Miałem starą pompę paliwa, którą musiałem wymienić ze wzgledu na to, że działała w dobre dni, a gdy miała gorsze nie moglem odpalić nawet auta na PB. Prawdopodobnie zatarła się przez to, że jeździłem z minimalną ilością PB na gazie.
Wymieniłem pompę na nową, co prawda nieoryginalną, ale wszystko wydawało się ok. Auto poliło "na dotyk" później przechodziło na LPG i wszystko było ok. Mogłem też odpalic auto i jeździć cały czas na PB. Problem pojawia sie gdy chce na włączonym silniku przełączyć z powrotem na PB, a wcześniej jeżdziłem na LPG. Wtedy auto ma niskie obroty, ale nie jest w stanie wkręcić się na wyższe. Po dodaniu gazu, niezależnie od tego czy zrobie to gwałtownie czy bardzo delikatnie auto gaśnie. Jak zgaśnie znowu moge je odpalić i jeżdzić na PB bez problemu. Gaz jest już stary, ale problem pojawił sie nagle, po wymienie tej pompy.
Nie wiem czy opisałem to dość dokładnie. W skrócie moge jechac na PB jesli wcześniej nie włącze LPG, jeśli włącze LPG nie jestem w stanie bez zgaszenia silnika jechać PB.
Widziałem podobny problem opisany przez użytkownika piciu (chyba) jednak on po zgaszeniu auta nie mogł go znowu odpalic, a ja nie mam z tym problem.
PS przy wymianie pompy paliwa wymieniłem też filtr powietrza, bo przyszedł juz na niego czas, ale nie wiem jakie to ma znaczenie.
Czekam na rady, bo nawet nie wiem czy ratuje mnie Gazownik czy zwykły mechanik.
Astra LPG. Problem po wymianie pompy paliwa.
- Talerz
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 sty 2011, 21:14
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:55
- Imię: Andrzej
- Auto: astra H kombi
- Silnik: z18xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
co do filtra powietrza to miałby większe znaczenie dla gazu . co do przełączania z lpg na benzyne może problem tkwi w przełączaniu elektrozaworów, przy przejściu z lpg na benzyne ten elektrozawór od lpg powinien sie zamknąć a z benzyny otworzyć może poprostu cos nie kontaktuje po takim przełączeniu, a w momencie wyłączenia silnika i odpalenia ponownie elektrozawór od benzyny działa poprawnie .
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: x16szr + LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Jesli auto jest na wtrysku (zakładam że jest) to żadnego elektrozaworu benzyny nie ma.
Co do opisanego przypadku to nie ma reguły, trzeba wszystko po kolei posprawdzac. Ja zaczął bym od elektrozaworu przy parowniku i po kolei szukałbym usterki w układzie lpg, bo tu najcześciej wychodza kwiatki
Co do opisanego przypadku to nie ma reguły, trzeba wszystko po kolei posprawdzac. Ja zaczął bym od elektrozaworu przy parowniku i po kolei szukałbym usterki w układzie lpg, bo tu najcześciej wychodza kwiatki
LPG CHARGED
- sulin85
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:34
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: 1,4 60KM 8v
- Lokalizacja: CIN Inowrocław
Sprawdż przełącznik gaz/benzyna, jest prawdopodobne, że się wiesza, a 2 sprawa czy jak przełączysz na lpg to słychać, że pompa paliwa działa? Bo powinna i to musowo!!!
Pozdr
Pozdr
Najważniejsze, że kółka się kręcą