnik?
1.8 8v jest bezkolizyjny, a z 16v co się dzieje?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Blacharkę w AF niestety lubi ruda.1.6 16v lubia olej i to w duzych ilosciach co ciekawe nie wszystkie.
Ciezko kupic ze wzgledu na blache i silnik
Ja osobiscie jak bym kupował to szukałbym jak najmłodszego x16szr
Ps.Miałem AF x16sz 1995 auto nie do zajechania.Do tej pory jezdzi u chrzesniaka blacha w bardzo dobrym stanie(była profesjonalnie zakonserwowana).Przebieg auta obecny 260tys licznikowy w rzeczywistosci pewnie grubo pewnie 380tys..

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

krychu280 pisze:1.8 8v jest bezkolizyjny, a z 16v co się dzieje?
generalnie jak w 16V strzeli Ci pasek rozrządu to zazwyczaj silnik jest do wywalenia (tłoki spotykają się z zaworami i kaplica) w 8V wymieniasz pasek ustawiasz rozrząd i jedziesz dalej. Jeśli chodzi o gaz to tylko jedno Ci powiem zawsze lepiej kupić bez gazu i dać komuś zaufanemu do zrobienia ojciec ma w 1.6 16V gaz od ponad 200 000 km i nic się nie dzieje oczywiście sekwencja. Jeśli szukasz pancernego i łatwego w obsłudze (i taniego) to tak jak chłopaki Ci radzą 1.6 8V na pewno młodszy trafisz więc możliwe,że w ładniejszym stanie, jeśli więcej mocy to starszy 2.0 8V. Jak chcesz kupić z gazem już założonym to w sumie zostają Ci tylko te dwie jednostki napędowe bo im naprawdę trudno krzywdę zrobić, do 16V musisz mieć dobrze założoną sekwencje żeby miało to jakikolwiek sens, a wierz mi,że dobrze a źle założony gaz to kosmiczna różnica w użytkowaniu ;) No chyba,że masz kogoś kto zna się trochę chociaż na LPG albo sam masz trochę wiedzy w tym temacie. Ja na prostowanie instalacji LPG w swoim kombi wydałem siedem stówek ale teraz o LPG to pamiętam tylko jak tankuje.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

ODPOWIEDZ