Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazować'
- danielGSI
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lip 2012, 9:06
- Imię: daniel
- Auto: Opel Astra Gsi
- Silnik: c20ne
- Województwo: podkarpackie
Re: Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazo
Witam,ogrzeje kotleta.Ma ktos zagazowane z20lel?
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
- Auto: Astra f Combi
- Silnik: 1,6 SZR
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Ślesin
- Kontakt:
kiedyś kiedyś jak miałem fke i dobijało mnie branie oleju w niej itd itd to byłem zdesperowany i miałem nawet astre 3 kupić z tego co dowiedziałem sie na tamte czasy jakies pół roku temu to najlepszy jest silnik 1,8 140koni ponieważ ma chydrauliczną samoregulacje zaworów czy coś takiego. W innych silnikach wypalają sie gniazda zaworów czy zawory i popychacze nie mam super wiedzy o silniku ale to co słyszałem moge wam powtórzyć. Obecnie od 3 mc mam efke trafiala sie w mysle fajnym stanie tak że sobie odpuściłem kupno 3 chociaz jak przejeżdza jakas ładna na ulicy to nie moge od niej oczu oderwać. Ale moze i lepiej bo trafiłem 1 z takim silnikiem jak chciałem ale wyszło na to że właściciel raczej nie bardzo sam wiedział co chce bo za 2007 rok cenił 32 tyś przebieg 160 tyś jak dla mnie to troche za duzo jak za przebieg bliski 200 tyś
Nie ważny jest samochód tylko kierowca
- paquito88
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 cze 2013, 10:45
- Imię: Paweł
- Auto: ---
- Silnik: ---
- Województwo: podkarpackie
Witam forumowiczów
Czy ktoś może się wypowiedzieć jak na instalację gazową reaguje silnik 2,0 T 1998 cm³ 147 kW 200 KM Z20LER?
Czy ktoś może się wypowiedzieć jak na instalację gazową reaguje silnik 2,0 T 1998 cm³ 147 kW 200 KM Z20LER?
- demon220
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 lip 2013, 22:27
- Imię: Ktoś
- Auto: Astra GTC Turbo
- Silnik: Z20Ler
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Cześć
Ja mam u siebie założoną instalację lpg Prins ten sam silnik o który pytasz.. Instalacja jest orginalna od nowości.. Powiem tak samochód jeździ dobrze na tym nie ma problemów nie falują obroty itp. Więc myślę że te silniki mogą być gazowane
Ja mam u siebie założoną instalację lpg Prins ten sam silnik o który pytasz.. Instalacja jest orginalna od nowości.. Powiem tak samochód jeździ dobrze na tym nie ma problemów nie falują obroty itp. Więc myślę że te silniki mogą być gazowane
- Darroo
- Posty: 672
- Rejestracja: 26 kwie 2013, 12:52
- Imię: Darek
- Auto: Renault Megane IV Grand Coupe
- Silnik: 1.3 TCE
- Rocznik: 2018
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Z ciekawości jaki masz aktualnie przebieg auta i ile z tego zrobione na gazie? Pytam, ponieważ sam zastanawiam się nad montażem gazu u siebie. Jak na razie to znam te silnik z przebiegiem na LPG max 70-80 kkm. Oczywiście wszystko z nimi ok. ale to nadal niedużo, żeby powiedzieć, że gaz im nie szkodzi.demon220 pisze: Ja mam u siebie założoną instalację lpg Prins .... Instalacja jest orginalna od nowości.. Powiem tak samochód jeździ dobrze na tym nie ma problemów nie falują obroty itp. Więc myślę że te silniki mogą być gazowane
- demon220
- Posty: 46
- Rejestracja: 08 lip 2013, 22:27
- Imię: Ktoś
- Auto: Astra GTC Turbo
- Silnik: Z20Ler
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Powiem tak instalacja jest oryginalna od nowości auto ma przebieg 120 tyś Podobno Niemiec prawie wcale nie jeździł na gazie w co nie wierze dajmy ze te 50 tyś zrobił.. Na gazie czy na benzynie praktycznie nie czuję różnicy..
- mirkokop
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lip 2013, 12:22
- Imię: mrk
- Województwo: pomorskie
Odnośnie 1,6 1598 cm³ 77 kW/105 KM Z16XEP.
