Dolot powietrza

porady i pomoce
witek6

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 paź 2011, 17:02
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6 8v
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wlkp

Dolot powietrza

#1

Nieprzeczytany post autor: witek6 »

Witam,

po wizycie u gazownika i wdrożeniu zestawu naprawczego parownika, regulacji, wymianie filtrów, świec, przewodów itd. moje auto w końcu w mieście nie gaśnie, trzyma wolne obroty itd. Problem polega na tym, że wczoraj będąc w trasie, jadąc powiedzmy 100km/h i wciśnięciu sprzęgła albo wrzuceniu na luz auto od razu gasło, katastrofa...Poczytałem trochę na forum i dowiedziałem się, że problem leży zapewne w lewym powietrzu, więc zrobiłem kilka fotek i zamierzam się od was dowiedzieć co powinienem tutaj usprawnić żeby działało to przy większych prędkościach jak należy. Nie chcę na razie jechać do gazownika, bo być może uda mi się to naprawić z waszą pomocą, a ja będę miał satysfakcje. Jak widać na poniższych zdjęciach ta rura z tkaniny(?) jest cała poprzebijana, w tragicznym stanie ogółem, ale nie wiem czy to ta rura akurat? Wasze propozycje?

[External Link Removed for Guests]

Uprzedzę ewentualne pytania o gaśnięcie na benzynie, tutaj nie jestem w stanie tego stwierdzić bo mam padnięty wtrysk i moje auto nie jeździ na pb, po prostu.

Awatar użytkownika
konami3

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 26 sty 2011, 16:35
Imię: Krzysztof
Auto: ASTRA F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie

#2

Nieprzeczytany post autor: konami3 »

Ta rura jest odpowiedzialna za dostarczanie ciepłego powietrza lepiej jakby była szczelna ale to raczej nie w tym problem lepiej sprawdz termostat w pudle z filtrem powietrza czy działa ta przesłona może ciągnie tylko zimne i póki silnik się nie nagrzeje to może gasnąć,lewego powietrza to szukaj za filtrem powietrza dokładniej to gdzieś koło przepustnicy uszczelki, ja bym też stawiał na za ubogą mieszankę za mało gazu jeżeli nie idzie swobodnie na każdym biegu do 4000 obrotów.

Awatar użytkownika
marciocha

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:13
Imię: piotr
Auto: astra 1 combi
Silnik: 1.8i+LPG
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŻ

#3

Nieprzeczytany post autor: marciocha »

[External Link Removed for Guests]]ObrazekObrazek]rura[/URL][/img]Problemem jest raczej dolna rura dolotu do filtra.Pobiera powietrze z za atrapy.Podczas jazdy z większą szybkością powietrze dostaje się z większym ciśnieniem do komory filtra.W miejsce gumy zamontuj kawałek węża powietrznego i wykręć go w stronę kabiny Asteroida.Powinno pomóc. :)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 14:42 przez marciocha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
konami3

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 26 sty 2011, 16:35
Imię: Krzysztof
Auto: ASTRA F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie

#4

Nieprzeczytany post autor: konami3 »

[W miejsce gumy zamontuj kawałek węża powietrznego i wykręć go w stronę kabiny Asteroida.Powinno pomóc. :)[/quote]
To może być sposób, ale ja mam taki sam silnik jak kolega i seryjny dolot bez żadnych przeróbek i wszystko działa jak należy.

Awatar użytkownika
marciocha

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:13
Imię: piotr
Auto: astra 1 combi
Silnik: 1.8i+LPG
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŻ

#5

Nieprzeczytany post autor: marciocha »

Niech spróbuje,nie ma nic do stracenia :evil:

witek6

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 paź 2011, 17:02
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6 8v
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wlkp

#6

Nieprzeczytany post autor: witek6 »

