Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazować'

porady i pomoce
Awatar użytkownika
danielGSI

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 15 lip 2012, 9:06
Imię: daniel
Auto: Opel Astra Gsi
Silnik: c20ne
Województwo: podkarpackie

Re: Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazo

#21

Nieprzeczytany post autor: danielGSI »

Witam,ogrzeje kotleta.Ma ktos zagazowane z20lel?

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

kiedyś kiedyś jak miałem fke i dobijało mnie branie oleju w niej itd itd to byłem zdesperowany i miałem nawet astre 3 kupić z tego co dowiedziałem sie na tamte czasy jakies pół roku temu to najlepszy jest silnik 1,8 140koni ponieważ ma chydrauliczną samoregulacje zaworów czy coś takiego. W innych silnikach wypalają sie gniazda zaworów czy zawory i popychacze nie mam super wiedzy o silniku ale to co słyszałem moge wam powtórzyć. Obecnie od 3 mc mam efke trafiala sie w mysle fajnym stanie tak że sobie odpuściłem kupno 3 chociaz jak przejeżdza jakas ładna na ulicy to nie moge od niej oczu oderwać. Ale moze i lepiej bo trafiłem 1 z takim silnikiem jak chciałem ale wyszło na to że właściciel raczej nie bardzo sam wiedział co chce bo za 2007 rok cenił 32 tyś przebieg 160 tyś jak dla mnie to troche za duzo jak za przebieg bliski 200 tyś
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

Awatar użytkownika
paquito88

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 29 cze 2013, 10:45
Imię: Paweł
Auto: ---
Silnik: ---
Województwo: podkarpackie

#23

Nieprzeczytany post autor: paquito88 »

Witam forumowiczów

Czy ktoś może się wypowiedzieć jak na instalację gazową reaguje silnik 2,0 T 1998 cm³ 147 kW 200 KM Z20LER?

Awatar użytkownika
demon220

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 08 lip 2013, 22:27
Imię: Ktoś
Auto: Astra GTC Turbo
Silnik: Z20Ler
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 1 raz

#24

Nieprzeczytany post autor: demon220 »

Cześć

Ja mam u siebie założoną instalację lpg Prins ten sam silnik o który pytasz.. Instalacja jest orginalna od nowości.. Powiem tak samochód jeździ dobrze na tym nie ma problemów nie falują obroty itp. Więc myślę że te silniki mogą być gazowane ;)

Awatar użytkownika
Darroo

Astro-maniak
Posty: 672
Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
Imię: Darek
Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
Silnik: 1.3 TCE
Rocznik: 2018
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#25

Nieprzeczytany post autor: Darroo »

demon220 pisze: Ja mam u siebie założoną instalację lpg Prins .... Instalacja jest orginalna od nowości.. Powiem tak samochód jeździ dobrze na tym nie ma problemów nie falują obroty itp. Więc myślę że te silniki mogą być gazowane ;)
Z ciekawości jaki masz aktualnie przebieg auta i ile z tego zrobione na gazie? Pytam, ponieważ sam zastanawiam się nad montażem gazu u siebie. Jak na razie to znam te silnik z przebiegiem na LPG max 70-80 kkm. Oczywiście wszystko z nimi ok. ale to nadal niedużo, żeby powiedzieć, że gaz im nie szkodzi.

Awatar użytkownika
demon220

Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 08 lip 2013, 22:27
Imię: Ktoś
Auto: Astra GTC Turbo
Silnik: Z20Ler
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 1 raz

#26

Nieprzeczytany post autor: demon220 »

Powiem tak instalacja jest oryginalna od nowości auto ma przebieg 120 tyś Podobno Niemiec prawie wcale nie jeździł na gazie w co nie wierze dajmy ze te 50 tyś zrobił.. Na gazie czy na benzynie praktycznie nie czuję różnicy..

Awatar użytkownika
mirkokop

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2013, 12:22
Imię: mrk
Województwo: pomorskie

#27

Nieprzeczytany post autor: mirkokop »

Odnośnie 1,6 1598 cm³ 77 kW/105 KM Z16XEP.

Ten silniczek w porównaniu do 1,4 nie ma hydraulicznej regulacji luzu no i pasek zębaty a nie łańcuszek (wg [External Link Removed for Guests])

1. Z czego wynika ta niechęć Z16XEP do LPG?
2. Czy ktos słyszał lub widział statystyki mówiące o słabości Z16XEP z LPG?
3. Jest ktoś kto jeździ Z16XEP z LPG?
4. Co rozwiązuje problem? Lubryfikacja, łagodniejsza jazda?


Z góry dzięki za odp.

toms

Astro-maniak
Posty: 79
Rejestracja: 20 lip 2008, 13:02
Imię: Tom
Auto: AG 1.6 NJoy
Silnik: Z16SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: toms »

Odp1. Regulacja luzu zaworowego na podkładkach oraz głowica ze słabymi gniazdami zaworowymi (przy przebiegach pow. 100tyś są przypadki wypalenia zaworu). Ale w Oplu można było jakiś czas temu zamówić głowicę specjalnie wzmocnioną do LPG. Ten sam silnik jest w Chevi Cruze który ma właśnie tą opcję nadal. Dopłata do tej opcji to jakieś 3tyś z tego co pamiętam. Ogólnie to jak się kupuje nowy samochód to się opłaca. Teraz LPG do Opla można zamontować tylko do 1.4 Turbo 140KM lub 1.2 80KM mając gwarancję ich. Oczywiście silnik już zmontowany w fabryce z instalacją LPGTech.