Ten silniczek w porównaniu do 1,4 nie ma hydraulicznej regulacji luzu no i pasek zębaty a nie łańcuszek (wg [External Link Removed for Guests])
1. Z czego wynika ta niechęć Z16XEP do LPG?
2. Czy ktos słyszał lub widział statystyki mówiące o słabości Z16XEP z LPG?
3. Jest ktoś kto jeździ Z16XEP z LPG?
4. Co rozwiązuje problem? Lubryfikacja, łagodniejsza jazda?
Z góry dzięki za odp.
Ten silniczek w porównaniu do 1,4 nie ma hydraulicznej regulacji luzu no i pasek zębaty a nie łańcuszek (wg [External Link Removed for Guests])
1. Z czego wynika ta niechęć Z16XEP do LPG?
2. Czy ktos słyszał lub widział statystyki mówiące o słabości Z16XEP z LPG?
3. Jest ktoś kto jeździ Z16XEP z LPG?
4. Co rozwiązuje problem? Lubryfikacja, łagodniejsza jazda?
Z góry dzięki za odp.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 lip 2008, 13:02
- Imię: Tom
- Auto: AG 1.6 NJoy
- Silnik: Z16SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odp1. Regulacja luzu zaworowego na podkładkach oraz głowica ze słabymi gniazdami zaworowymi (przy przebiegach pow. 100tyś są przypadki wypalenia zaworu). Ale w Oplu można było jakiś czas temu zamówić głowicę specjalnie wzmocnioną do LPG. Ten sam silnik jest w Chevi Cruze który ma właśnie tą opcję nadal. Dopłata do tej opcji to jakieś 3tyś z tego co pamiętam. Ogólnie to jak się kupuje nowy samochód to się opłaca. Teraz LPG do Opla można zamontować tylko do 1.4 Turbo 140KM lub 1.2 80KM mając gwarancję ich. Oczywiście silnik już zmontowany w fabryce z instalacją LPGTech.
Opd2. Wystarczy poczytać trochę o LPG na forum lub spytać fachowca to ci wyjaśni dlaczego LPG zużywa szybciej silnik w nowych konstrukcjach. Tak po skrócie obecnie silniki projektuje się pod kątem wymogów ekologicznych i spalania bezołowiowej benzyny. Przez co materiały użyte do budowy dość często są tak dobrane aby wytrzymywały temperatury dla konkretnych paliw. Na pewno słyszałeś o downschingu który między innymi przyczynia się między innymi do wydalania mniejszych ilości gazów do powietrza. Ale nikt nie pisze ci że wraz ze większymi osiągami silnik szybciej się zużywa. Tak samo jest jak zamontujesz LPG do silnika który ma materiały nie lubiące wysokich temperatur.
Odp3. Na pewno są tacy którzy już sporo przejeździli bo czytałem na forach nie raz. Jeśli będziesz przestrzegał pewnych zasad serwisowania to jest możliwość że zużycie nastąpi z opóźnieniem. Podstawa to kontrola luzu co 30tyś.
Opd4. Kiedyś tak zalecano lubryfikację do silników z większym ryzykiem jak to np. w silnikach Forda , Toyoty itd. Ale po czasie powiedzmy szczerze to i tak nie pomagało na dłuższą metę. Ogólnie jeśli ktoś się przymierza do montażu LPG to musisz przeliczyć bilans zysków i strat. Bo to co zaoszczędzisz często może potem pójść w wydatki na serwis. Lub w ostateczności na remont głowicy i inne naprawy.
Powiem tak najwięcej wiadomości o problemach z LPG powiedzą ci użytkownicy/zarządcy aut flotowych gdzie zamawiano je do firm. W mojej firmie jeździło 20 szt Opli z LPG w silnikach Z16SE , Z14XEP i 50% z nich miało awarię silnika jak wypalenie zaworu. Instalacje były montowane w Oplu z gwarancja z początku były to KoltecNicam potem BRC sekwencja. Pierwsze Holenderskie robiły przebiegi 200tyś z różnymi skutkami ale reduktor dotrwał do końca. Drugie po 100tyś kończyły jazdę z powodu awarii wtrysków i firma nie wymieniała ich bo koszty były za duże. Więc dużo flot wycofało się z LPG bo częste problemy są dla nich kłopotliwe z wiadomych przyczyn.
