ile powinno być regulacji na wężu?

porady i pomoce
kuba_wujo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 26 kwie 2011, 7:06
Imię: Kuba
Auto: Astra F
Silnik: 1,6 8V

ile powinno być regulacji na wężu?

#1

Nieprzeczytany post autor: kuba_wujo »

tytuł tematu może głupio brzmi ale mam w świeżo zakupionej asterce na wężu i krokowca i zwykłą śrubę regulacyjną "mnijewięcej", nie za dużo tego? czyżby gazownik nie poradził sobie z regulacją i musiał wstawić śrubę? i tak chyba nie ogarnął tematu bo spalanie mam ok 11-12 przy spokojnej jeździe mieszanej.

widziałem kiedyś u gazownika regulowanie gazu które polegało na wpięciu się voltomierzem w odpowiednie piny w odpowiedniej wtyczce i kręceniem regulacją na parowniku tak aby uzyskać 0,6V, gdzie znajdę tą wtyczkę i które to piny?

i jeszcze jeszcze założony gdzieć jakiś pseudo komputer, który miał zapobiegać zapalaniu sie "check engine" podczas jazdy a g++wno daje, wie ktoś moze jak to wygląda i ma ew jakieś foto tego bo nie mogę odnaleźć tego wynalzku, za który poprzedni włściciel został skaowany na stówke :D

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Podaj więcej danych - jaka to instalacja, firma, zrób fotkę tych elementów regulacyjnych i całej instalacji - spróbujemy opisać co gdzie masz ...
Jeśli uważasz, że 11 l/100 km gazu jest za dużo, to napisz ile uważasz, że ma być ... jak mu przykręcisz - nie pojedziesz ...
Pseudo komputer to emulator - właśnie po to żeby się nie zapalał CE ... nie działa ???
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

kuba_wujo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 26 kwie 2011, 7:06
Imię: Kuba
Auto: Astra F
Silnik: 1,6 8V

#3

Nieprzeczytany post autor: kuba_wujo »

wspomniane regulacje :
[External Link Removed for Guests]

Uploaded with [External Link Removed for Guests]
znalazłem schowane za przekaźnikami takie coś , czy to jest ta emulacja sondy? :
[External Link Removed for Guests]

Uploaded with [External Link Removed for Guests]
z niej wychodzi kostka z 4-ma pinami, czyżby tam trzeba było podłączyc voltomierz w celu regulacji?
elektronika tego całego ustrojstwa to RAMZES (czy jakoś tak podobnie)
co do spalania wydaje mi się duże ponieważ przesiadłem się z Jetty 1,8 na gaźniku z instalacją pierwszej gen, która zadowalała się 8,5 - 9,5 litra elpega na stówkę a astra łyka 11 a jest czuć przy tym większą różnice w mocy miedzy ben a gaz niż miało to miejsce w jett'cie.

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

[External Link Removed for Guests]

... mówi Ci to coś ??? :lol:
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

kuba_wujo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 26 kwie 2011, 7:06
Imię: Kuba
Auto: Astra F
Silnik: 1,6 8V

#5

Nieprzeczytany post autor: kuba_wujo »

wg papierów ten układ nazywa się ramzes :) czyli wywalić tą śrubę z węża?

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Skoro nie masz pojęcia o regulacji to sobie daruj i jedź lepiej do gazownika - będzie bezpieczniej
LPG CHARGED

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Hary »

emualtor w miare dobry, bingo m jest doskonały do tego silnika. śrubę masz pewnie dlatego że ktoś nie potrafił poprostu ustawić kompa. jedz do gazairza niech Ci to włączy, albo kup sobie interface jak masz lapka i działaj sam. bez przesady- 2 generacje spokojnie można sobie samemu ustawić, a tak wogóle to 0,6v to już bogato. mieszanka jest stehiometryczna wmniej więcej w połowie lambdy, a ta w tym silniku ma zakres 0-1v, a pracuje gdzieś do 0,9, więc odpowiednio powinno być 0, 44-0,46v przy ustawieniu na śrubie.

adnim

Astro-maniak
Posty: 460
Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#8

Nieprzeczytany post autor: adnim »

Jeżdziłem kiedys na takiej instalce w astrze F 1,4 60KM . Śruby zadnej nie było , tylko krokowiec. Instalka sprawowała się zacnie . Spalanie gazu na poziomie 8,5 - 9,0 litrów . Instalka załozona w 2006 roku , jezdzi bezawaryjnie do dzis u kolejnego własiciela :)

kuba_wujo

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 26 kwie 2011, 7:06
Imię: Kuba
Auto: Astra F
Silnik: 1,6 8V

#9

Nieprzeczytany post autor: kuba_wujo »

No i temat ogarnięty. zrobiłem trasę głowno- zakopane- głowno (798km łącznie) i przyjeździe 100-120 mało było jej 12 litrów/ 100km więc odwiedziłem gazownika i okazało się że do sondy wpięty był tylko przewód sygnałowy a emulacja leżała sobie luźno. do tego śruba na wężu robiła za jedyna regulację ponieważ z krokowca wsadzona była tylko obudowa :/ auto zyskało na mocy a co do spalania to muszę poczekać do następnego tankowania.

Hary

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 13 paź 2008, 17:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pomiechówek, Czosnów
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Hary »

jeśli jest moc, będzie i dobre spalanie.

ODPOWIEDZ