Astra G 98r 1.6,8V, 75kM, X16SZR + przygody po założeniu LPG

porady i pomoce
Agnes

Astra G 98r 1.6,8V, 75kM, X16SZR + przygody po założeniu LPG

#1

Nieprzeczytany post autor: Agnes »

Astra przyjechana z Niemiec, przebieg 156tys, pierwsze 700 km na benzynie były idealne.. ekonomiczność wzięła górę i założyłam instalację gazową jednopunktową bormech i się zaczęło...
po zainstalowaniu butli problemem było falowanie obrotów na lpg na postoju (które troszkę odpuściło po przekręceniu takiej śrubki) oraz szarpanie podczas jazdy w sytuacji gdy chcemy jechać jednostajnym tempem np na 4 2,5tys obrotów..
gazownik zalecił wymianę świec na ngk- mechanik z kolei założył jego zdaniem najlepsze świece- platynowe bosh...
-problem nie ustąpił.. później zalecone było czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego i jest coraz gorzej,:
- faluje i na gazie i na benzynie podczas postoju
- podczas jazdy"dusi się" i szarpie na gazie i gaśnie, na benzynie rzadziej się dusi ale również to robi ale nie gaśnie
- wydaje mi się, że zbyt silnie reaguje na lpg na włączoną klimatyzację...
do gazownika jadę w poniedziałek i chce on zmienić świece na zwykłe ngk, przymierza się chyba tez do kabli...

proszę o radę co męczy moją Asterkę....

PS. dziś zauważyłam również kolejny- kosmetyczny problem- białe maciupkie kropeczki na przedniej masce i przedniej połowie auta- od czego to może być.. jedyna rzecz, która przychodzi mi do głowy to pyłki z drzew mogły coś wygryźć? jak się tego pozbyć? da się? pastą k2 tempo usunę to? czy lepiej coś z kolorem?

dziękuję z góry za wszystkie dobre rady...

Jarek wlkp

ex-Staff
Posty: 634
Rejestracja: 06 sie 2011, 7:46
Imię: Jarek
Auto: calibra
Silnik: c20let
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Plewiska

#2

Nieprzeczytany post autor: Jarek wlkp »

mym zdaniem zła regulacja lpg
odłącz aku na parę minut odpal auto na zblokowanym pb nie dotykając gazu i niech tak się rozgżeje dowłączenia wentylatora potem przejedz się na pb i zobacz co będzi nie włanczając lpg

Piter22

#3

Nieprzeczytany post autor: Piter22 »

Może dostaje lewe powietrze. U mnie przyczyną falowania obrotów był uszkodzony wężyk od podciśnienia.

LEOPARD

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 19 gru 2007, 9:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: LEOPARD »

Ja proponuję po pierwsze zmienić gazownika jeżeli ten nie potrafi sobie poradzić z jednym z najprostszych samochodów to źle o nim świadczy...

wicher

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 maja 2008, 11:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tuchola/Gdańsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wicher »

Posiadam podobną astrę z 1998 roku, silnik x16szr z założoną instalacją gazową (3 lata temu).
Stosuje się do kilku zasad krążących wśród posiadaczy gazówek:
- regularna wymiana filtru powietrza
- świece najlepiej standardowe NGK z 2 elektrodami
- wyciągnąć gumowy łącznik chwytaka powietrza (taka guma łącząca chwytak z obudową filtra powietrza)
- pilnować czy nie ma "lewego powietrza"
Dodatkowo raz/dwa razy na rok reguluje śrubą na reduktorze dawkę gazu na biegu jałowym, bo zdarza się poz mianie pory roku że potrafi przygasać (najlepiej robić to przy dużym obciążeniu tzn. włączone światła, radio, wentylator chłodnicy)

Awatar użytkownika
sevi

ex-Staff
Posty: 2459
Rejestracja: 31 maja 2008, 13:49
Imię: Severyn
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 T
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#6

Nieprzeczytany post autor: sevi »

Agnes z tego co wyczytałem to po zakupie astry zrobiłeś 700 km i założyłeś instalację i są problemy ?
jeżeli dobrze rozumiem masz zwykłą instalację gazową nie sekwencje, szarpie Ci na LPG jak i na PB. Miałem to u siebie, świeczki, kable, wtrysk wymieniony, nie pomogło. możliwe że gazownik popełnił błąd przy 'masie' , gubi Ci mase. Ja 2 tygodnie zmarnowałem i kilkanaście setek w błoto wyrzuciłem. zajechałem do gazownika a ten w 5 minut mi auto naprawił. Sprawdź główny kabel masujący i mocowanie, sprawdź czy masa instalacji gazowej jest dobrze zamontowana.

ODPOWIEDZ