Opd2. Wystarczy poczytać trochę o LPG na forum lub spytać fachowca to ci wyjaśni dlaczego LPG zużywa szybciej silnik w nowych konstrukcjach. Tak po skrócie obecnie silniki projektuje się pod kątem wymogów ekologicznych i spalania bezołowiowej benzyny. Przez co materiały użyte do budowy dość często są tak dobrane aby wytrzymywały temperatury dla konkretnych paliw. Na pewno słyszałeś o downschingu który między innymi przyczynia się między innymi do wydalania mniejszych ilości gazów do powietrza. Ale nikt nie pisze ci że wraz ze większymi osiągami silnik szybciej się zużywa. Tak samo jest jak zamontujesz LPG do silnika który ma materiały nie lubiące wysokich temperatur.
Odp3. Na pewno są tacy którzy już sporo przejeździli bo czytałem na forach nie raz. Jeśli będziesz przestrzegał pewnych zasad serwisowania to jest możliwość że zużycie nastąpi z opóźnieniem. Podstawa to kontrola luzu co 30tyś.
Opd4. Kiedyś tak zalecano lubryfikację do silników z większym ryzykiem jak to np. w silnikach Forda , Toyoty itd. Ale po czasie powiedzmy szczerze to i tak nie pomagało na dłuższą metę. Ogólnie jeśli ktoś się przymierza do montażu LPG to musisz przeliczyć bilans zysków i strat. Bo to co zaoszczędzisz często może potem pójść w wydatki na serwis. Lub w ostateczności na remont głowicy i inne naprawy.
Powiem tak najwięcej wiadomości o problemach z LPG powiedzą ci użytkownicy/zarządcy aut flotowych gdzie zamawiano je do firm. W mojej firmie jeździło 20 szt Opli z LPG w silnikach Z16SE , Z14XEP i 50% z nich miało awarię silnika jak wypalenie zaworu. Instalacje były montowane w Oplu z gwarancja z początku były to KoltecNicam potem BRC sekwencja. Pierwsze Holenderskie robiły przebiegi 200tyś z różnymi skutkami ale reduktor dotrwał do końca. Drugie po 100tyś kończyły jazdę z powodu awarii wtrysków i firma nie wymieniała ich bo koszty były za duże. Więc dużo flot wycofało się z LPG bo częste problemy są dla nich kłopotliwe z wiadomych przyczyn.
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Różnica w temperaturze spalania między prawidłowo zamontowaną instalką a benzyna to średnio 30`C a wiec pomijalna. Problem robi sie przy błędach montażowych, regulacyjnych lub skąpstwie uzytkownika. Wtedy zawory mogą popłynąć a nie tylko stracić szczelnośc przez wypalenie gniazda.toms pisze:Tak samo jest jak zamontujesz LPG do silnika który ma materiały nie lubiące wysokich temperatur.
BRC piopełniło kiedyś instalację bodajże P&P z wadliwą serią wtrysków . Z resztą 100 tyś to i tak przyzwoity wynik.toms pisze:Drugie po 100tyś kończyły jazdę z powodu awarii wtrysków
Auta firmowe nie są IMHO dobrym przykładem. Zakładam że jak ktoś zamawia seryjne auto z fabrycznym gazem to chce moocno oszczędzać i tnie koszty na wszystkim co sie da. W LPG to wychodzi bokiem...toms pisze:W mojej firmie jeździło 20 szt Opli z LPG w silnikach Z16SE , Z14XEP i 50% z nich miało awarię silnika jak wypalenie zaworu.
btw
W mojej byłej firmie niektótre Skody handlowców po 100 tyś można było zezłomować w takim stanie byly. Ale to połączenie oszczędnościowej polityki firmy, pogoni za targetem i zwykłego niechlujstwa.
pzdr
zbigor
zbigor
- kecyrf
- Posty: 3
- Rejestracja: 02 paź 2013, 13:22
- Imię: fryderyk
- Auto: astra h
- Silnik: 1,9
- Województwo: wielkopolskie
Ja też przymierzam sie do kupna Astry H i zagazowania jej. Widzę ża najlepiej 1,8 125 KM. Ja zainteresowany jestem astrą po lifcie czyli od 2007. Kolega powyżej pisał:
no właśnie tak jak ja. ale na stronie [External Link Removed for Guests] podane jest że ten silnik był montowany do 2010. Może ktoś to potwierdzić jak w końcu jest?LUKE85 pisze: a 1.8 (125KM) klepany był tylko do liftu w 2007 i ciężko go ustrzelić)
zwłaszcza jeżeli ktoś szuka auta młodszego niż 5 lat.