Widzę, że sporo odpowiedzi się pojawiło. Cieszy mnie to. Pozwolę sobie zauważyć pewną rzecz. Otóż byłem właśnie w mieście, rozpędziłem się kilka razy do 90km/h, jadąc na 4, gwałtownie zahamowałem wciskając jednocześnie sprzęgło, nie zgasł, wciskałem sprzęgło przy każdej okazji i zawsze spadało do jałowych i ładnie trzymało. Czy ma to jakiś związek z nagrzaniem się silnika? Wtedy w trasie, wiadomo, że silnik chodził już dłużej na wyższym obciążeniu. Druga sprawa to czy mam ściągnąć tą gumową rurę całkowicie, czy ściągnąć i zamontować ten wąż powietrzny w drugą stronę? Inny użytkownik podpowiedział mi także, że u niego powodowało ww. objawy, tłumik rezonansu pod filtrem, co o tym sądzicie? Ostatnie zbadam wskazówki konami, bo niewiele rozumiem, ja nie jestem specem od aut, więc takie rzeczy na deser. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
konami3

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 26 sty 2011, 16:35
Imię: Krzysztof
Auto: ASTRA F
Silnik: X16SZR
Województwo: lubelskie

#7

Nieprzeczytany post autor: konami3 »

Tłumik rezonansu jest połączony z obudową filtra przez gumową uszczelkę jeżeli jest nieszczelność to zimne powietrze dostaje się do układu dolotu zmieniają się też opory przepływu powietrza, nie kombinuj z tymi przewodami stosowano je w polonezach gdzie nie było sondy lambda i silnika krokowego to już ostateczność gazowników jak nie wiedzą o co biega, ja mam taki sam silnik bez żadnych przeróbek jeżeli silnik sprawny dobrze jeździ na benzynie to i na gazie też nara.

Awatar użytkownika
marciocha

Astro-maniak
Posty: 113
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:13
Imię: piotr
Auto: astra 1 combi
Silnik: 1.8i+LPG
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŻ

#8

Nieprzeczytany post autor: marciocha »

Tłumik i uszczelka nad nim to jedno.Druga sprawa to,że dolot na cały odcinku do miksera musi być szczelny.Pisałeś coś o pękniętym wtrysku.Nie wiem jakiego rodzaju jest to pęknięcie.Trzeba sprawdzić czy nie dostaje się tamtędy lewe powietrze.Na PB filtr razem z gumowym przewodem możesz zdjąć.Silnik nie zgaśnie.Na LPG to nie przejdzie.Uszczelnij układ i zrób porządek z autem aby paliło na PB,a potem zabieraj się za problemy związane z LPG.P O Z D R O

witek6

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 16 paź 2011, 17:02
Imię: Adrian
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.6 8v
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wlkp

#9

Nieprzeczytany post autor: witek6 »

Wtrysk jest padnięty, czyli z tego co wiem po prostu przez jazdę na lpg zużył się do tego stopnia, że trzeba by było wymienić na inny. Niestety nie mam funduszy na to. Ogólnie samochód na lpg chodzi idealnie, nie straszny mu mróz z rana, jazda po mieście, tutaj wszystko gra...problem leży tylko z tą jazdą przy większej prędkości, więc chyba benzyna nie ma tutaj nic do gadania. Wiem, że auto powinno wpierw na pb jeździć dobrze, ale wtrysk to chyba na lpg nie ma wpływu wielkiego, czy się mylę? Dolotem zajmę się w weekend, tak samo z pozostałymi rzeczami, bo teraz nie mam niestety czasu. Dzięki za cenne wskazówki i pozdrawiam.

NoOne3

Astro-maniak
Posty: 134
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:06
Imię: Maciek
Auto: Opel Astra F - 1.8i + LPG
Silnik: C18NZ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: NoOne3 »

Mam 1.8 8v, więc podobny. Mam zdjętą gumową rurę do [External Link Removed for Guests], a otwór w grillu zaślepiony (korek do baku, uniwersalny za 3zł). Żadnych dodatkowych rur nie ma.
Rozwiązanie zastosowane właśnie po tym jak wyregulowany silnik gasł na wolnym biegu przy dużej prędkości.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2012, 14:34 przez NoOne3, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszły magistrze inżynierze
Odnoś za sobą talerze

ODPOWIEDZ