Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazować'
- damian78
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 mar 2012, 20:28
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra 1
- Silnik: 1.4
- Województwo: dolnośląskie
Opel Astra H - LPG-jakie silniki najbezpieczniej 'zagazować'
Napiszcie po prostu, TAK lub NIE, który silnik najlepiej znosi LPG? Który ma "twarde", a który "miękkie" gniazda zaworowe?
A jak z CAN? Jakiej asterki h najlepiej szukać. Pozdrawiam
1,4 1364 cm³ 55 kW/75 KM Z14XEL -
1,4 1364 cm³ 66 kW/90 KM Z14XEP -
1,6 1598 cm³ 77 kW/105 KM Z16XEP -
1,6 1598 cm³ 85 kW/115 KM Z16XER -
1,8 1796 cm³ 92 KW 125 KM Z18XE -
1,8 1796 cm³ 103 kW 140 KM Z18XER -
1,6 T 1598 cm³ 132 kW 180 KM Z16LET -
2,0 T 1998 cm³ 125 kW 170 KM Z20LEL -
2,0 T 1998 cm³ 147 kW 200 KM Z20LER -
2,0 T 1998 cm³ 177 kW 240 KM Z20LEH -
Dziękuję serdecznie.
A jak z CAN? Jakiej asterki h najlepiej szukać. Pozdrawiam
1,4 1364 cm³ 55 kW/75 KM Z14XEL -
1,4 1364 cm³ 66 kW/90 KM Z14XEP -
1,6 1598 cm³ 77 kW/105 KM Z16XEP -
1,6 1598 cm³ 85 kW/115 KM Z16XER -
1,8 1796 cm³ 92 KW 125 KM Z18XE -
1,8 1796 cm³ 103 kW 140 KM Z18XER -
1,6 T 1598 cm³ 132 kW 180 KM Z16LET -
2,0 T 1998 cm³ 125 kW 170 KM Z20LEL -
2,0 T 1998 cm³ 147 kW 200 KM Z20LER -
2,0 T 1998 cm³ 177 kW 240 KM Z20LEH -
Dziękuję serdecznie.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice
Wypadałoby sie przywidac i uzyc szukajki. Takich tematów jest sporo.
z14xep, z18xe jesli chodzi o silniki bez turbo.
z14xep, z18xe jesli chodzi o silniki bez turbo.
- damian78
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 mar 2012, 20:28
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra 1
- Silnik: 1.4
- Województwo: dolnośląskie
Przepraszam, że się nie przywitałem Czyli szukać astry 1.4 lub 1.8. Dziękuję za info. Wcześniej słyszałem, że te 1.6 lepiej nie gazować. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiammikH pisze:Wypadałoby sie przywidac i uzyc szukajki. Takich tematów jest sporo.
z14xep, z18xe jesli chodzi o silniki bez turbo.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice
Teraz pozostaje tylko szukać nie zajechany i zadbany egzmeplarz. Prace silnika 1.4 lepiej sprawdzić na rozgrzanym łańcuchu.
1.8 jest dynamiczny, przy lekkiej nodze i korzystaniu z komputera bc potrafi sie odwdzięczyć spalaniem, nie ma egr-a i ma tani wskład termostatu. Wg mnie samochody na paskach ciszej chodza.
Pozdro michal
1.8 jest dynamiczny, przy lekkiej nodze i korzystaniu z komputera bc potrafi sie odwdzięczyć spalaniem, nie ma egr-a i ma tani wskład termostatu. Wg mnie samochody na paskach ciszej chodza.
Pozdro michal
- damian78
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 mar 2012, 20:28
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra 1
- Silnik: 1.4
- Województwo: dolnośląskie
Z18XER - a ten silnik 1.8 140 KM można bezp. zagazować? Bo 1.8 125 można? są jakieś istotne różnie między tymi silnikami?
- flooder
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 mar 2011, 1:49
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra H 1.4
- Województwo: śląskie
Witam Was,
pozwolicie, że podczepię się pod wątek kolegi.
Który z poniższych silników polecilibyście pod gaz ?
1,4 l 1364 cm³ R4 55 kW/75 PS (Z14XEL)
1,4 l 1364 cm³ R4 66 kW/90 PS (Z14XEP)
1,8 l 1796 cm³ R4 92 KW( 125 PS) (Z18XE)
1,8 l 1796 cm³ R4 103 kW (140 PS) (Z18XER)
Obecnie jeżdżę Astrą G i denerwuje mnie łykanie oleju. Dlatego teraz chciałbym zakupić coś, z czym będzie mniej problemów.
Pozdrawiam.
pozwolicie, że podczepię się pod wątek kolegi.
Który z poniższych silników polecilibyście pod gaz ?
