Witam
Ostatnio troche przykręciłem register na węzu bo mialem kosmiczne spalanie no i spalanie spadlo ale teraz mam bardzo nierówne wolne obroty. Jak moge prawidłowo ustawic obroty ta plastikowa srubka z boku parownika ?
Parownik lovato
regulacja wolnych obrotów
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 06 wrz 2009, 1:00
- Imię: Paweł
- Auto: Astra
- Silnik: X14XE
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Ustawienie na bypassie, nie wiem jaki masz reduktor.... lovato ale jaki ? śruba często jest oznaczona napisem "minimo". A najlepiej to podjedź na regulację 30 zł i po bólu.
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
- Imię: Andrzej
- Auto: ZAFIRA A
- Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce OPO
- Kontakt:
ja reguluje tylko pod kompem mam programy i interfejs ( nie zawsze oczywscie jest taka mozliwosc od roku zero problemu zero regulacji i spalanie w norm ie jak nie masz pojecia to podjedz do gazownika bo szkoda czasu ale jakiegos dobrego gazownika bo niestety ja czesto trafialem na prataczy wiec sam sie tym zajolem
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;
- zizi
- Posty: 3177
- Rejestracja: 16 sty 2008, 17:35
- Imię: Dawid
- Auto: Astra F
- Silnik: 20SEH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
regulacje jeszcze masz na parowniku
ASTRA F [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 13:42
- Imię: Radosław
- Auto: Astra F
- Silnik: X14XE
- Lokalizacja: Przysucha/Radom
- Kontakt:
Witam podłączam sie pod temat
mam problem z ustawieniem wolnych obrotów w mojej astrze. mam I generacje z parownikiem lovato Electronic. gaz reguluje sobie tą metodą :
mam problem z ustawieniem wolnych obrotów w mojej astrze. mam I generacje z parownikiem lovato Electronic. gaz reguluje sobie tą metodą :
Po regulacji na rozgrzanym silniku trzyma równe obroty i ma dobre przyspieszenie itp. Jednak gdy zgasze silnik i troche postoi to po kolejnym odpaleniu obrot znów sa nierówne. Wie ktos czemu tak sie dzieje ?.. pisze:1. Bierzesz kogoś do środka (albo jak Ci się uda to sam) blokujesz obroty na połowę użytecznego zakresu (czyli jakieś 2200- 2500 rpm)
2. skręcasz śrubę do momentu kiedy zaczną spadać obroty.
3. jak już złapiesz tę granicę kiedy zaczynają spadać, to od tego momentu odkręcasz ją o 1 cały obrót.
W zależności czy chcesz więcej kopa czy więcej oszczędności to operujesz śrubą w jedną lub drugą stronę. w granicach 1 obrotu raczej. da sie odkręcic o jakies prawie 2 (u mnie) ale wtedy to zaczyna walic gazem na jałowym biegu - za to idzie jak buuuuuuuurza na wysokich obrotach
Moja na dobrze rozkręconej śrubie idzie jak burza - chyyba lepiej niż na PB ale za to pali 10,5 w trasie i 16 w mieście.
2 etap - regulowanie parownika/reduktora:
1.silnik jest nagrzany i pracuje na wolnych obrotach. Zakładam że wiesz która śrubką reguluje się reduktor.
2. przykręcasz ją do momentu kiedy silnik zacznie się dławić ( za uboga mieszanka) i zapamiętujesz położenie.
3.Odkręcasz ją znowu do momentu kiedy silnik zaczyna się dławić (za bogato) a w tzw. międzyczasie liczysz ile obrotów Ci zeszło od jednego do drugiego położenia.
4.wracasz ze śrubką na środkowe położenie pomiędzy dwoma skrajnymi. czyli jeżeli od za ubogiej do za bogatej miałeś np. 2 obroty to od za bogatej wracasz o 1 obrót.
(tak żeby była ustawiona po środku zakresu) zwykle jest to rozstrzał o 1, 1,5 obrotu śrubki.
Tutaj też, jeżeli wolisz osiągi to możesz o 1/4 góra 1/2 obrotu w stronę bogatej, jeżeli oszczędność to w stronę ubogiej.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 04 maja 2011, 8:36
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: X17DTL
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Grabów n/P, Piaseczno
może za dużo jej daleś gazu jak regulowałes na ciepłym. jak w eFce 1.8 miałęm gazio to raczej regulowałem tak że odpalałem silnik i kręciłem tą regulacją na parowniku aż silnik nie trzymał obrotów i wtedy wracałem regulacje o 3/4 w drugą strone i było git. Może warto spróbować i u Ciebie.
----->>Moja Astra G X17DTL cała na graty->coś potrzeba-PW<<-----