astra f nie wkreca sie

porady i pomoce
bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

astra f nie wkreca sie

#1

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

Od jakiegos tygodnia samochod nie chce sie wkrecic na obroty, a mianowicie dochodzi do 4 tysiecy i koniec, tak samo na postoju oczywiscie po wcisnieciu gazu do oporu, lecz gdy dodam gazu powoli i nie do konca wkreci sie nawet po wyzej tych 4 tysiecy, ale bardzo dlugo sie wkreca. Problem na benzynie nie wystepuje, dodatkowo po odpaleniu silnika na benzynie obroty trzymaja sie na wysokosci ok. 600 obrotow(ledwo chodzi) przez jakies 5 sekund pozniej wracaja do normy po czym zapala sie zolta kontrolka check engine. Moze ktos wie co jest nie tak.
Ps. autko jak w profilu
[External Link Removed for Guests]

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#2

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

dodam, iz autko zawsze palone na benzynie po czym po kilku minutach przelaczam na gaz,
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#3

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

A może by tak na regulacje gazu pojechać? Jak masz starszą instalke to możesz sobie sam przy reduktorze pokręcić. Ale ja wole wydac te 50-80zł i mieć spokój.

Check engine to nic strasznego. Ten typ tak ma. Mi to nie przeszkadzało. A zrobienie tego by nie świeciło to kolejne (nie małe) koszty więc niech sie pali :P

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

ilek8822 pisze: Check engine to nic strasznego. Ten typ tak ma. Mi to nie przeszkadzało. A zrobienie tego by nie świeciło to kolejne (nie małe) koszty więc niech sie pali :P
Się usmiałem. Jesteś z tych co uznają, że chceck na gazie to norma. Masakra
A może by znaleźć przyczynę tego checka?
LPG CHARGED

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#5

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

Chyba avatar sie u Ciebie sprawdza w praktyce. Napisałem że mi to nie przeszkadzało. W moim przypadku było by to pare setek by to zrobić, a skoro auto zachowywało sie normalnie i paliło 8l na 100km gazu to po co miałem to ruszać?

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#6

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

Na wlasna reke wymienilem silnik krokowy, sonde lambde, przeczyscilem przepustnice, kopulke, kable I swiece sa nowe, filtr powietrza nowy, znajomy mechanik powiedzial mi zebym pojechal do gazownikow a gazownicy natomiast skierowali mnie zeby pojechal gdzies pod komputer sprawdzil bledy, lecz boje sie ze wydam ok. 100 zl a na komputerze pokaze jakis blad z dawka paliwa I bede musial wrocic do gazownikow ktorzy znowu skaksuja mi okolo 100 zl za podlaczenie swojego ko mputera do centralki + koszty ew. naprawy .. Co radzicie, co zrobic ?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
ilek8822

Przedstawiciel Regionu
Posty: 3066
Rejestracja: 15 sty 2011, 12:20
Imię: Kamil
Auto: Astra GSI
Silnik: c20xe
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Łagiewniki (koło Wrocławia)

#7

Nieprzeczytany post autor: ilek8822 »

Ogólnie problemem myśle są gazownicy. U mnie też jest z tym problem. Wcześniej moją starą aśkę miał kolega i on jeździł po gazownikach i kasowali od 100 do nawet 170zł :!: A poprawa była na dosłownie miesiąc, maks dwa, choć myśle że to od przejechanych km zależało. Potem zupełnie przypadkiem trafiłem na warsztat gdzie zajmują się tylko gazem i elektryką i gościu mi za 70zł bodajże przeczyścił cały parownik, zmienił filter powietrza i ustawił gaz sprawdzając jeszcze coś tam miernikiem. Auto chulało jak trzeba i paliło 8l gazu przez chyba 8 miechów, potem zaczęło już spalanie wzrastać 10l, 12l i znów tam. 50zł i znów chulało jak trzeba aż do sprzedaży aśki .

Tak wogóle to ile już na parowniku przejechałeś? Bo teoretycznie sie go też powinno zmieniać co ileś tam, ale gazownik po rozebraniu powinien Ci powiedzieć jak wyglądają mębranki itd i czy wymieniać czy nie.

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#8

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

Dzieki za rade, myslę że muszę poszukać jakichs normalnych gazownikow.. Bo u tych co obecnie jedzilem jest tak jak mowisz skasuja troche pokrecą za śrubki od regulacji i stowka a po miesiacu i tak jest walka z regulacja. Wydaje mi się, iż przydałoby sie wymienic juz ten parownik bo ma pare ładnych lat, a ja robie samochodem niecaly tysiac kilometrow tygodniowo, wiec jak znajde fachowca to napewno wymienie ten parownik. Jak ktoś ma jeszcze jakies pomysly co moze byc moim problemem to bede wdzieczny za podpowiedz.:) Najgorsze są takie rzeczy własnie bo jakbym wiedzial co sie zepsulo to juz dawno bym to wymienil i bylo by po klopocie, a mechanicy to tylko bedziemy wymieniac, rozbierac pokolei i sie zobaczy... a kasa leci.. pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Kody możesz sobie wybłyskać - wystarczy spinacz.
Jak Sie czek pali, to oznacza że wystepuje jakaś usterka i nie sztuka tu powymieniać poł samochodu.


Trzrba sprawdzić u ciebie skład mieszanki szczegolnie na wysokich obrotach - odepnij sonde i podłącz woltomierz - jesli bedzie poniżej 0,5V to znaczy ze mieszanka uboga i trzeba zmienic jej skład.

Instalacja jakiej firmy? Która generacja? Jaki przebieg na reduktorze?
Jeżeli twój gazownik sobie z tym nie radzi to lepiej jechać do innego
LPG CHARGED

bieniek12

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 21:40
Imię: Ksmil
Auto: Astra F
Silnik: 1,8i 8v
Województwo: warmińsko-mazurskie

#10

Nieprzeczytany post autor: bieniek12 »

voltomierzem obadam sonde w poniedzialek, gdyz dzis jestem poza domem. Nie znam sie na tym ale wydaje mi sie, iz to druga generacja gazu. Natomiast przebiegu na reduktorze nie jestem wstanie stwierdzic, lecz mam go juz ladnych pare lat, wiec jak znajde dobrego gazownika to powiem mu niech przebada mi instalacje :)
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