1,4 l 1364 cm³ R4 55 kW/75 PS (Z14XEL)
1,4 l 1364 cm³ R4 66 kW/90 PS (Z14XEP)
1,8 l 1796 cm³ R4 92 KW( 125 PS) (Z18XE)
1,8 l 1796 cm³ R4 103 kW (140 PS) (Z18XER)
Obecnie jeżdżę Astrą G i denerwuje mnie łykanie oleju. Dlatego teraz chciałbym zakupić coś, z czym będzie mniej problemów.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
- Imię: Michal
- Auto: Opel Astra F
- Silnik: x16szr + LPG
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Generalnie 16szr maja tendencje do niebrania oleju toteż lepszego nie kupisz jelsi chodzi o to kryterium. No chyba że masz zarżnięty silnik
LPG CHARGED
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 sty 2011, 18:33
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra Classic II
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Nie chciałem już zakładać nowego tematu więc pozwoliłem sobie zadać pytanie
w tym miejscu.
A mianowicie chciałem się dowiedzieć od osób jeżdżących
zagazowaną Astra H jak sprawuje się na gazie silnik Z16XER (115 KM)?
Wiem , że jest to silnik wprowadzony do produkcji w 2007 roku i jest bez systemu
twinport. I jak wypada on w porównaniu z innymi wersjami silnika 1.6
tzn. z Z16XEP oraz Z16XE1 (oba maja po 105 KM) jeśli chodzi o pracę
i ogólnie eksploatację na LPG?
Pytam, bo byłem dwa dni temu ze swoją F-ką na przeglądzie instalacji LPG
i w luźnej rozmowie z szefem firmy popytałem o silniki w Astrach H
bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych.
Ciekawiło mnie jak wygląda problem ustawiania szklankowych popychaczy.
Jego odpowiedź była taka, że nie ma z tymi silnikami problemu.
Zawory sprawdzane są przy okazji okresowych przeglądów instalacji
i na bieżąco regulowane w miarę potrzeb.
Firma ta jest długoletnim graczem na polu LPG w moim mieście
więc mam do nich zaufanie.
No ale jestem też ciekaw jak pracę tych trzech silników na LPG oceniają
właściciele.
Z góry dzięki za info.
w tym miejscu.
A mianowicie chciałem się dowiedzieć od osób jeżdżących
zagazowaną Astra H jak sprawuje się na gazie silnik Z16XER (115 KM)?
Wiem , że jest to silnik wprowadzony do produkcji w 2007 roku i jest bez systemu
twinport. I jak wypada on w porównaniu z innymi wersjami silnika 1.6
tzn. z Z16XEP oraz Z16XE1 (oba maja po 105 KM) jeśli chodzi o pracę
i ogólnie eksploatację na LPG?
Pytam, bo byłem dwa dni temu ze swoją F-ką na przeglądzie instalacji LPG
i w luźnej rozmowie z szefem firmy popytałem o silniki w Astrach H
bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych.
Ciekawiło mnie jak wygląda problem ustawiania szklankowych popychaczy.
Jego odpowiedź była taka, że nie ma z tymi silnikami problemu.
Zawory sprawdzane są przy okazji okresowych przeglądów instalacji
i na bieżąco regulowane w miarę potrzeb.
Firma ta jest długoletnim graczem na polu LPG w moim mieście
więc mam do nich zaufanie.
No ale jestem też ciekaw jak pracę tych trzech silników na LPG oceniają
właściciele.
Z góry dzięki za info.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 cze 2011, 12:48
- Imię: Andrzej
- Województwo: podkarpackie
Ja nie mam astry z tym silnikiem, ale chce kupić astra III pod LPG. W dwóch zakładach pytałem się właśnie o silnik 1.6 to w obu powiedziano mi, że te 1.6 mają słabe głowice i wypalają się gniazda zaworowe. Ale oni powiedzieli ogólnie o 1.6 bez rozróżnienia XEP/XER, miasto Rzeszów. Ja zacząłem szukać 1.4, ten podobno jest bardzo dobry do gazu.LUKE85 pisze: Ciekawiło mnie jak wygląda problem ustawiania szklankowych popychaczy.
Jego odpowiedź była taka, że nie ma z tymi silnikami problemu.
Zawory sprawdzane są przy okazji okresowych przeglądów instalacji
i na bieżąco regulowane w miarę potrzeb.
Firma ta jest długoletnim graczem na polu LPG w moim mieście
więc mam do nich zaufanie.
No ale jestem też ciekaw jak pracę tych trzech silników na LPG oceniają
właściciele.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 05 cze 2011, 9:39
- Imię: michal
- Auto: astra H
- Silnik: z18xe
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Lodz-Pabianice