Witam. Może zacznij od początku bo nadal nic nie powiedziałeś jaki silnik, jaka instalacja.
Jeśli i na benzynie duże spalanie to czy pali się kontrolka silnika. Czy po odpaleniu na zimnym silniku są wyższe obroty w wogule jakie są obroty.Czy obroty nie falują. Jeśli tak to kiedy. Itd.....
Inaczej nikt nie będzie w stanie Ci pomóc.
Astra 1.6 benz/lpg (problem ze spalaniem!!)
- andrzej m
- Posty: 808
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
- Imię: Dziadzia Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Larsson92
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sie 2011, 21:46
- Imię: Rafał
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 benz/lpg
A więc tak. Silnik mojej astry to 1.6( jeżeli chodzi o gaz to nie mam bladego pojęcia co to za instalacja bo się na tym nie znam)
Kontrolka silnika (o ile się nie mylę to nazywa się ona check) pali się dość często. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty są większe ale minimalnie( coś w granicach 900-1000) Jeżeli chodzi o obroty to faktycznie falują ponieważ np. na światłach czuć na kierownicy że te obroty gwałtownie i przez dosłownie pół sekundy są raz wyższe a raz niższe (na słuch przypuszczam ze nie da rady tego wyłapać) Dziś byłem u gazownika to podał mi 2 prawdopodobne usterki przez które silnik tak pali i pracuje mianowicie:
- Czujnik położenia przepustnicy - powiedział mi tylko tyle że ta przepustnica może się otwierać za późno a do tego czasu zasysa za dużo paliwa/lpg
- Czujnik podciśnienia w kolektorze - Tutaj żadnych pikantnych szczegółów mi nie podał tylko wymienił to jako prawdopodobną usterkę
Kontrolka silnika (o ile się nie mylę to nazywa się ona check) pali się dość często. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty są większe ale minimalnie( coś w granicach 900-1000) Jeżeli chodzi o obroty to faktycznie falują ponieważ np. na światłach czuć na kierownicy że te obroty gwałtownie i przez dosłownie pół sekundy są raz wyższe a raz niższe (na słuch przypuszczam ze nie da rady tego wyłapać) Dziś byłem u gazownika to podał mi 2 prawdopodobne usterki przez które silnik tak pali i pracuje mianowicie:
- Czujnik położenia przepustnicy - powiedział mi tylko tyle że ta przepustnica może się otwierać za późno a do tego czasu zasysa za dużo paliwa/lpg
- Czujnik podciśnienia w kolektorze - Tutaj żadnych pikantnych szczegółów mi nie podał tylko wymienił to jako prawdopodobną usterkę
- andrzej m
- Posty: 808
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
- Imię: Dziadzia Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Jeśli chodzi o silnik to 1.6 to za mało. Daj fotkę silnika to Ci podpowiedzą co to za silnik.
Na fotce pokazałem gdzie możesz zobaczyć jaki masz silnik
[External Link Removed for Guests]
Jeśli zapala się kontrolka to odczytaj błędy. Będziesz wiedział co mu dolega.
Falujące obroty mogą wywoływać: Wężyki podciśnieniowe, Nieszczelność układu powietrza dolotowego, silniczek krokowy, EGR
Przemyć przepustnicę.
Podstawa. Odczytać błędy.
Aaaaa jeszcze możesz sprawdzić jakie jest ładowanie alternatora. Ma być 14 z groszem.
Na fotce pokazałem gdzie możesz zobaczyć jaki masz silnik
[External Link Removed for Guests]
Jeśli zapala się kontrolka to odczytaj błędy. Będziesz wiedział co mu dolega.
Falujące obroty mogą wywoływać: Wężyki podciśnieniowe, Nieszczelność układu powietrza dolotowego, silniczek krokowy, EGR
Przemyć przepustnicę.
Podstawa. Odczytać błędy.
Aaaaa jeszcze możesz sprawdzić jakie jest ładowanie alternatora. Ma być 14 z groszem.