która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektronik
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra f
- Silnik: 1.6 8v x16szr
- Województwo: wielkopolskie
która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektronik
Witam, chcę zmontować w swoim aucie gaz. Auto to Astra F 1.6 8v (x16szr) Mam 2 konfiguracje:
1. Z BARDZO uproszczoną elektroniką (bo podobno czasem w tych autach sonda lambda pada) za 1300 zł.
2. Z elektroniką na wyższym poziomie w stosunku do pierwszej za 1600 zł.
może mi ktoś doradzić czy ta elektronika jest bardzo istotna i dużo ułatwia?? Albo o tak: jakie są różnice podczas eksploatacji (spalanie itp.)?
Pozdrawiam:)
1. Z BARDZO uproszczoną elektroniką (bo podobno czasem w tych autach sonda lambda pada) za 1300 zł.
2. Z elektroniką na wyższym poziomie w stosunku do pierwszej za 1600 zł.
może mi ktoś doradzić czy ta elektronika jest bardzo istotna i dużo ułatwia?? Albo o tak: jakie są różnice podczas eksploatacji (spalanie itp.)?
Pozdrawiam:)
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 09 lis 2011, 17:56
- Imię: Michał
- Auto: Astra H hatchback + LPG
- Silnik: Z16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów/W-wa
Trochę mało info. Ale wnioskuję, że ta pierwsza opcja to zwykła instalacja, a ta druga to instalka II generacji. Mnie nie przekonuje, żadna choć wydaje mi się iż więcej elektroniki jest atutem. W astrze II miałem zwykłą instalacje. Cały czas jakieś problemy. Wymieniona obudowa filtra którą szlak trafił po strzelaniu na LPG. A gazownik co proponuje ?
Piszę porpprawnie po Polskó.... staram się pisać poprawnie po Polsku.
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
krzychuwrc1991 Do Twojego silnika spokojnie wystarczy 2 generacja
michal187 W Twoim silniku powinna występować, 4 generacja, i dlatego instalacja robi problemy, za nowy silnik, na tą instalację.
michal187 W Twoim silniku powinna występować, 4 generacja, i dlatego instalacja robi problemy, za nowy silnik, na tą instalację.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 09 lis 2011, 17:56
- Imię: Michał
- Auto: Astra H hatchback + LPG
- Silnik: Z16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów/W-wa
Wacławie dobrze powiadasz. Aktualnie posiadam IV gen. Wtedy z Astrą G to była jakaś pomyłka.
Piszę porpprawnie po Polskó.... staram się pisać poprawnie po Polsku.
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Bierz Ii generację bez zastanowienia, tą z elektroniką, a o I generacji w ogóle zapomnij. Uwierz mi jak auto obecnie nie sprawia żadnych problemów to wystarczy dobry gazownik i nawet nie będziesz wiedział, że masz gaz pod maską. Podstawa to dobrze założona instalacja i sprawne auto na PB.
PS
Do twojego silnika żadna sekwencja nie podejdzie bo to monowtrysk, a co za tym idzie obecnie najlepszy silnik w astrach do montażu LPG. Szkoda tylko, że w astrach G były montowane tylko do 2000r. Co do spalania pewnie różnica nie zauważalna, ale dla silnika to istotne czy I czy II generacja. Elektronika tez jest istotna. Warto wziąć tą która jest sprawdzona, a nie taką jaką umie zakładać gazownik czy też nakupował zapasu i teraz go sprzedaje.
PS
Do twojego silnika żadna sekwencja nie podejdzie bo to monowtrysk, a co za tym idzie obecnie najlepszy silnik w astrach do montażu LPG. Szkoda tylko, że w astrach G były montowane tylko do 2000r. Co do spalania pewnie różnica nie zauważalna, ale dla silnika to istotne czy I czy II generacja. Elektronika tez jest istotna. Warto wziąć tą która jest sprawdzona, a nie taką jaką umie zakładać gazownik czy też nakupował zapasu i teraz go sprzedaje.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Czemu o I gen zapomnij ? Miałem wcześniej kompa gazowego, niestety padł no i mogłem wybrać albo kupno nowego, albo inwestycja 7 zł i wstawienie registra. Tymczasowo wybrałem register po tym jak zacząłem się bawić w lpg to register został . Zaraz powiecie, ale błędy itd... sam w to nie wierzyłem ale moja I gen błędami nie sypie ... w trybie miejskim lambdzie wszystko odpowiada. Na trasie przy stałej prędkości pojawia się błąd i to tylko na chwilę :].
