Własna regulacja i możliwe konsekwencje 5l/100km
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lip 2011, 11:05
- Imię: Marcin
- Auto: Astra 1.4 8v 82 mpi
- Województwo: łódzkie
Własna regulacja i możliwe konsekwencje 5l/100km
Dziś wpadłem na "genialny pomysł " by przytkać dolot powietrza i zakręcić nieco kurek gazu.
Dla uszczegółowienia dodam że mam astre 1.4 8 v 82 ps instalacja 2 generacji na śrubkę
Wpierw skręciłem do pewnego momentu aż auto przy 1 - 1,5 tys mulilo przy ruszaniu badz zmianie biegu. Wtem przypomniałem sobie o regulacji gaźnika w starych motorach, zatykając dolot powietrza.
Efekt był dość kosmiczny bądź komiczny :> . Wcale dużej straty mocy nie odczulem bo jeżdze na dość skróconym gazie ( spalanie 10 l /100 km w trasie). Zatankowałem zrobiłem 35 km i podjechałem na stacje . Do butli weszło TYLKO 1,41 dm3 LPG !!! i zapłaciłem zaledwie 4 zl !!! Co daje efekt jakiś 5l/100km
Nie chciał bym zbytnio zajeździć silnika ale gdyby spalanie wychodziło 7- 8 litra bym był zadowolony. Oczywiście licze sie z wypaleniem glowicy ale myśle że przy takim zużyciu nie powinno to tak szybko sie stać .
Mimo tej mojej amatorskiej regulacji silnik wcale sie nie grzał i utrzymywał 90 stopni przy jeździe w mieście
Co sądzicie o tej operacji ?
Dla uszczegółowienia dodam że mam astre 1.4 8 v 82 ps instalacja 2 generacji na śrubkę
Wpierw skręciłem do pewnego momentu aż auto przy 1 - 1,5 tys mulilo przy ruszaniu badz zmianie biegu. Wtem przypomniałem sobie o regulacji gaźnika w starych motorach, zatykając dolot powietrza.
Efekt był dość kosmiczny bądź komiczny :> . Wcale dużej straty mocy nie odczulem bo jeżdze na dość skróconym gazie ( spalanie 10 l /100 km w trasie). Zatankowałem zrobiłem 35 km i podjechałem na stacje . Do butli weszło TYLKO 1,41 dm3 LPG !!! i zapłaciłem zaledwie 4 zl !!! Co daje efekt jakiś 5l/100km
Nie chciał bym zbytnio zajeździć silnika ale gdyby spalanie wychodziło 7- 8 litra bym był zadowolony. Oczywiście licze sie z wypaleniem glowicy ale myśle że przy takim zużyciu nie powinno to tak szybko sie stać .
Mimo tej mojej amatorskiej regulacji silnik wcale sie nie grzał i utrzymywał 90 stopni przy jeździe w mieście
Co sądzicie o tej operacji ?
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Jeżdząc na lpg spalanie lpg = 120%spalanie benzyny. Oszczędności mają pochodzić z ceny gazu, wiem że my polacy mamy tak, że jeszcze bardziej da się oszczędźić.... ale na krótką metę. W tym momencie jeździsz na zaworach. Poza tym po dłuższym dystansie mógłbyś powiedzieć jaki miałeś wynik . Im mniejszy dystans tym wieksze zakłamania.
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Możliwe też, że drugim razem mniej Ci wlali do butli. Różnie bywa, pojeźdź dłużej to będziesz miał jaśniejszy obraz sytuacji. Spalanie 7-8 litrów dla C14se to raczej normalne spalanie.
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Możliwe też, że drugim razem mniej Ci wlali do butli. Różnie bywa, pojeźdź dłużej to będziesz miał jaśniejszy obraz sytuacji. Spalanie 7-8 litrów dla C14se to raczej normalne spalanie.
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
= I generacja.Conqeror pisze:instalacja 2 generacji na śrubkę
Kolego tak trzymaj, a na pewno będziesz częstym gościem na forum LPG Czekamy na kolejny rekord może 4L/100km. .