Opd2. Wystarczy poczytać trochę o LPG na forum lub spytać fachowca to ci wyjaśni dlaczego LPG zużywa szybciej silnik w nowych konstrukcjach. Tak po skrócie obecnie silniki projektuje się pod kątem wymogów ekologicznych i spalania bezołowiowej benzyny. Przez co materiały użyte do budowy dość często są tak dobrane aby wytrzymywały temperatury dla konkretnych paliw. Na pewno słyszałeś o downschingu który między innymi przyczynia się między innymi do wydalania mniejszych ilości gazów do powietrza. Ale nikt nie pisze ci że wraz ze większymi osiągami silnik szybciej się zużywa. Tak samo jest jak zamontujesz LPG do silnika który ma materiały nie lubiące wysokich temperatur.

Odp3. Na pewno są tacy którzy już sporo przejeździli bo czytałem na forach nie raz. Jeśli będziesz przestrzegał pewnych zasad serwisowania to jest możliwość że zużycie nastąpi z opóźnieniem. Podstawa to kontrola luzu co 30tyś.

Opd4. Kiedyś tak zalecano lubryfikację do silników z większym ryzykiem jak to np. w silnikach Forda , Toyoty itd. Ale po czasie powiedzmy szczerze to i tak nie pomagało na dłuższą metę. Ogólnie jeśli ktoś się przymierza do montażu LPG to musisz przeliczyć bilans zysków i strat. Bo to co zaoszczędzisz często może potem pójść w wydatki na serwis. Lub w ostateczności na remont głowicy i inne naprawy.

Powiem tak najwięcej wiadomości o problemach z LPG powiedzą ci użytkownicy/zarządcy aut flotowych gdzie zamawiano je do firm. W mojej firmie jeździło 20 szt Opli z LPG w silnikach Z16SE , Z14XEP i 50% z nich miało awarię silnika jak wypalenie zaworu. Instalacje były montowane w Oplu z gwarancja z początku były to KoltecNicam potem BRC sekwencja. Pierwsze Holenderskie robiły przebiegi 200tyś z różnymi skutkami ale reduktor dotrwał do końca. Drugie po 100tyś kończyły jazdę z powodu awarii wtrysków i firma nie wymieniała ich bo koszty były za duże. Więc dużo flot wycofało się z LPG bo częste problemy są dla nich kłopotliwe z wiadomych przyczyn.

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#29

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

toms pisze:Tak samo jest jak zamontujesz LPG do silnika który ma materiały nie lubiące wysokich temperatur.
Różnica w temperaturze spalania między prawidłowo zamontowaną instalką a benzyna to średnio 30`C a wiec pomijalna. Problem robi sie przy błędach montażowych, regulacyjnych lub skąpstwie uzytkownika. Wtedy zawory mogą popłynąć a nie tylko stracić szczelnośc przez wypalenie gniazda.
toms pisze:Drugie po 100tyś kończyły jazdę z powodu awarii wtrysków
BRC piopełniło kiedyś instalację bodajże P&P z wadliwą serią wtrysków . Z resztą 100 tyś to i tak przyzwoity wynik.
toms pisze:W mojej firmie jeździło 20 szt Opli z LPG w silnikach Z16SE , Z14XEP i 50% z nich miało awarię silnika jak wypalenie zaworu.
Auta firmowe nie są IMHO dobrym przykładem. Zakładam że jak ktoś zamawia seryjne auto z fabrycznym gazem to chce moocno oszczędzać i tnie koszty na wszystkim co sie da. W LPG to wychodzi bokiem...
btw
W mojej byłej firmie niektótre Skody handlowców po 100 tyś można było zezłomować w takim stanie byly. Ale to połączenie oszczędnościowej polityki firmy, pogoni za targetem i zwykłego niechlujstwa.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
kecyrf

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 02 paź 2013, 13:22
Imię: fryderyk
Auto: astra h
Silnik: 1,9
Województwo: wielkopolskie

#30

Nieprzeczytany post autor: kecyrf »

Ja też przymierzam sie do kupna Astry H i zagazowania jej. Widzę ża najlepiej 1,8 125 KM. Ja zainteresowany jestem astrą po lifcie czyli od 2007. Kolega powyżej pisał:
LUKE85 pisze: a 1.8 (125KM) klepany był tylko do liftu w 2007 i ciężko go ustrzelić)
zwłaszcza jeżeli ktoś szuka auta młodszego niż 5 lat.
no właśnie tak jak ja. ale na stronie [External Link Removed for Guests] podane jest że ten silnik był montowany do 2010. Może ktoś to potwierdzić jak w końcu jest?

ODPOWIEDZ