Astra F X16SZ - wymieniłem wszytko- dalej gaśnie

porady i pomoce
Awatar użytkownika
swlz

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2011, 19:42
Imię: Janek
Auto: Panek
Silnik: x16sz

Astra F X16SZ - wymieniłem wszytko- dalej gaśnie

#1

Nieprzeczytany post autor: swlz »

Witam,

Ostatnio zmieniłem silnik w mojej Astrze (95') miałem już wcześniej LPG, ten silnik pierwszy raz jeździł na gazie.
Od samego początku ,po przejechaniu 2-3 km zamarzał, wymieniłem termostat, rozebrałem na części parownik - wyczyściłem, sprawdziłem węże, obniżyłem parownik itp. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#2

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

Zamarzł ? A płyn jest w układzie? Chłodnica cała ?

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

swlz pisze: sprawdziłem węże, obniżyłem parownik itp. Jakieś pomysły?
... za wcześnie przełącza sie na lpg - nie zagrzany płyn - i zobacz czy dobrze są podpięte węże ... w mały obieg ...
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

Awatar użytkownika
swlz

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2011, 19:42
Imię: Janek
Auto: Panek
Silnik: x16sz

#4

Nieprzeczytany post autor: swlz »

Witam,
chłodnica nowa ,płynu nie ubywa , poprzedni silnik chodził bez problemu na obecnym układzie węży, dodam że auto stało dwa lata i czekało na naprawę . W poprzednim silniku pękł blok więc może mróz miał coś z tym wspólnego. Dodam że układ jest szczelny pompa ok, w parowniku membrana ok, . Węże od parownika są letnie, wskazówka na 95 st C , a gaz zamarza mimo rozgrzanego silnika/układu chłodzenia. Szukam nietypowej przyczyny , zastanawiam się nad wymianą parownika.

Parownik mam wpięty równolegle (nie szeregowo) do nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
swlz

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2011, 19:42
Imię: Janek
Auto: Panek
Silnik: x16sz

#5

Nieprzeczytany post autor: swlz »

po przepięciu parownika szeregowo , najpierw nagrzewnica potem parownik jest ok , parownika nie idzie dotknąć na postoju na gazie. Przy okazji w jednym z trójników znalazłem plastikowe elementy przypominające łopatki pompy.

ODPOWIEDZ