która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektronik

porady i pomoce
krzychuwrc1991

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
Imię: Krzysztof
Auto: Astra f
Silnik: 1.6 8v x16szr
Województwo: wielkopolskie

która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektronik

#1

Nieprzeczytany post autor: krzychuwrc1991 »

Witam, chcę zmontować w swoim aucie gaz. Auto to Astra F 1.6 8v (x16szr) Mam 2 konfiguracje:
1. Z BARDZO uproszczoną elektroniką (bo podobno czasem w tych autach sonda lambda pada) za 1300 zł.
2. Z elektroniką na wyższym poziomie w stosunku do pierwszej za 1600 zł.
może mi ktoś doradzić czy ta elektronika jest bardzo istotna i dużo ułatwia?? Albo o tak: jakie są różnice podczas eksploatacji (spalanie itp.)?

Pozdrawiam:)

michal187

Astro-maniak
Posty: 242
Rejestracja: 09 lis 2011, 17:56
Imię: Michał
Auto: Astra H hatchback + LPG
Silnik: Z16XER
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów/W-wa

#2

Nieprzeczytany post autor: michal187 »

Trochę mało info. Ale wnioskuję, że ta pierwsza opcja to zwykła instalacja, a ta druga to instalka II generacji. Mnie nie przekonuje, żadna choć wydaje mi się iż więcej elektroniki jest atutem. W astrze II miałem zwykłą instalacje. Cały czas jakieś problemy. Wymieniona obudowa filtra którą szlak trafił po strzelaniu na LPG. A gazownik co proponuje ?
Piszę porpprawnie po Polskó.... staram się pisać poprawnie po Polsku.

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: wacek »

krzychuwrc1991 Do Twojego silnika spokojnie wystarczy 2 generacja
michal187 W Twoim silniku powinna występować, 4 generacja, i dlatego instalacja robi problemy, za nowy silnik, na tą instalację.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

michal187

Astro-maniak
Posty: 242
Rejestracja: 09 lis 2011, 17:56
Imię: Michał
Auto: Astra H hatchback + LPG
Silnik: Z16XER
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów/W-wa

#4

Nieprzeczytany post autor: michal187 »

Wacławie dobrze powiadasz. Aktualnie posiadam IV gen. Wtedy z Astrą G to była jakaś pomyłka. :geek:
Piszę porpprawnie po Polskó.... staram się pisać poprawnie po Polsku.

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: hoses »

Bierz Ii generację bez zastanowienia, tą z elektroniką, a o I generacji w ogóle zapomnij. Uwierz mi jak auto obecnie nie sprawia żadnych problemów to wystarczy dobry gazownik i nawet nie będziesz wiedział, że masz gaz pod maską. Podstawa to dobrze założona instalacja i sprawne auto na PB.
PS
Do twojego silnika żadna sekwencja nie podejdzie bo to monowtrysk, a co za tym idzie obecnie najlepszy silnik w astrach do montażu LPG. Szkoda tylko, że w astrach G były montowane tylko do 2000r. Co do spalania pewnie różnica nie zauważalna, ale dla silnika to istotne czy I czy II generacja. Elektronika tez jest istotna. Warto wziąć tą która jest sprawdzona, a nie taką jaką umie zakładać gazownik czy też nakupował zapasu i teraz go sprzedaje.

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#6

Nieprzeczytany post autor: normek »

Czemu o I gen zapomnij ;)? Miałem wcześniej kompa gazowego, niestety padł no i mogłem wybrać albo kupno nowego, albo inwestycja 7 zł i wstawienie registra. Tymczasowo wybrałem register po tym jak zacząłem się bawić w lpg to register został ;). Zaraz powiecie, ale błędy itd... sam w to nie wierzyłem ale moja I gen błędami nie sypie :D... w trybie miejskim lambdzie wszystko odpowiada. Na trasie przy stałej prędkości pojawia się błąd i to tylko na chwilę :].

Co do instalacji, zaawansowany komp gazowy? Żaden nie jest warty 300 zł więcej ;). Wątpię by chciał Ci zainstalować sekwencję za 1600 - co byłoby i tak przerostem formy nad treścią.

Spytaj się gaziarza jaki komputerek gazowy wstawiają za 1300, a co za 1600 ;) będzie wszystko jasne.

maxdredi

Astro-maniak
Posty: 286
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
Imię: Filip
Auto: Astra G LPG
Silnik: z16xe
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Natolin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: maxdredi »

jakbyście mieli wskaznik AFR to byscie wiedzieli ze w pzy LPG I gen mozna ustawic zakres obrotow w miescie tak aby lambda oscylowala, ale jak sie jedzie na trase to ZAWSZE jest ubogo jak sie jedzie powyzej 120km/h bo nie da sie ustawic proporcji gazu/pow na calym zakresie obrotomierza. Dynamika tez jest na gorszym poziomie na LPG I gen- na autostradach czulem ze mam tylko 45KM zamiast 70.
Mialem I gen i bardzo nie polecam.

michal187

Astro-maniak
Posty: 242
Rejestracja: 09 lis 2011, 17:56
Imię: Michał
Auto: Astra H hatchback + LPG
Silnik: Z16XER
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów/W-wa

#8

Nieprzeczytany post autor: michal187 »

I generacja była ok w latach swojej świetności. Obecnie technika jest na poziomie V generacji. Uważam, że jeśli ktoś chce pojeździć autem dłużej niż rok to nie ma sensu pakować starej techniki ( mowa o I i II gen.)
maxdredi pisze:Mialem I gen i bardzo nie polecam.
- Przyłączam się.
Piszę porpprawnie po Polskó.... staram się pisać poprawnie po Polsku.

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#9

Nieprzeczytany post autor: normek »

Ja nie narzekam :D Naprawdę złego słowa nie mogę powiedzieć o 1 gen. Co do mocy ja mam przeciwnie, jadąc na gazie względem benzyny jakbym miał +10KM, dla porównania miałem okazją jeździć taką samą jednostką jednakże bez lpg ;).

Może to wynika ze złych doświadczeń u gaziarzy też to miałem ,gdzie nie potrafili mi nic zdiagnozować, wkurzyłem się i sam zacząłem bawić.

@maxdredi zgadzam się jest ubogo, ja to STARAM SIĘ rekompensować mając bardziej bogatą mieszankę. Mniej wygody.

maxdredi

Astro-maniak
Posty: 286
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
Imię: Filip
Auto: Astra G LPG
Silnik: z16xe
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Natolin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: maxdredi »

ale masz za to ok +0,5l LPG / 100km co w przeliczeniu na ok 20tys km daje zwrot zainstalowania LPG II gen.

Fakt- jak brakowalo mi mocy na autostradzie to odkrecalem srubke i jechalo sie asterka 70KM lepiej jak 100KM :) (taki mega akcelerator), ale to chyba jedyny plus I gen.
Ja mieszkam w UK a tutaj prawie nie ma specow od LPG II gen (a o AL-700 w ogole nie slyszeli) wiec zawsze woze ze soba srubke jakby mi sie ustawienia II gen rozregulowaly :)

ODPOWIEDZ