Zaklejone pół dolotu astra 1.4

porady i pomoce
emilradom

Astro-maniak
Posty: 97
Rejestracja: 02 paź 2011, 15:32
Imię: Emil
Auto: Opel Astra G 1.6 16V TWINPORT
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom

Zaklejone pół dolotu astra 1.4

#1

Nieprzeczytany post autor: emilradom »

Witam. Mam do was pytanie czy tak powinno być ponieważ zauważyłem, że w dolocie powietrza już za fltrem mam zaklejony wylot z filtra do silnika do połowy srebrną taśmą. Dodam, że rurę od dolotu przy atrapie mam wywiniętą do tyłu bo wiem, że tak powinno być bo auto gasło ale chyba tej taśmy nie powinno być bo auto delikatnie poszarpuje przy przyspieszaniu a jak odkleiłem ta taśmę to o wiele lepiej śmiga

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Jak instalacja jest dobrze dobrana i poprawnie założona to nic nie powinno być zalepione. O rurze skierowanej w przeciwną stronę nie wspomnę.
U Ciebie, ten kto to montował zwyczajnie dał ciała.
Jedź do jakiegoś ogarniętego gazownika to Ci to wszystko porobi jak być powinno...

Awatar użytkownika
wacek

Astro-maniak
Posty: 1024
Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
Imię: Sebastian
Auto: OMEGA B FL
Silnik: Y32SE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: wacek »

emilradom Taśmę odkleić, i pojechać do gazownika na regulację.
analyzer65 Ja byłem z tą rurą u 3 gazowników i żaden nie potrafił tak ogarnąć aby była ustawiona normalnie.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień

emilradom

Astro-maniak
Posty: 97
Rejestracja: 02 paź 2011, 15:32
Imię: Emil
Auto: Opel Astra G 1.6 16V TWINPORT
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom

#4

Nieprzeczytany post autor: emilradom »

A możesz kolego podpowiedzieć co może być źle zrobione że tak gaziarz po cudował?

emilradom

Astro-maniak
Posty: 97
Rejestracja: 02 paź 2011, 15:32
Imię: Emil
Auto: Opel Astra G 1.6 16V TWINPORT
Silnik: Z16XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom

#5

Nieprzeczytany post autor: emilradom »

Kolego analyzer65 co według ciebie źle jest zamontowane że rura musi być skierowana do tyłu? Nie spotkałem jeszcze astry z normalnie ustawionym dolotem. Każda reagowała na pęd powietrza

Usunięty użytkownik 3235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Tą pseudo-zwężkę wyrzucić z dolotu, rurę doprowadzającą powietrze do filtra zamontować przodem do kierunku jazdy. Poza tym w eFce ona jest i tak skierowana bardziej do góry niż przodem i tak ma być. Całkiem przodem i z łapaczem powietrza to była w dieslu.

Sprawdź jeszcze jaki jest mikser założony (jaka średnica), może być niewłaściwy (podejrzewam że właściwy powinien mieć jakieś 32mm średnicy). Regulacja lpg u fachowca też jest konieczna w Twoim wypadku.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

emilradom pisze:Kolego analyzer65 co według ciebie źle jest zamontowane że rura musi być skierowana do tyłu? Nie spotkałem jeszcze astry z normalnie ustawionym dolotem. Każda reagowała na pęd powietrza
A skąd ja mam wiedzieć co jest źle zamontowane nie widząc auta z tą instalacją? Z fusów wróżyć mam? :D
Gaz miałem zakładany do swojej rok temu prawie i żaden dolot nie był ani zaklejany ani skierowany do tyłu. Wszystko jest na swoim miejscu, tak jak to było kiedy auto miało tylko Pb. Teraz jest i LPG i auto śmiga aż miło.

Jeżeli rura od dolotu jest kierowana do tyłu, to w 90% przypadków jest zbyt małe ciśnienie gazu na wylocie z parownika, a konkretnie parownik-mikser. Wtedy pęd powietrza zdmuchuje mieszankę gazowo-powietrzną z miksera i silnik gaśnie. Żeby tak się nie działo to najprościej jest skierować dolot do tyłu/przytkać dolot.

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

analyzer65 pisze:Jeżeli rura od dolotu jest kierowana do tyłu, to w 90% przypadków jest zbyt małe ciśnienie gazu na wylocie z parownika, a konkretnie parownik-mikser. Wtedy pęd powietrza zdmuchuje mieszankę gazowo-powietrzną z miksera i silnik gaśnie. Żeby tak się nie działo to najprościej jest skierować dolot do tyłu/przytkać dolot.
Strumień powietrza wpadający do filtra powoduje wzrost ciśnienia w dolocie (czyli spadek podcisnienia). Wychylenie membrany jest zależne od wartości tego podciśnienia a jesli mniejsze podcisnienie to w w skrócie mniej gazu.
Dla eksperymentu proponuje zdjąć rurę dolotową i dmuchąć - efekt natychmiastowy albo sie przydlawi albo zgasnie.

W astrze dolot jest ok, ponieważ jest fabrycznie prostopadle skierowany do pędu powietrza.
Być może ktoś zakleił częściowo rurę bo dobrano za duży mikser i wystepowala uboga mieszanka., może są nieszczelności w dolocie i wytworzono sztuczny wzrost podciśnienia?

mikser powinien być z przedziału 30-34mm choć możliwe ze te 34 bedzie za duży do 1.4. W swojej 1,6 75km mam palnik 32mm i problemów nie ma
LPG CHARGED

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5868
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

misiek775 pisze:W swojej 1,6 75km mam palnik 32mm i problemów nie ma
Też mam taki sam, a dolot nie ruszany w ogóle.

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Ja też mam oryginalny dolot. Wynika z tego, że przy seryjnym dolocie astra może jeździć dobrze na LPG.
Trzeba jeszcze wziąć poprawkę, że część samochodów jest po mniejszych lub większych dzwonach i wiadomo co blacharz to inny pomysł i może czegoś w tym dolocie pod pasem górnym brakować.
LPG CHARGED

ODPOWIEDZ