Reduktor Tomasetto at07

porady i pomoce
grzes156

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 15 sty 2011, 23:16
Imię: Rafał
Auto: Astra F Caravan
Silnik: 1,6 16V
Lokalizacja: Gdynia / Biały Bór

Reduktor Tomasetto at07

#1

Nieprzeczytany post autor: grzes156 »

Witam
mam pytanie do fachowców od LPG
mam Astre F 1.6 16v z instalacją gazową,zainstalowany mam reduktor Tomasetto AT07 taki jak na zdjęciu z zintegrowanym filtrem,z tego co już wyczytałem w internecie występuje on w kilku wersjach HP80,HP100,HP140 i SUPER.
W zależności od mocy auta stosuje się odpowiednią wersje,i pierwsze moje pytanie polega co sie stanie jeżeli do mojej astry która ma 100KM zainstalowano wersję do 80 KM????jak to sie będzie objawiać????
Drugim moim pytaniem jest za co odpowiadają śrubki 1 i 2 ....

[External Link Removed for Guests]
wyczytałem gdzieś ze śrubka nr 2 odpowiada za obroty na LPG czy to prawda????

a teraz opisze swój problem....
Asterke zakupiłem już jakiś czas temu ale od początku z gazem nie było ok,na początku mi to nie przeszkadzało do puki nie zaczęło być uciążliwe ciągłe przełączanie na benzynę w celu szybkiego wyprzedzenia innego pojazdu.
Autko na gazie przyspiesza tragicznie,budzi się dopiero po 3200 obr....jazda pod górkę to kolejna katorga dla niego, nie ma w ogóle mocy muszę zawsze redukować go na 3 bieg żeby w ogóle podjechać :P
a nie omieszkam dodać ze czasami po wrzuceniu na luz potrafi zgasnąć...
gazownik stwierdził ze trzeba wymienić reduktor szacunkowy koszt 500PLN,co sądzicie o tym problemie.....zastanawiam sie na zakupem zestawu naprawczego i nad wymianą membran,czy takie objawy mogą sie pojawić przez zużyty reduktor???a może to wina złej wersji reduktora nieadekwatnej do mocy silnika??

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: normek »

Cześć.

Od końca zacznę, wymiana reduktora w dobrym zakładzie to 300 zł max. Druga kwestia Twój reduktor kosztuje w okolicach 170 zł ;). Więc rozejrzyj się za gazownikiem innym, jeżeli jesteś z Trójmiasta to szczerze polecam POMA AUTO GAZ na Gdańskiej Żabiance.

Jaką masz elektronikę pod maską? Komp lpg czy śrubę?

śruba 1 to by pass - regulacja wolnych obrotów
śruba 2 to główna śruba regulacyjna (naciąg membran)

Mniejszy reduktor + zła regulacja = zamulenie auta.

Z czego mi wiadomo At07 jest najmniejszy dla 100 KM

// Co do wymiany membran, ja z tego zabiegu zrezygnowałem miałem BRC At90E, wymieniłem na ml94. Sam sobie założyłem, ja musiałem przerabiać przewody na nowo. Ty możesz za 170 zł kupić reduktor i podmienić... robota na 1h, wyregulować tylko tak żeby dojechać na regulacje lpg (30 zł) i masz spokój do śmierci autka :).

ODPOWIEDZ