Astra F gaśnie na wolnych + nierówne zwiększanie obrotów
- crisus202
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 cze 2011, 21:09
- Imię: Krzychu
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C14NZ + LPG Zavoli
- Lokalizacja: Poznań
Astra F gaśnie na wolnych + nierówne zwiększanie obrotów
Witam! Mam taki oto problem:
1. na LPG przy hamowaniu silnik potrafi zgasnąć, jednak rozwiązałem ten problem przez odkręcenie o jeden obrót śrudy regulacyjnej przy parowniku (od wolnych),
2. spalanie w okolicach 16l/100 km w mieście, ok 10l/100 km w trasie,
3. jak delikatnie dodaje gazu na wolnych obrotach (np podczas postoju) to silnik chodzi jakoś dziwnie, jakby skacze... można go trochę porównać do silniczka, który powoduje wibracje w różnych urządzeniach (cóż, lepiej nie potrafię tego opisać ;/). A gdy dodam więcej gazu to silnik normalnie wchodzi na obroty.
Na benzynie auto chodzi bez zarzutów, chociaż jak przełączam z LPG to czasem dzieje się tak jak w punkcie 3, ale jak dodam gazu to jest ok.
Filtr powietrza wymieniany ok 500 km temu, kable zapłonowe ok 3-4 tys temu, membrany w parowniku ok 1000 km temu, nie wiem, czy to ważne, ale uszczelka pod głowicą też niedawno była robiona, tak samo jak rozrząd
Co może być problemem?
1. na LPG przy hamowaniu silnik potrafi zgasnąć, jednak rozwiązałem ten problem przez odkręcenie o jeden obrót śrudy regulacyjnej przy parowniku (od wolnych),
2. spalanie w okolicach 16l/100 km w mieście, ok 10l/100 km w trasie,
3. jak delikatnie dodaje gazu na wolnych obrotach (np podczas postoju) to silnik chodzi jakoś dziwnie, jakby skacze... można go trochę porównać do silniczka, który powoduje wibracje w różnych urządzeniach (cóż, lepiej nie potrafię tego opisać ;/). A gdy dodam więcej gazu to silnik normalnie wchodzi na obroty.
Na benzynie auto chodzi bez zarzutów, chociaż jak przełączam z LPG to czasem dzieje się tak jak w punkcie 3, ale jak dodam gazu to jest ok.
Filtr powietrza wymieniany ok 500 km temu, kable zapłonowe ok 3-4 tys temu, membrany w parowniku ok 1000 km temu, nie wiem, czy to ważne, ale uszczelka pod głowicą też niedawno była robiona, tak samo jak rozrząd
Co może być problemem?
Dziewczyny nie są gorszymi kierowcami. One po prostu... łatwiej się rozpraszają.
It's nothing personal. It's just... good business.
It's nothing personal. It's just... good business.
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wyreguluj gaz, twoja regulacja mogła bardziej zaszkodzić niż pomóc. Masz taką rurę od dolotu zagiętą w przeciwną stronę? Jak wciśniesz sprzęgło to jest gaśnięcie ?
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- crisus202
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 cze 2011, 21:09
- Imię: Krzychu
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C14NZ + LPG Zavoli
- Lokalizacja: Poznań
Jak jadę i wcisnę sprzęgło to normalnie schodzi na wolne, choć czasem (raz na 2-3 tygodnie) też zdarza się, że mu obroty spadają bardzo mocno. Ale podczas jazdy nigdy mi nie zgasł. Dopiero gdy hamuje to spadają mu obroty tak mocno, że zdarza mu się zgasnąć. Jak już się zatrzymam to silnik sam wyrównuje obroty do wolnych. Rury od dolotu nie mam dogiętej, ale mam na niej taką rurę gumową w kształcie litery S, a w niej jest plastikowa klapka zasłaniająca prawie cały przelot. To chyba właśnie też służy do "wyhamowania" powietrza?
Dziewczyny nie są gorszymi kierowcami. One po prostu... łatwiej się rozpraszają.
It's nothing personal. It's just... good business.
It's nothing personal. It's just... good business.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Masz jakąś rzeźbę. Rura nie powinna być przytkana. 10l gazu w trasie to pali moje C16SE przy szybkiej jeździe. Proponuję udać się do gazownika i wyregulować. Ja jak mi kiedyś auto przygasało na wolnych, albo wręcz gasło, to regenerowałem parownik bo to była jego sprawka. I żadna regulacja nie pomagała. Dopiero nowe membrany i całe bebechy pozwoliły ustawić dobrze mieszankę, spalanie sporo spadło a osiągi wzrosły.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- crisus202
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 cze 2011, 21:09
- Imię: Krzychu
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C14NZ + LPG Zavoli
- Lokalizacja: Poznań
Parownik właśnie był niedawno regenerowany (tak jak napisałem, membrany w nim wymienione, zapomniałem dodać, że wszystkie elementy w środku też). Czyli jedyną rzeczą jaka mi pozostaje to regulacja u gazownika?
Dziewczyny nie są gorszymi kierowcami. One po prostu... łatwiej się rozpraszają.
It's nothing personal. It's just... good business.
It's nothing personal. It's just... good business.
-
- Posty: 1547
- Rejestracja: 21 lut 2011, 11:23
- Ostrzeżenia: 1
- Imię: Marcin
- Auto: Astra F Caravan, Nubira III kombi
- Silnik: C16SE, T18SED
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Włoszczowaa
Kto regenerował parownik? Samodzielnie? Bo parownik po regeneracji wymaga przeregulowania, po tysiącu km ponownego, które starcza już normalnie, na dłużej. Przynajmniej mi tak szpenio mówił, robił i działało.
Hybryda X16ZSR i C16SE inside
- crisus202
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 cze 2011, 21:09
- Imię: Krzychu
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C14NZ + LPG Zavoli
- Lokalizacja: Poznań
Parownik regenerował a później regulował mój znajomy, jednak nie jest on gazownikiem, tylko zwykłym mechanikiem. Czy jeżeli parownik mógłby być źle wyregulowany to trzeba będzie go na nowo regenerować? :/
Dziewczyny nie są gorszymi kierowcami. One po prostu... łatwiej się rozpraszają.
It's nothing personal. It's just... good business.
It's nothing personal. It's just... good business.
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Nie tylko regulacja jest mu potrzebna. No chyba, że źle poszła regeneracja.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- crisus202
- Posty: 8
- Rejestracja: 30 cze 2011, 21:09
- Imię: Krzychu
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: C14NZ + LPG Zavoli
- Lokalizacja: Poznań
Uff to dobrze W przyszłym tygodniu będę się umawiał z gazownikiem i jak tylko odbiorę auto to napisze czy to coś dało i co stwierdził gazownik. Dziękuje za pomoc
Dziewczyny nie są gorszymi kierowcami. One po prostu... łatwiej się rozpraszają.
It's nothing personal. It's just... good business.
It's nothing personal. It's just... good business.
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Oczywiście jeżeli problem wynika z parownika(reduktora).
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień