Falujące obroty po wymianie filtra powietrza.

porady i pomoce
Awatar użytkownika
lito

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Falujące obroty po wymianie filtra powietrza.

#1

Nieprzeczytany post autor: lito »

Witam.
x16szr 96r
1. Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza i Asterka na gazie zaczęła wariować. Na lpg na wolnych obrotach nierówno chodzi, faluje tak pomiędzy 500-700, tak około. Nawet moja żonka to czuje i słyszy :lol: . Podczas jazdy powyżej 40km/h jest okej ale jak zwolnie i zrobie redukcje i dodam gazu to efekt jest taki jakby gaz się kończył. Po chwili "załapuje". Dodam, że na pb jest ok. Wszystko zaczęło się po wymianie filtra powietrza (wymieniłem też olej ale to nie ma wpływu).

2. Mam pytanie o broty. Jak odpalę zimny silnik i ruszę to obroty stopniowo wchodzą na około 2500 i trzymaja dopóki nie zatrzymam się np. na światłach i nie wrzucę na luz. Wtedy w około 5 sekund dochodzą do siebie. Dotyczy to lpg i pb. Ten problem miałem i mam nadal przed dzisiejszą akcją.

Proszę o jakieś wskazówki. Spalanie lpg w mieście to około 11,5-12l, odcinki 8-10 km.
Nobody is perfect... I'm nobody...

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: normek »

Jak masz filtr zrobiony ? Ja miałem falowanie po tym jak mi się termozawór (grzybek) otwierał kiedy chciał, więc ułamałem grzybek zaślepiłem szerszy dolot i zostawiłem tylko na "ciepłe powietrze"

Druga wersja objawy masz jakbyś miał zabity na amen filtr wcześniej i powietrza na gazie nie dostawał - wtedy była przeprowadzona regulacja, a teraz założyłeś nowy filtr i dostaje za dużo powietrza :D. Ale to raczej b. mało prawdopodobne - chyba że faktycznie miałeś cholernie zabity filtr :D.

Trzecia opcja reduktor trzeba odkręcić minimalnie na bypassie - oczywiście jeżeli z obudową filtra wszystko ok


Co do drugiej sprawy... nie wywala Ci błędów? Najczęstszym winowajca to silnik krokowy - do przemycia.

Awatar użytkownika
lito

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:24
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: lito »

normek pisze:Druga wersja objawy masz jakbyś miał zabity na amen filtr wcześniej i powietrza na gazie nie dostawał - wtedy była przeprowadzona regulacja, a teraz założyłeś nowy filtr i dostaje za dużo powietrza . Ale to raczej b. mało prawdopodobne - chyba że faktycznie miałeś cholernie zabity filtr .
Miałem i to tak zawalony ten filtr, że aż się dziwiłem ,że tak można mieć zasyfiony. I była wtedy regulacja robiona bo zaczął mi palić do 12l lpg a wcześniej regularnie na tych samych odcinkach palił 9,5l i nie była Asterka mułowata. Tak więc normek trafiłeś chyba w 10 :) Po niedzieli pojade na regulację i zobaczymy.
normek pisze:Co do drugiej sprawy... nie wywala Ci błędów? Najczęstszym winowajca to silnik krokowy - do przemycia.
Błędów nie wywala. Też tak myslałem, że może coś z krokowcem ale jakoś się zebrać nie mogłem za niego a teraz jeszcze pogoda odstrasza a garażu brak. Ile czasu zajmuje wymontowanie, oczyszczenie i zamontowanie krokowca?

Znalazłem manuala, dużo pracy nie ma :)
Nobody is perfect... I'm nobody...

normek

Astro-maniak
Posty: 553
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:02
Imię: Tomasz
Auto: Astra F `95 LPG | P406 1.9 TD 90KM
Silnik: X16SZ
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Nieprzeczytany post autor: normek »

Czyszczenie krokowca...

silniczek krokowy 2 śruby też torxy, wyjęcie wymycie w benzynie (ściągaj uszczelkę jak w poradniku) zamontowanie.

Wiesz co dla pewności sobie zobacz czy Ci sam krokowy działa, jak go wykręcisz przekręcaj stacyjką i niech druga osoba sprawdza czy trzpień się rusza.

ODPOWIEDZ