Wiarygodność pomiaru jest najlepsza przy tankowaniu całego zbiornika i dłuższego dystansu, oraz tankowaniu przy ty samym dystrybutorze.. To co ty zrobiłeś nie jest w ogóle żadnym pomiarem i na twoim miejscu nie wyciągał bym z tego żadnych wniosków.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 lip 2011, 11:05
- Imię: Marcin
- Auto: Astra 1.4 8v 82 mpi
- Województwo: łódzkie
Też myśle że moglo być jakieś zaklamanie , na samym powietrzu przecież sie nie jeżdzi . Ale z reguły nawet po 50 km odcinkach robilem czesto takie testy ( dojazd+powrot z pracy) i zawsze liczydło pokazywało tyle samo ( 10km= 1 dm3 )
Chyba że teraz poprostu odkręce śrube wzbogacajac dawke i wszystko bedzie ok ?
Wiecie kiedyś jak pan mechanik wyregulował na analizatorze spalin to w 3 osoby po trasie łyknoł 15 litrow a mocy jakoś wiecej nie mial niż teraz, stad zaczolem kombinować na własna reke . Miałem wcześniej założony taki elektroniczny czujnik zamiast sruby i palił bardzo przyjemnie bo 8,5 l/setke
Chyba że teraz poprostu odkręce śrube wzbogacajac dawke i wszystko bedzie ok ?
Wiecie kiedyś jak pan mechanik wyregulował na analizatorze spalin to w 3 osoby po trasie łyknoł 15 litrow a mocy jakoś wiecej nie mial niż teraz, stad zaczolem kombinować na własna reke . Miałem wcześniej założony taki elektroniczny czujnik zamiast sruby i palił bardzo przyjemnie bo 8,5 l/setke
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
podepne sie tutaj . czy plywak w butli w kole pokonuje zawsze ta sama droge w miare ubywania np 5l lpg . ? czy jest inaczej ?
marpas 1954
- andrzej m
- Posty: 808
- Rejestracja: 31 maja 2008, 18:47
- Imię: Dziadzia Andrzej
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Pływak jest identycznie jak w zbiorniku benzyny. LPG jest płynem.marian paszek pisze:podepne sie tutaj . czy plywak w butli w kole pokonuje zawsze ta sama droge w miare ubywania np 5l lpg . ? czy jest inaczej ?
Dziadzia Andrzej mówi. Jestem jaki jestem.
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
nie zrozumiales pyt . butla w kole nie jest na calej pow tej samej srednicy wiec w czesci gornej wejdzie mniej i w dolnej tez . nawet jesli lpg jest plynem to pow. butli w tych czesciach spowoduje dla takiej samej il wzrosr slupa . jedynie srodkowa czesc ma prawie takie same wym w gore i wdol .
marpas 1954
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:06
- Imię: Maciek
- Auto: Opel Astra F - 1.8i + LPG
- Silnik: C18NZ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Kontakt:
A kto Ci go zdjął? Bo to była centralka gazu właśnie. Jak już napisał Hoses, bez tego masz po prostu instalację mieszalnikową pierwszej generacji. Tylko kto Ci teraz odcina dopływ gazu z butli, to nie wiem, myślałem że tym też zawiaduje sterownik?Conqeror pisze: Miałem wcześniej założony taki [External Link Removed for Guests] zamiast sruby i palił bardzo przyjemnie bo 8,5 l/setke
Centralka kosztuje 120zł nowa, ale można znaleźć i używane. A jeśli niechętnie podchodzisz do takiego wydatku, to tym bardziej powinieneś zadbać o zawory i nie jeździć na zbyt ubogiej mieszance.
Edit:
Tak się teraz zastanawiam. "Czujnik zamiast śruby"? Może to nie centralka? Nie chodzi Ci o zawór z silnikiem krokowym?
Ostatnio zmieniony 26 paź 2012, 14:35 przez NoOne3, łącznie zmieniany 1 raz.
Przyszły magistrze inżynierze
Odnoś za sobą talerze
Odnoś za sobą talerze