zatkany dolot

porady i pomoce
bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

zatkany dolot

#1

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

ostatnio po wyjeciu obudowy filtra powietrza w mojej astrze zauwazylem ze gazownicy zatkali dolot ten z blotnika i ten z przodu styropianem stwierdzilem ze to wyciagne lecz wtedy gasl przy wyrzucaniu na luz czy mam to zostawic zatkane czy wyjac, moja instalacja gazowa regulowana jest poprzez krecenie srubka na przewodzie. zajalem sie tym iz zastanawiam sie nad instalacja filtra stozkowe czy u mnie zdaloby to egzamin cowtedy z tymi dolotami. pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

Tak to spece niestety robią, jeśli Ci to przeszkadza - wyprowadź dolot w neutralne miejsce ..
Filtr stożkowy to kasa wydana niepotrzebnie - lepiej dołożyć kilka pln do lepszej klasy filtra - polecają np. Knecht ..
Jakiejś poprawy mocy ani innych osiągów filtr stożkowy nie daje ..
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#3

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

nie przeszkadza mi to lecz myslalem, ze cos jest zle namodzone, na gazie samochod chodzi rowno wiec mysle, iż chyba zostawie wszystko pozatykane tak jak jest. Pewnei gdybym teraz zalożył stożek to mogłoby być jeszcze gorzej skoro mam tak pozatykane .
[External Link Removed for Guests]

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Nic nie powinno być pozatykane. Instalacja albo jest źle dobrana albo źle wyregulowana.
Z błotnika to nie jest żaden dolot, tylko rezonator i tego możesz w zasadzie wrzucić do kosza, a otwór w puszce zatkać czymś (dopasowując ładny dekielek, żeby było szczelnie). Co do głównego dolotu z przodu to powinien być tak, jak oryginalnie.
Jedź na regulację.
Stożek nie wniesie nic innego poza fajniejszym dźwiękiem zasysanego powietrza, a i jego trzeba by jakoś odgrodzić, tak żeby ciągnął jak najzimniejsze powietrze. Osobiście do gazu nie polecam, a jeśli chcesz już koniecznie to kup, ale wkładkę K&N zamiast seryjnego wkładu filtra.

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#5

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

To w takim razie zostawiam zatkany ten z blotnika ten z grilla odtykam i jade na regulacje a co w takim razie z ta rurka ktorą dołożyli mi "fachowcy" z jakiegos sreberka od czekolady, wychodzi z puchy filtra powietrza, i skierowana jest w stronę szyby tj. przeciwnie do kierunku jazdy ?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 20:10 przez bieniek12, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

To zdaje się powinno być podłączone do puchy filtra powietrza. Jeśli dobrze rozumiem to jest rura doprowadzająca ciepłe powietrze, po to żeby silnik szybciej się rozgrzewał.

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#7

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

to zostawic te rurke tak jak jest czy zatkac ja.
[External Link Removed for Guests]

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Wstaw zdjęcie jak to wygląda

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#9

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

[External Link Removed for Guests]

U mnie jest tak ..
[External Link Removed for Guests] Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No to tak, typowy sposób na problem gaśnięcia auta przy wyrzucaniu na luz podczas jazdy.
Trochę drut wg mnie bo nie powinno tak być w gruncie rzeczy. Tak jak mówiłem jeśli instalacja jest dobrze dobrana pod auto, powodem będzie najprawdopodobniej źle ustawiona instalacja.
Najczęściej pomaga odkręcenie śruby plastikowej na parowniku (najpierw odkręcić o 1/4 obr, a jeśli to nie pomoże to więcej) - zależnie od parownika.
Zwykle koszt regulacji nie przekracza 20zł, więc raczej szkoda czasu i LPG żeby robić to metodą prób i błędów.

ODPOWIEDZ