Witam,
Mam problem ze sterownikiem Bingo M. Samochód stał trochę w chłodnym garażu (piwnicy) bez akumulatora. Po podłączeniu akumulatora pojawiły się następujące problemy:
1. Silnik nie chce pracować na gazie.
2. Silnik w trakcie pracy na benzynie gaśnie po tym gdy temperatura się podniesie. Po zgaśnięciu na benzynie silnik da się uruchomić ale pracuje tylko około 5 - 10 sekund i gaśnie.
Problemy jak się okazało są połączone gdyż po wycięciu sondy lambda z centrali Bingo M i podpięciu bezpośrednio do ECU, silnik na benzynie pracuje bardzo ładnie. Podłączenie przez Bingo M z powrotem powodowało gaśnięcie ciepłego silnika na Pb.
Mój wniosek - nieprawidłowa emulacja sondy przez Bingo M.
Pomyślałem zmieniły sie ustawienia więc podłączyłem przez interfejs do PC i okazuje się ze ustawienia sa takie same jak zawsze.
Przy podpietym interfejsie zrobilem kilka prób przełączenia na gaz. Okazuje się ze centralka przełacza na gaz ale chwile po tym wszystkie odczyty (obroty, napięcia tps) spadają do zera i centralka się wyłacza a silnik zaczyna pracować na benzynie. W przypadku trzymania przez caly czas wyzszych obrotów silnik raz pracuje na benzynie raz na gazie. Zmiany następują co kilka sekund.
Odłączylem w centralce cut-offa i czujnik temperatury oraz próbowalem kilku róznych kombinacji ustawien - efekt dalej ten sam.
Ruszałem wszystkimi wtyczkami bezpiecznikami i nic.
Tak sobie teraz myślę czy przypadkiem nie otwarcie elektrozaworu na reduktorze moze dac takie efekty? Nie sprawdząłem go bo myślałem ze jak on sie nie otworzy to silnik po prostu zgasnie a nie przełączy sie z powrotem na benzyne ... Może sie mylę?
No i dlaczego silnik gaśnie na Pb?? Emulacja wydaja sie prawidłowa ...
Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze pomysly
Bingo M przełącza na gaz i wraca na benzynę
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 25 kwie 2008, 22:51
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Wilczyce-Rzeszów
- Kontakt:
- marciocha
- Posty: 113
- Rejestracja: 02 maja 2011, 16:13
- Imię: piotr
- Auto: astra 1 combi
- Silnik: 1.8i+LPG
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŻ
Mój znajomy miał podobny problem.Okazało się że wina stała po stronie przełącznika benzyna-gaz.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 25 kwie 2008, 22:51
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra F
- Silnik: X16SZ
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Wilczyce-Rzeszów
- Kontakt:
Po wielu próbach i poszukiwaniach wreszcie problem rozwiązany.
Oczywiście powód prozaiczny - urwana masa.
Trochę dziwnie to podłączone było bo masa na centralkę nie była wzięta wprost z akumulatora tylko z silnika i to nie bezpośrednio, a poprzez jakiś kabelek idący od ECU.
Trudno było to znaleźć bo masa na centralce w trakcie pracy na benzynie była.
Dopiero w trakcie przełączenia na gaz znikała na mikro sekundy i znów była.
pzdr
Oczywiście powód prozaiczny - urwana masa.
Trochę dziwnie to podłączone było bo masa na centralkę nie była wzięta wprost z akumulatora tylko z silnika i to nie bezpośrednio, a poprzez jakiś kabelek idący od ECU.
Trudno było to znaleźć bo masa na centralce w trakcie pracy na benzynie była.
Dopiero w trakcie przełączenia na gaz znikała na mikro sekundy i znów była.
pzdr