która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektronik

porady i pomoce
krzychuwrc1991

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
Imię: Krzysztof
Auto: Astra f
Silnik: 1.6 8v x16szr
Województwo: wielkopolskie

Re: która instalacja będzie lepsza? z, czy prawie bez elektr

#21

Nieprzeczytany post autor: krzychuwrc1991 »

ok. A jaka powinna być prawidłowa kompresja?? tzn. od ilu do ilu?

maxdredi

Astro-maniak
Posty: 286
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
Imię: Filip
Auto: Astra G LPG
Silnik: z16xe
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Natolin
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: maxdredi »

ja w x16sz przy 220-tys + 15w40 mam wszedzie ok 15 barow.
raczej chodzi tu o podobny wynik na wszystkich cylindrach +/- do 15%

krzychuwrc1991

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
Imię: Krzysztof
Auto: Astra f
Silnik: 1.6 8v x16szr
Województwo: wielkopolskie

#23

Nieprzeczytany post autor: krzychuwrc1991 »

Mam jeszcze jedno pytanie: w tej instalacji jest możliwość przełączenia z benzyny na gaz po osiągnięciu ustawionej temperatury (min 10 stopni) lub po przekroczeniu iluś tam obrotów. Co wg Was będzie lepszym rozwiązaniem??
Auto już stoi w warsztacie:)

maxdredi

Astro-maniak
Posty: 286
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:12
Imię: Filip
Auto: Astra G LPG
Silnik: z16xe
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Natolin
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: maxdredi »

ja mam ustawione na +15 i przelaczenie przy 1500 obrotow. Ponizej +15 nie ustawiaj bo parownik bedzie zamarzal przy rozprezaniu gazu i membrany moga szybciej sie zuzyc. Przy ustawionym +15 i temp otoczenia ok +5 LPG przelacza mi sie po ok 1,2km. Przy + 35C po okolo 2,5km. pozdr
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 14:14 przez maxdredi, łącznie zmieniany 1 raz.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#25

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

maxdredi pisze:Przy ustawionym +15 i temp otoczenia ok +5 LPG przelacza mi sie po ok 1,2km. Przy + 35C po okolo 2,5km.
Nie pomyliłeś nic tutaj?

krzychuwrc1991

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, 0:17
Imię: Krzysztof
Auto: Astra f
Silnik: 1.6 8v x16szr
Województwo: wielkopolskie

#26

Nieprzeczytany post autor: krzychuwrc1991 »

Już odebrałem auto z warsztatu:) Instalacja to KME bingo M, Zbiornik 47 litrów w kole (zdziwiłem się, że taki duży się zmieści:)
Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Przyspieszenie moim zdaniem takie samo jak było, zobaczymy jeszcze jak tam spalanie:)

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Dobra instalacja i jej właściwe ustawienie potrafi przynieść bardzo dobre efekty i lepsze osiągi auta niż jazda na benzynie.
Do 1kkm wszystko będzie się układać, w między czasie być może jakaś mała regulacja, a po przejechanych 1-1.5kkm regulacja obowiązkowa.
Należy przestrzegać kilku zasad - odpalanie na benzynie, w porze jesienno-zimowo-wczesnowiosennej rozgrzać auto na benzynie i dopiero przełączać na zasilanie LPG. Przy obecnych temp. przełączam na LPG gdy czuję, że z nawiewów zaczyna lecieć letnie powietrze. W zupełności tyle wystarczy, parownik w tym momencie jest dość mocno już nagrzany.
Tankowanie na stacjach typu Bp, Shell, Lukoil, Orlen.
Sam oddawałem auto na montaż LPG z dość dużym dystansem. Obecnie wolę jechać autem na LPG niż na benzynie. Dlaczego? Lepiej idzie, jest dużo ciszej, a przy tym dużo taniej ;)

Awatar użytkownika
hoses

ex-Staff
Posty: 1167
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
Imię: hoses
Auto: Astra J
Silnik: A14NET + LPG STAG
Rocznik: 2011
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 9 razy
Pomocny: 64 razy
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: hoses »

No właśnie może mi ktoś wyjaśnić dlaczego auto na LPG pracuje ciszej, bo mam wrażenie, że u mnie też tak jest?

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#29

Nieprzeczytany post autor: normek »

Wtryskiwacz nie chodzi przede wszystkim - on wydaje charakterystyczne cykanie. Dla testu ustaw przełącznik na (po przekroczeniu obrotów), otwórz maskę przyłóż ucho do pokrywy wtrysku (kiedy będzie pracował na benzynie), przełącz na gaz linką i posłuchaj :P

U niektórych, którzy mają pompę paliwa odłączaną przekaźnikiem też można zauważyć parę dB mniej.

boczek

#30

Nieprzeczytany post autor: boczek »

witam.mam pytanko.mam opla astre 1.4 16v 90 km. z 1996r.i miałem pasata b3 z lpg.jest to zwykła instalacja z parownikiem i mixerem blosa.warto jest ją zamontowac?będzie dobrze pracował motor,czy lepiej dać sobie spokój?

ODPOWIEDZ