Gaśnie na GAZIE

porady i pomoce
kermit88

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czermin
Kontakt:

Gaśnie na GAZIE

#1

Nieprzeczytany post autor: kermit88 »

Wiem że było już sporo tematów na ten temat ale wydaje mi się ze będzie trochę inny. A więc opiszę wszystko po kolei. Wszystko zaczęło się jakieś pół roku temu od tego jak kiedyś ojciec zatarł pompkę paliwową która zrobiła zwarcie na kompie, no i asterka zdechła na amen. Genialni panowie z ASO nic nie wskórali (samochód wystał się tydzień :evil: ). Zabrałem samochód do znajomego, wymienił pompkę a jego sąsiad- znawca od elektroniki samochodowej naprawił kompa. Mówił że jedna ze ścieżek była spalona i zrobił jej obieg. No i mówił że czasami może wyskakiwać pomarańczowa kontrolka (no i kilka razy się tak zdarzyło,
a dwa razy zdarzyło mi się że po wyciągnięciu kluczyka auto nadal chodziło :shock: ) no i od tego czasu samochód gaśnie mi na wolnych obrotach na gazie, jak się rozgrzeje to nawet trzyma obroty ale i to nie zawsze. Na benzynie trzyma obroty ale mogły by być wyższe ale również i na benzynie zdarza się że gaśnie. Samochód nie zapali nie dodając lekko gazu. Byłem u gazownika stwierdził że reduktor, więc go wymienił no i chyba wymienił jeszcze flterek gazu- 370zł. Po tej naprawie samochód minimalnie lepiej chodzi (rano jak go zapalę zgaśnie ze 2 razy a potem trzyma, no ale jak ostatnio jeździłem to nawet na ciepłym silniku się pierniczył, nie gasł ale miał tak niskie obroty i brak mocy ze aż autkiem targało, aha wcześniej też miał drgawki i braki mocy). Jutro wymienię świece i filtr powietrza. Jeśli to nic nie da to postaram się wymienić filtr paliwa (prawdopodobnie nigdy nie był wymieniany). No ewentualnie podejrzewam że mam zrypanego krokowca- czyściłem i nic nie dało. Da się jakoś domowym sposobem sprawdzić czy działa bo nie chce mi się wypychać kieszeni panom specjalistom z ASO. Aha mój silnik to X14NZ więc wydaje mi się ze nie ma sondy ani EGR. Innego pomysłu już nie mam, a co gorsza po wymianie reduktora portfel zrobił się trochę pusty :/

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Jesli chodzi o gaz, to musisz sprawdzic wszystkie podstawowe pierdolki typu swiece,filtry pow/gazu,kable WN, kopułkę...Ale przyczyna moze wlasnie lezec po stronie elektroniki :/ Nie wiadomo czy po upaleniu sie owej sciezki, nie doszlo do jakiegos zwarcia w innym obwodzie, lub komp zalapal jakies dziwne bledy :roll: Odpalasz na gazie czy na noPB? Po czyszczeniu krokowca,wymianie swieczek itp podjedz do gazownikow niech Ci podlacza analizator i ustawia mieszanke, i ewentualniekompa od gazu. U mnie raz byl obajw falownia i zawieszania sie obrotow i co sie okazalo - komputer od gazu sie "zresetowal" i wszystkie parametry pracy ustawil na 0...stad u mnie krokowiec wariowal - mimo iz byl czysciutki ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#3

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

kermit88, pierwsza sprawa jest taka jakiej generacji masz instalacje gazowa, kolejna rzecz jest taka, ze filtr paliwa do gazu nic nie ma. Przede wszystkim powiedz jaka masz instalacje. Postaram Ci sie w jakis sposob pomoc. Aha i jeszcze jedno jak zapala Ci sie kontrolka check engine to sprawdz sobie bledy jakie masz, zapalajaca sie owa kontrolka informuje o bledach, jak je odczytasz bedziemy wiedzieli gdzie tego szukac.

