Astra F '98 1.6 16V z gazem
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 sty 2012, 8:12
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra F '98
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: Zagranica - UE
Astra F '98 1.6 16V z gazem
Witam klubowiczów,
Ostatnio zakupiłem Astrę 1,6 16V (X16XEL) z gazem 3-gen marki Koltec-Necam.
Autko ma 240 tyś przejechane i chdzi w miarę dobrze. Problem jest tylko z ruszniem na gazie. Auto nie ma przyspieszenia i ma się wrażenie jak w aucie które na trzy cylindry chodzi. Idzie trochę jak traktor. Na wysokich biegach nie ma problemu, przyspieszenie ok i jedzie dobrze. Na benzynie też nic takiego się nie dzieje, rusza i jedzie od razu dobrze. Co dziwne, stacjonarnie chdzi na gazie idealnie. Ale jak zaczynam dodawa gazu (na gazie) to się najpierw musi "zastanowic".
Miał ktoś juz taką przypadłośc już i jeżeli tak to co to może byc?
z góry dzięki za każdą podpowiedź,
pozdrowienia
Ostatnio zakupiłem Astrę 1,6 16V (X16XEL) z gazem 3-gen marki Koltec-Necam.
Autko ma 240 tyś przejechane i chdzi w miarę dobrze. Problem jest tylko z ruszniem na gazie. Auto nie ma przyspieszenia i ma się wrażenie jak w aucie które na trzy cylindry chodzi. Idzie trochę jak traktor. Na wysokich biegach nie ma problemu, przyspieszenie ok i jedzie dobrze. Na benzynie też nic takiego się nie dzieje, rusza i jedzie od razu dobrze. Co dziwne, stacjonarnie chdzi na gazie idealnie. Ale jak zaczynam dodawa gazu (na gazie) to się najpierw musi "zastanowic".
Miał ktoś juz taką przypadłośc już i jeżeli tak to co to może byc?
z góry dzięki za każdą podpowiedź,
pozdrowienia
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Zacznij od:
1. spuszczenie z syfu parownika
2. wymiana filterka gazu i powietrza
3. regulacja
Albo od razu jedź do gazownika i niech Ci to zrobi, przy okazji obada. Jeżeli na benzynie jest wszystko dobrze to lpg.
1. spuszczenie z syfu parownika
2. wymiana filterka gazu i powietrza
3. regulacja
Albo od razu jedź do gazownika i niech Ci to zrobi, przy okazji obada. Jeżeli na benzynie jest wszystko dobrze to lpg.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 sty 2012, 8:12
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra F '98
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: Zagranica - UE
zauważyłem że parownik się grzeje i to bardzo, jest to normalne???
myślałem że tam jest chłodzenie wodą z chłodnicy
myślałem że tam jest chłodzenie wodą z chłodnicy
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Normalne ma się grzać, bo by inaczej zamarzł. A po drógie woda a woda ma 90*C
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
- Silnik: X16SZ
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Parownik się nie chłodzi tylko nagrzewa - to zamierzony efekt. Rozprężający się propan-butan zamroziłby Ci reduktor i powstałby szron.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 sty 2012, 8:12
- Imię: Andrzej
- Auto: Opel Astra F '98
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: Zagranica - UE
no to przynajmniej to jest normalne
a gdzie tak przy okazji jest ten filterek gazu? U mnie parownik i rozdzielacz jest wepchnięty prawie pod samo okno i nie mam tam za bardzo dostępu. Musi byc gdzieś przed parownikiem bo za jest tylko rozdzielacz i przewody gazowe do kolektora.
A tak poza tym to co myślicie o tej instalacji? Przedtem miałem Vialle w Escorcie i latało jak się patrzy. Przeleciałem 120tyś i tylko raz parownik wymieniłem. Jak usterkowy jest ten Koltec-Necam?
a gdzie tak przy okazji jest ten filterek gazu? U mnie parownik i rozdzielacz jest wepchnięty prawie pod samo okno i nie mam tam za bardzo dostępu. Musi byc gdzieś przed parownikiem bo za jest tylko rozdzielacz i przewody gazowe do kolektora.
A tak poza tym to co myślicie o tej instalacji? Przedtem miałem Vialle w Escorcie i latało jak się patrzy. Przeleciałem 120tyś i tylko raz parownik wymieniłem. Jak usterkowy jest ten Koltec-Necam?
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Nie ma złych instalacji - są tylko niewłaściwie dobrane albo dobrze dobrane, a źle zamontowane albo i jedno i drugie.
Co do Twojego problemu to jak wyżej koledzy pisali - jedź do gazownika i niech obejrzy wszystko, podłączy pod kompa, ustawi, wymieni co trzeba. Sam filterek, regulacja to koszt max 30zł.
Co do Twojego problemu to jak wyżej koledzy pisali - jedź do gazownika i niech obejrzy wszystko, podłączy pod kompa, ustawi, wymieni co trzeba. Sam filterek, regulacja to koszt max 30zł.
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
- Imię: Andrzej
- Auto: ZAFIRA A
- Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce OPO
- Kontakt:
te silniki cierpialy na psujace sie cewki co obiawialo sie takimi objawami jak u ciebie czyli szapranie na niskich obraotach i tak dalej ..
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;