Co do instalacji, zaawansowany komp gazowy? Żaden nie jest warty 300 zł więcej . Wątpię by chciał Ci zainstalować sekwencję za 1600 - co byłoby i tak przerostem formy nad treścią.
Spytaj się gaziarza jaki komputerek gazowy wstawiają za 1300, a co za 1600 będzie wszystko jasne.
Co do instalacji, zaawansowany komp gazowy? Żaden nie jest warty 300 zł więcej . Wątpię by chciał Ci zainstalować sekwencję za 1600 - co byłoby i tak przerostem formy nad treścią.
Spytaj się gaziarza jaki komputerek gazowy wstawiają za 1300, a co za 1600 będzie wszystko jasne.
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
- Imię: Filip
- Auto: Astra G LPG
- Silnik: z16xe
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Natolin
- Kontakt:
jakbyście mieli wskaznik AFR to byscie wiedzieli ze w pzy LPG I gen mozna ustawic zakres obrotow w miescie tak aby lambda oscylowala, ale jak sie jedzie na trase to ZAWSZE jest ubogo jak sie jedzie powyzej 120km/h bo nie da sie ustawic proporcji gazu/pow na calym zakresie obrotomierza. Dynamika tez jest na gorszym poziomie na LPG I gen- na autostradach czulem ze mam tylko 45KM zamiast 70.
Mialem I gen i bardzo nie polecam.
Mialem I gen i bardzo nie polecam.
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 09 lis 2011, 17:56
- Imię: Michał
- Auto: Astra H hatchback + LPG
- Silnik: Z16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów/W-wa
I generacja była ok w latach swojej świetności. Obecnie technika jest na poziomie V generacji. Uważam, że jeśli ktoś chce pojeździć autem dłużej niż rok to nie ma sensu pakować starej techniki ( mowa o I i II gen.)
- Przyłączam się.maxdredi pisze:Mialem I gen i bardzo nie polecam.
Piszę porpprawnie po Polskó.... staram się pisać poprawnie po Polsku.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja nie narzekam Naprawdę złego słowa nie mogę powiedzieć o 1 gen. Co do mocy ja mam przeciwnie, jadąc na gazie względem benzyny jakbym miał +10KM, dla porównania miałem okazją jeździć taką samą jednostką jednakże bez lpg .
Może to wynika ze złych doświadczeń u gaziarzy też to miałem ,gdzie nie potrafili mi nic zdiagnozować, wkurzyłem się i sam zacząłem bawić.
@maxdredi zgadzam się jest ubogo, ja to STARAM SIĘ rekompensować mając bardziej bogatą mieszankę. Mniej wygody.
Może to wynika ze złych doświadczeń u gaziarzy też to miałem ,gdzie nie potrafili mi nic zdiagnozować, wkurzyłem się i sam zacząłem bawić.
@maxdredi zgadzam się jest ubogo, ja to STARAM SIĘ rekompensować mając bardziej bogatą mieszankę. Mniej wygody.
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
- Imię: Filip
- Auto: Astra G LPG
- Silnik: z16xe
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Natolin
- Kontakt:
ale masz za to ok +0,5l LPG / 100km co w przeliczeniu na ok 20tys km daje zwrot zainstalowania LPG II gen.
Fakt- jak brakowalo mi mocy na autostradzie to odkrecalem srubke i jechalo sie asterka 70KM lepiej jak 100KM (taki mega akcelerator), ale to chyba jedyny plus I gen.
Ja mieszkam w UK a tutaj prawie nie ma specow od LPG II gen (a o AL-700 w ogole nie slyszeli) wiec zawsze woze ze soba srubke jakby mi sie ustawienia II gen rozregulowaly
Fakt- jak brakowalo mi mocy na autostradzie to odkrecalem srubke i jechalo sie asterka 70KM lepiej jak 100KM (taki mega akcelerator), ale to chyba jedyny plus I gen.
Ja mieszkam w UK a tutaj prawie nie ma specow od LPG II gen (a o AL-700 w ogole nie slyszeli) wiec zawsze woze ze soba srubke jakby mi sie ustawienia II gen rozregulowaly