która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektronik
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra f
- Silnik: 1.6 8v x16szr
- Województwo: wielkopolskie
Re: która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektr
ok. A jaka powinna być prawidłowa kompresja?? tzn. od ilu do ilu?
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
- Imię: Filip
- Auto: Astra G LPG
- Silnik: z16xe
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Natolin
- Kontakt:
ja w x16sz przy 220-tys + 15w40 mam wszedzie ok 15 barow.
raczej chodzi tu o podobny wynik na wszystkich cylindrach +/- do 15%
raczej chodzi tu o podobny wynik na wszystkich cylindrach +/- do 15%
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra f
- Silnik: 1.6 8v x16szr
- Województwo: wielkopolskie
Mam jeszcze jedno pytanie: w tej instalacji jest możliwość przełączenia z benzyny na gaz po osiągnięciu ustawionej temperatury (min 10 stopni) lub po przekroczeniu iluś tam obrotów. Co wg Was będzie lepszym rozwiązaniem??
Auto już stoi w warsztacie:)
Auto już stoi w warsztacie:)
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
- Imię: Filip
- Auto: Astra G LPG
- Silnik: z16xe
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Natolin
- Kontakt:
ja mam ustawione na +15 i przelaczenie przy 1500 obrotow. Ponizej +15 nie ustawiaj bo parownik bedzie zamarzal przy rozprezaniu gazu i membrany moga szybciej sie zuzyc. Przy ustawionym +15 i temp otoczenia ok +5 LPG przelacza mi sie po ok 1,2km. Przy + 35C po okolo 2,5km. pozdr
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 14:14 przez maxdredi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5868
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Nie pomyliłeś nic tutaj?maxdredi pisze:Przy ustawionym +15 i temp otoczenia ok +5 LPG przelacza mi sie po ok 1,2km. Przy + 35C po okolo 2,5km.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra f
- Silnik: 1.6 8v x16szr
- Województwo: wielkopolskie
Już odebrałem auto z warsztatu:) Instalacja to KME bingo M, Zbiornik 47 litrów w kole (zdziwiłem się, że taki duży się zmieści:)
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Przyspieszenie moim zdaniem takie samo jak było, zobaczymy jeszcze jak tam spalanie:)
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Przyspieszenie moim zdaniem takie samo jak było, zobaczymy jeszcze jak tam spalanie:)
-
- Posty: 5868
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Dobra instalacja i jej właściwe ustawienie potrafi przynieść bardzo dobre efekty i lepsze osiągi auta niż jazda na benzynie.
Do 1kkm wszystko będzie się układać, w między czasie być może jakaś mała regulacja, a po przejechanych 1-1.5kkm regulacja obowiązkowa.
Należy przestrzegać kilku zasad - odpalanie na benzynie, w porze jesienno-zimowo-wczesnowiosennej rozgrzać auto na benzynie i dopiero przełączać na zasilanie LPG. Przy obecnych temp. przełączam na LPG gdy czuję, że z nawiewów zaczyna lecieć letnie powietrze. W zupełności tyle wystarczy, parownik w tym momencie jest dość mocno już nagrzany.
Tankowanie na stacjach typu Bp, Shell, Lukoil, Orlen.
Sam oddawałem auto na montaż LPG z dość dużym dystansem. Obecnie wolę jechać autem na LPG niż na benzynie. Dlaczego? Lepiej idzie, jest dużo ciszej, a przy tym dużo taniej
Do 1kkm wszystko będzie się układać, w między czasie być może jakaś mała regulacja, a po przejechanych 1-1.5kkm regulacja obowiązkowa.
Należy przestrzegać kilku zasad - odpalanie na benzynie, w porze jesienno-zimowo-wczesnowiosennej rozgrzać auto na benzynie i dopiero przełączać na zasilanie LPG. Przy obecnych temp. przełączam na LPG gdy czuję, że z nawiewów zaczyna lecieć letnie powietrze. W zupełności tyle wystarczy, parownik w tym momencie jest dość mocno już nagrzany.
Tankowanie na stacjach typu Bp, Shell, Lukoil, Orlen.
Sam oddawałem auto na montaż LPG z dość dużym dystansem. Obecnie wolę jechać autem na LPG niż na benzynie. Dlaczego? Lepiej idzie, jest dużo ciszej, a przy tym dużo taniej
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Wtryskiwacz nie chodzi przede wszystkim - on wydaje charakterystyczne cykanie. Dla testu ustaw przełącznik na (po przekroczeniu obrotów), otwórz maskę przyłóż ucho do pokrywy wtrysku (kiedy będzie pracował na benzynie), przełącz na gaz linką i posłuchaj
U niektórych, którzy mają pompę paliwa odłączaną przekaźnikiem też można zauważyć parę dB mniej.
U niektórych, którzy mają pompę paliwa odłączaną przekaźnikiem też można zauważyć parę dB mniej.
witam.mam pytanko.mam opla astre 1.4 16v 90 km. z 1996r.i miałem pasata b3 z lpg.jest to zwykła instalacja z parownikiem i mixerem blosa.warto jest ją zamontowac?będzie dobrze pracował motor,czy lepiej dać sobie spokój?