Informacje jak odczytac bledy masz tu :
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

kermit88

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czermin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: kermit88 »

A więc tak, odpalam na PB, jaką instalacje mam to nie wiem na pewno nie sekwencyjną a te błędy to nie wiem jak sprawdzić a ta kontrolka to mi się wyświetliła tylko kilka razy przez te pół roku

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#5

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

kermit88, instalacje masz na przelacznik reczny czy autonatycznie CI sie przelacza na gaz po odpaleniu :?:, druga sprawa jak spojrzysz pod maske to na jednym z wezy dochodzacym do parownika masz srobe czy taka kostke z wtyczka :?:, a moze wiesz czy masz kompa od gazu czy nie :?: w linku odemnie masz dokladnie opisane jak odczytac bledy rade to sprawdzic, w ASO za to sporo zaplacisz a mozesz to zrobic za posrednictwem zwyklego spinacza biurowego.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

kermit88

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czermin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: kermit88 »

Mam 3 tryby tego przełącznika:
I- jazda na PB
II- jazda tylko na gazie
III- zapala na Pb a po dodaniu gazu przeskakuje na gaz
Oj nie przyglądałem się dokładnie ale po lewej jak i po prawej stronie są takie kostki z oznaczeniem bieguna "-" od których odchodzą kabelki. Nie wiem czy o to ci chodzi, jutro rano popatrzę dokładniej

[ Dodano: 2008-01-29, 19:44 ]
Jutro sprawdzę jakie mam błędy. Aha, te piny są po podpisywane tak jak na tej stronce (A,B, itd)? Żebym nie pomylił pinów bo wtedy będzie niefajnie :|

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#7

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

kermit88, tak piny sa opisane tak jak na obrazkach, co do instalacji to ja mam instalacje pierwszej deneracji i tez mam 3 tryby na przelaczniku, co do tych kostek to pewnie mowisz o kostkach na reduktorze, to nie chodzi o to, popatrz na weze jakie odchoda od reduktora, i na jednym z nich bedziesz mial albo taka srobe ktora mozna krecic, albo taka kostke z wpietymi chyab 3 przewodami. A jak masz mozliwosc to zrob zdjecie silnika postaram Ci sie na jego podstawie pomoc.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

kermit88

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czermin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kermit88 »

Zamieszczam zdjęcie:
[External Link Removed for Guests]
zamieszczam jeszcze zdjęcie tej wtyki do diagnostyki. Dobrze zaznaczyłem wtyki które mam zewrzeć (czerwona linia). Wolę się upewnić
[External Link Removed for Guests]
I zauważyłem coś niepokojącego:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Wczoraj patrzyłem pod maskę i tego nie zauważyłem, no niby się nie przyglądałem zbytnio. To że w pobliżu uszczelki pod głowicą były śladowe ilości oleju to wiedziałem ale się zbytnio tym nie przejmowałem bo oprócz tego że gasła to się z nią nic nie działo. Możliwe że ten olej jest już od dość dłuższego czasu a możliwe że to się dzisiaj stało, nie znam się zbyt dobrze ale wydaje mi się że ten olej jest dosyć świeży (nie jest raczej pooblepiany piachem), możliwe że dziś, bo sobie troszkę przycisnąłem tak koło 110, chociaż nie wiem czy to kwalifikuje się na przyciśniecie :P Aha oleju trochę ubywa. Jakby zdjęcia nie działały to proszę trochę poczekać bo mogą jeszcze nie być dostępne na wrzucie.

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#9

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

A wiec tak, gaz masz 1 generacji, masz zwykla srobe regulacyjna, co do pinu to tak jak zaznaczyles, a co do tego wycieku oleju to moze poprostu padla Ci uszczelka, siemering pod aparatem zaplonowym, u mnie jest taki sam wyciek i w tym samym miejscu :P

Jak zobaczysz jakie masz bledy to daj znac, i zobaczymy co dalej robic.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

kermit88

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czermin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: kermit88 »

Sprawdziłem błędy, no i nie ma żadnych, pojawia się tylko kod 12. Nie miałem okazji ostatnio dużo jeździć samochodem, a zwłaszcza po mieście ale wydaje mi się że teraz po tej wymianie reduktora i świec nie chodzi tak znowu źle. Nawet nie gaśnie, ewentualnie na początku przy zapalaniu przyksztusi się a potem nawet chodzi, może i obroty nie są na takim poziomie na jakim powinny być ale nie gaśnie. Muszę trochę pojeździć i zobaczę...może ewentualnie kable WN mam już zużyte bo mają przejechane jakieś 45tys. Trochę zmienie temat, czasami jak zapalam samochód to coś dosyć głośno klekocze a po chwili przestaje, a czasami coś delikatnie piszczy, coś jak pasek od alternatora, tylko że znacznie ciszej. A co do tych simeringów to wymieniać je? Czy nie jest to aż tak groźne.

ODPOWIEDZ