Co jaki czas jeździć więcej na benzynie LPG BRC Fly Sequent?

porady i pomoce
Awatar użytkownika
chwileulotne85

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2011, 10:20
Imię: Robert
Auto: Astra G
Silnik: 1.4 90 KM
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Co jaki czas jeździć więcej na benzynie LPG BRC Fly Sequent?

#1

Nieprzeczytany post autor: chwileulotne85 »

Witam wszystkich na forum.

Od niedawna jestem szczęśliwym użytkownikiem mojej Astry G 1.4 90 KM (sedanik ) z zamontowaną instalacją FLy Sequent BRC. Instalacja była zakładana w 2004 roku, ale wg mnie sprawuje się dalej rewelacyjnie. Wielka w tym zasługa poprzedniego właściciela, który traktował samochód bardzo dobrze, tj. regularne wymiany filtrów (fazy lotnej i inne), regulacja co roku, tankowanie cale 7 lat tylko na Shellu, etc.

Przekazał mi kilka rad, co do jego użytkowania, do których się stosuję, jednakże co do jednej mam małe wątpliwości i chciałbym je tutaj rozwiać, a mianowicie chodzi o to, że powiedział mi, bym co +/-300 km tankował gaz i po przejechaniu tego dystansu, już po zatankowaniu "zalewał wtryski" (lub cos innego mogłem się pomylić benzyną, tzn. robił z 30-50 km na benzynie. Dodatkowo Podczas tej jazdy na benzynie z 2a razy zredukował z 5ki na 4kę zwiększając obroty silnika do 4 tysięcy na chwilę. Sam nie wiem, czy az tak często muszę to robić. Do tej pory stosuję się do tego, przy czym na benzynie jade max 26-30 km. Pytam, gdyż tygodniowo robię z 1400 km, i jazda 4x 30 km na benzynie to jednak wieszky wydatek. Jeśli jednak ten sposób jest dobry, to dalej będę tak robił by silnik jak najdłużej był sprawny. mam jednak wątpliowści, gdyz poprzedni właściciel tak miał zrobioną instalację (za jego prośbami u gazowników) by z benzyny przełączała się instalacja na gaz dopiero po osiągnieciu 50 Stopni, a nie standardowych 30.

Z innych porad, to tankowanie zimą benzyny tak by była w przedziale od 1/4 baku do połowy , nie wiecej, gdyz wiecej spala (cięższa butla).

Proszę o odpowiedź.

Malebo

Astro-maniak
Posty: 603
Rejestracja: 26 sty 2011, 1:03
Imię: Krzysztof
Auto: Astra F
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Piaseczno

#2

Nieprzeczytany post autor: Malebo »

Yyy... jak dla mnie to dużo teorii, a efekt w praktyce będzie prawie żaden.

Jeśli chodzi o wymianę filtrów, regulacje itp - to normalne, że się to robi przy najmniej raz do roku. Jeśli chodzi o jeżdżenie na benzynie... jak dla mnie gruba przesada. Wystarczy jak raz na 2000km przejedziesz się 100km na benzynie (tym bardziej, że za każdym razem przejeżdżasz kilka kilometrów na benzynie zanim się nagrzeje). Jeśli chodzi o ilość benzyny, to po prostu gdy zacznie się zapalać rezerwa, to tankuj do 1/2 baku i będzie dobrze. Jeśli chodzi o większe spalanie przy pełnym baku, to... no jak wrzucisz worek ziemniaków do bagażnika - to samochód ci więcej spali, ale nie na tyle, abyś się zaczął zastanawiać czy lepiej było kupić pół worka, nie? ;)
[External Link Removed for Guests]

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Malebo dobrze mówi.
Filtry wymieniać na czas, świece tak samo. Tankować gaz na renomowanych stacjach, benzynę też i jazda.
Co do ilości benzyny w zbiorniku to nie przesadzaj, że będzie aż tak ciężko auto miało jechać. Teoria mówi, żeby mieć co najmniej 1/2 zbiornika paliwa. W praktyce lepiej mieć 3/4. Dlaczego? Bo od mniejszej ilości paliwa zbiornik koroduje szybciej niż będąc zapełnionym powyżej 1/2 zbiornika.
Masz sekwencję, więc auto dopóki nie złapie jakiejś tam temperatury ~30*, nie przerzuci na LPG. Więc wtryski itd mają dobrą styczność z benzyną.

[quote]Dodatkowo Podczas tej jazdy na benzynie z 2a razy zredukował z 5ki na 4kę zwiększając obroty silnika do 4 tysięcy na chwilę [quote]

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5865
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

chwileulotne85 pisze:Dodatkowo Podczas tej jazdy na benzynie z 2a razy zredukował z 5ki na 4kę zwiększając obroty silnika do 4 tysięcy na chwilę.
To jest najlepsze :lol:

Malebo dobrze mówi.
Filtry wymieniać na czas, świece tak samo. Tankować gaz na renomowanych stacjach, benzynę też i jazda.
Co do ilości benzyny w zbiorniku to nie przesadzaj, że będzie aż tak ciężko auto miało jechać. Teoria mówi, żeby mieć co najmniej 1/2 zbiornika paliwa. W praktyce lepiej mieć 3/4. Dlaczego? Bo od mniejszej ilości paliwa zbiornik koroduje szybciej niż będąc zapełnionym powyżej 1/2 zbiornika.
Masz sekwencję, więc auto dopóki nie złapie jakiejś tam temperatury ~30*, nie przerzuci na LPG. Więc wtryski itd mają dobrą styczność z benzyną.

ODPOWIEDZ