Instalacja gazowa - opinie

porady i pomoce
mlody855

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 kwie 2011, 17:15
Imię: michal
Województwo: pomorskie

Instalacja gazowa - opinie

#1

Nieprzeczytany post autor: mlody855 »

Witam to pytanie kieruje do uzytkownikow astry g z silnikiem 1.6 8V Z16SE czyli wielopunkt. Chcialem sie dowiedziec ktora generacje gazu macie zalozona. I jak Wam sie ona spisuje. Czy macie z nimi jakies problemy, ile pali gazu, jak w zime sie przelancza na gez? Wiem ze podobne tematy byly, ale z nich nic nie mozna wyczytac konkretnego, gdyz sa rozne silniki opisywane, a mnie chodzi konkretnie o ten silnik Z16SE.

glacelf

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:53
Imię: Marek
Auto: astra g
Silnik: z16se
Lokalizacja: Stalowa Wola

#2

Nieprzeczytany post autor: glacelf »

Mam z16se,rok temu zakładałem instalacje 2 generacji stag 300,nie mam żadnych problemów z instalacją.
Pali na benzynie,po uzyskaniu ok 25 stopni i zwiększeniu obrotów przełacza się automatycznie na gaz,gaszę i zapalam znowu na benzynie,nic ręcznie nie przełacza się.
10 litrów spali,przy spokojnej jeżdzie i klimie na 1-2,

mlody855

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 kwie 2011, 17:15
Imię: michal
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: mlody855 »

Kolego masz na pewno wielopunkt i instalacje 2 generacji czyli nie sekwencje? Bo czesto ludzie myla z jednopunktowym wtryskiem. Miales zakladany emulator do 2 sondy lambda? Jesli masz 2 generacje to dlaczego masz zalezna od temperatury przy przelaczaniu? Powinna raczej byc manualna kiedy chce to przelaczam lub zalezna od obrotow? Mozesz troszke na ten temat napisac.

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#4

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Do wielopunktu zakładaj sekwencję. Odpadną potencjalne problemy ze strzelaniem, kichaniem, zapiekaniem się wtrysków itd. Wydajność instalacji lepsza, a spalanie jednak lepsze niż na II generacji. Ta jest dobra na mono, nie na wielopunkcie. Wiem wiem, niektórym działa. Niektórzy jeżdżą też na łysych oponach i dziurawym wydechem i są zadowoleni. No i najważniejsze - na sekwencji nie odczujesz utraty mocy, czego nie da się uniknąć na II generacji.
A pro, może mi ktoś objaśnić różnice między C16SE i Z16SE?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: wacek »

Z16SE - jest bardziej zielony od C16SE.
Z16SE ma EGR, a C16SE go nie ma.
Z16SE na elektryczną przepustnice a C16SE, ma linkową :D
Z16SE ma 85KM, C16SE na 100KM
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#6

Nieprzeczytany post autor: papieju »

Znaczy się wykastrowany przez eko-faszystów. C16SE spełnia Euro2, Z16SE - Euro3 czy już Euro4?
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#7

Nieprzeczytany post autor: wacek »

Z tego co wyczytałem to Euro 3, ale za to nie wiedziałem, że C16SE spełnia Euro 2 myślałem że 1 abo w ogóle :D
Oki END OT
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

glacelf

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:53
Imię: Marek
Auto: astra g
Silnik: z16se
Lokalizacja: Stalowa Wola

#8

Nieprzeczytany post autor: glacelf »

głupote napisałem ,mam 4 generacje instalacji lpg
reduktor-lavoli
zawór gazowy -tomasetto
wielozawór-tomasetto
obudowa wielozaworu-bormech
zawór tankowania-tomasetto
przełącznik/centralka -stag 300

rok temu płaciłem 2200zł,w okolicy Tarnobrzega,chodzi super,zadnych problemów
na chomologacji firmy Mimar,mają strone lpgsystem.net

mlody855

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 04 kwie 2011, 17:15
Imię: michal
Województwo: pomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: mlody855 »

A mozna zanizyc temperature przelaczenia na gez z 30 stopni troche nizej?

papieju

Astro-maniak
Posty: 1547
Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
Ostrzeżenia: 1
Imię: Marcin
Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
Silnik: C16SE, T18SED
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowaa

#10

Nieprzeczytany post autor: papieju »

A można parownik wymieniać co 2 lata a nie co 6? Można.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside

ODPOWIEDZ