Czesc mam Astre G z silnikiem X16SZR (1.6 75KM) ,1999r.
Chciałbym po nowym roku Astrę wrzucić w gaz. Czytałem dużo ,że podobno takie Astry jak moja (monowtrysk) nie warto wrzucać w sekwencję, bo nie ma to najmniejszego sensu. Dzwoniąc dziś do gazownika;doradził mi również niewrzucanie w sekwencję i doradził mi 2 możliwości wrzucenia w gaz: Klasyczny gaz (o ile dobrze usłyszałem STAG 100?) , bądź drugą wersję TARTARINI. Pierwsza wersja kosztuje 1400zł, a druga 1800zł. Czy warto brać tą wersję klasyczną czy lepiej wziąć tą TARTARINI? Nie użytkuje samochodu zbyt często ,ale myślę (po obliczeniu kosztów) po 10 tys km klasyczna instalacja gaowa powinna się zwrócić (to dla mnie ok 2 lat). Co mi radzicie?
Jaki gaz do Astry G(monowtrysk)
- Dziubson
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 cze 2011, 23:48
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: X16SZR
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Mam ten sam silnik tyle, że w AF.
LPG zakładałem latem tego roku. Instalacja składa się z parownika LOVATO RG92e, centralki STAG100 (+ diodowy wskaźnik ilości gazu w butli - 4 diody zielone - butla pełna, 1 dioda czerwona - rezerwa ustawiona na ok. 100km), butla 40L w miejscu koła zapasowego STAKO, mikser 32mm, zawór tankowania TOMASETTO. Za wszystko zapłaciłem 1500zł i powiedzieć muszę, że wolę jechać tym autem na LPG niż na benzynie. Silnik pracuje idealnie, jest bardziej dynamiczny na LPG, ciszej pracuje. Spalanie w granicach 10L LPG w cyklu mieszanym (latem w mieście wyrabiałem się w 8-8.5L LPG/100km), z przewagą miasta (przy tej temp. przełączam na LPG jak z nawiewów zaczyna lecieć letnie powietrze).
Tę instalację mogę śmiało polecić.
LPG zakładałem latem tego roku. Instalacja składa się z parownika LOVATO RG92e, centralki STAG100 (+ diodowy wskaźnik ilości gazu w butli - 4 diody zielone - butla pełna, 1 dioda czerwona - rezerwa ustawiona na ok. 100km), butla 40L w miejscu koła zapasowego STAKO, mikser 32mm, zawór tankowania TOMASETTO. Za wszystko zapłaciłem 1500zł i powiedzieć muszę, że wolę jechać tym autem na LPG niż na benzynie. Silnik pracuje idealnie, jest bardziej dynamiczny na LPG, ciszej pracuje. Spalanie w granicach 10L LPG w cyklu mieszanym (latem w mieście wyrabiałem się w 8-8.5L LPG/100km), z przewagą miasta (przy tej temp. przełączam na LPG jak z nawiewów zaczyna lecieć letnie powietrze).
Tę instalację mogę śmiało polecić.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 19 wrz 2011, 16:17
- Imię: mariusz
- Auto: astra F
- Silnik: X16SZ
Ja w X16SZ mam instalkę BRC Blitz z emulacja sondy lambda i tak jak kolega wyzej napisał,silniczek ładnie chodzi,pali ok 10l.Butla we wnece kola zapasowego.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 sty 2012, 22:23
- Imię: Mariusz
- Auto: Polonez Caro
- Silnik: 1600
- Województwo: wielkopolskie
Witam!
Dokladnie tak jak pisze kolega analyzer polecam wlasnie Staga100 albo Bingo.Oba sterowniki bardzo dobre podobne funkcje i generalnie sprawujace sie w tych autach po prostu rewelacyjne.Zreszta silnik 8v Opla to po prostu klasyka nie ma chyba innego silnika ktory na gazie pracowalby tak dobrze przynajmiej ja nie znam :)Pozdrawiam Mariusz
Dokladnie tak jak pisze kolega analyzer polecam wlasnie Staga100 albo Bingo.Oba sterowniki bardzo dobre podobne funkcje i generalnie sprawujace sie w tych autach po prostu rewelacyjne.Zreszta silnik 8v Opla to po prostu klasyka nie ma chyba innego silnika ktory na gazie pracowalby tak dobrze przynajmiej ja nie znam :)Pozdrawiam Mariusz