Ucieka mi płyn chłodniczy
- kojot12333
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 maja 2011, 10:39
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel astra G kombi
- Silnik: 1.4
Ucieka mi płyn chłodniczy
Witam. Mam pewien problem. Jak wiadomo, mamy już powoli coraz cieplejsze dni. autka sie grzeją itd. więc kupiłem płyn do chłodnicy. No i pewnego dnia po sprawdzeniu było bardzo mało, więc dolałem. Następnego dnia patrze i nic nie było wiec dolałem drugi litr. I znowu wciągło po jednym dniu jazdy. Zauważyłem, że na załączonym silniku lub pare minut po wyłaczeniu wycieka mi COŚ z takiej okrągłej części, która sie znajduje obok akumulatora po prawej i silnika, po lewej. Patrzalem do ointernetu, to autka na benzyne tylko nie maja tego. Tam sa wsadzone dwa chipy i one odpowiadaja za przełączanie sie autka na gaz. wiec to od gazu musi byc i z tego wlasnie mi cieknie. Mysle ze to mógłby być ten płyn chłodniczy ale nie jestem pewien dlatego prosze o wyjasnienie jesli ktos sie zna i wszelkie porady czy da sie to ręcznie naprawic. Pozdrawiam. dziś jechałem bez płynu. Temperatura doszła do 110 stopni. Na czerwoną kreskę... myslalem ze nie dajadę do domu..
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Zrób zdjęcie silnika i zaznacz gdzie Ci twoim zdaniem cieknie.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- kojot12333
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 maja 2011, 10:39
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel astra G kombi
- Silnik: 1.4
Jeżeli chodzi o mój pst to dodam tyle, że płyn chłodniczy wycieka mi z reduktora gazu, ponieważ urwał mi się wężyk i wyciekało.
Mam kolejny problem, w reduktorze zostalo kawalek gumy od wezyka, bo on sie urwal jakby odciety. w ogole sie dziwie bo bardzo gruby i twardy... i nie moge go teraz wykrecic ani nic, zeby nowe kolanko tam dac.. moze znacie jakies metody zeby tą gumę z tamtąd wywalić ? to jest na gwincie zakrecone od spodu, ogolnie tez tego nie widze, i sruborketem ani niczym nie idzie bo to twarde jest.. a zeby wkręcic nowe kolanko to musze tamto wykrecic a niewiem jak.. Prosze o jakies porady.
Aha, ogolnie moglbym wymontowac ten reduktor, on sie trzyma na jednej srubie, tylko, że... trzyma mnie jeden wężyk z metalowymi koncowkami, taki cieniutki i mysle ze tam jest gaz i jak to odkrece to mi wyleci czy sie moze zapowietrzyc.. no nie wiem..
Mam kolejny problem, w reduktorze zostalo kawalek gumy od wezyka, bo on sie urwal jakby odciety. w ogole sie dziwie bo bardzo gruby i twardy... i nie moge go teraz wykrecic ani nic, zeby nowe kolanko tam dac.. moze znacie jakies metody zeby tą gumę z tamtąd wywalić ? to jest na gwincie zakrecone od spodu, ogolnie tez tego nie widze, i sruborketem ani niczym nie idzie bo to twarde jest.. a zeby wkręcic nowe kolanko to musze tamto wykrecic a niewiem jak.. Prosze o jakies porady.
Aha, ogolnie moglbym wymontowac ten reduktor, on sie trzyma na jednej srubie, tylko, że... trzyma mnie jeden wężyk z metalowymi koncowkami, taki cieniutki i mysle ze tam jest gaz i jak to odkrece to mi wyleci czy sie moze zapowietrzyc.. no nie wiem..
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Tak te cieknie metalowe wężyki to gaz W butli masz zawór do tego, aby zakręcić gaz - taka metalowa śrubka. Gdzie masz ten reduktor i daj zdjęcie łatwiej będzie się odnieść. Pewnie masz cybanta(taka opaska metalowa i musisz ją rozkręcić). Ale jak mówiłem dla pewności foto.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- kojot12333
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 maja 2011, 10:39
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel astra G kombi
- Silnik: 1.4
Dam zdjecie ale nie teraz bo nie mam jak na komputer wrzucic ale postaram sie.
Metalowa opaske rozkrecilem i w tym grubym węzu było to kolanko ktore mialo gwint urwany.
Reduktor jest z BRC. Mógłbym te kolanko zastąpic jakims normalnym węzykiem ? czy tam jest jakas wysoka temperatura?
Metalowa opaske rozkrecilem i w tym grubym węzu było to kolanko ktore mialo gwint urwany.
Reduktor jest z BRC. Mógłbym te kolanko zastąpic jakims normalnym węzykiem ? czy tam jest jakas wysoka temperatura?
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Jak wejście do reduktora z płynem chłodniczym to będzie w okolicach 90C, maksymalnie to 110C ale to już silnik Ci się "gotuje".
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- kojot12333
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 maja 2011, 10:39
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel astra G kombi
- Silnik: 1.4
aha, wiec noe moge to byle czym zastąpic.. zobacze jutro moze będą mieli takie miedziane kolanko. Chyba moze być. Tylko mam problem z odkreceniem tego co jest w srodku. znasz moze jakis sposob ?
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nie znam, ale pamiętaj też żeby, umiało to wytrzymać ciśnienie
Fragment "Sam naprawiam"
Fragment "Sam naprawiam"
Korek wlewu
w układzie jest zaopatrzony w zawór nadciśnieniowy,
który pozwala utrzymywać nadciśnienie
około 100 do 130 kPa i tym samym
podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy do
+125°C.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- kojot12333
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 maja 2011, 10:39
- Imię: Mateusz
- Auto: Opel astra G kombi
- Silnik: 1.4
Czyli moge wymontowac ten cieniutki werzyk od gazu, tylko najpierw zakrecic śrubke na butli? ona jest widoczna ? bo wolałbym sobie odkrecic caly reduktor i go obrócić, bo 'dziura' jest od spodu. wymontuje to jutro i kupie kolanko normalne.. oby mieli bo w piatek musze jechac
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[External Link Removed for Guests]
-kręcąc w prawo zaworem pokazanym czerwoną strzałką zakręcamy gaz
-potem odpalasz machinę przechodzisz na LPG i niech autko sobie popyrka do zgaśnięcia(wypalisz gaz z przewodów)
-jak skręcisz wszystko to go gazownika sprawdzić szczelność ! parę zł a można uniknąć tragedii :k
-kręcąc w prawo zaworem pokazanym czerwoną strzałką zakręcamy gaz
-potem odpalasz machinę przechodzisz na LPG i niech autko sobie popyrka do zgaśnięcia(wypalisz gaz z przewodów)
-jak skręcisz wszystko to go gazownika sprawdzić szczelność ! parę zł a można uniknąć tragedii :k
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień