LPG DO ASTRY III 1.8 GTC

porady i pomoce
gr3gor

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2012, 21:41
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H GTC
Silnik: 1.8 Z18XE + BRC
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

LPG DO ASTRY III 1.8 GTC

#1

Nieprzeczytany post autor: gr3gor »

Witam, poszukuję odpowiedniego LPG DO ASTRY III GTC (1,8 1796 cm³ 92 KW 125 KM Z18XE ) z końca 2005r.
Samochód w mieście spala mi ok 11l benzyny więc zainteresowałem się założeniem gazu.
Jestem w tym temacie zupełnie zielony... :oops:
Przejrzałem forum, sporo jest informacji lecz każda niekoniecznie tyczy się tego silnika/modelu samochodu.
Z pewnością ma być to sekwencja (4 grneracja?).
-Koszty jakie mogę ponieść to ok 3000zl.
-Zastanawiałem się nad brc sequent 24 z wlewem pod klapką wlewu benzyny. (nawet nie wiem czy jest to cały komplet czy ogólna nazwa instalacji, która składa się z rożnych podzespołów/różnych producentów???). Wiem, że jeszcze są Lovato itp.
- Czytałem, że pomocny do takiej instalacji jest, jakby to napisać ...- dodatkowy "dozownik" oleju - pomaga/opłaca sie?
Piszecie o różnych podzespołach (instalacje się tak składa z różnych elementów?. Mogę przynieść gazownikowi zestaw elementów i powiedzieć aby mi to zainstalował, czy gazownik sam powie "co ma na stanie"?).

Wszystko to chciałbym zrobić na terenie Wrocławia/okolic (może znacie dobrych gazowników). Pomóżcie. Pozdrawiam.

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

mam obecnie 2 można powiedziec 3 samochód z gazem. moje doświadczenia sa takie i rady do ciebie
po 1
nie przykładaj sie tak do tego jak co sie nazywa ( ja mam cos tam w instalacji o nazwie bingo i co byś powiedzieł tak jak ja że szajs czy cos 1 raz usłaszałem tą nazwe a to podobno bardzo dobra część )
po 2
wybór dobrego gazownika nawet bardzo dobrego jeśli jestes z okolic konina podam ci swojego, jesli mieszkasz gdzie indziej dowiedz sie kto jest najlepszy dobrze założony gaz posłóży ci latami a jak ci paprak założy to przez 2 lata albo 50 tys będzie za darmo ci poprawiał a po tem co będziesz płacił 50zł za mapowanie sekwencji
po 3
jak znajdziesz tego dobrego gazownika opowiedz mu jakie sa twoje wymagania czego chcesz itd powinien ci powiedziec jak widzi spalanie na gazie ile litrów ( u mnie np stwierdziałem że ma mieć depnięcie i palić do 10 litrów gazu i mam silnik 1,6 8 zaworowy i pali sobie 7-8 litrów mam lekką nogę obroty w granicach 1800 do 2400, ale miałem 2 lata starszą astre i jeździłem tak samo a ona z 10 nie chciała zejść chociąż stanoł bym na głowie)
po 4
popros o jakieś propozycje instacji i oczywiście jak by to cenowo wyglądało na pewno jesli różnica miedzy tanszą a droższa jest około 200zł to nie bierz tanszej ja wziołem lepszą róznica była 100zł i moze dlatego jest ta róznica o której pisałem wyżej
po 5 juz ostatnie
sprawdz ceny bo wiesz do mojego silnika na 1 punkcie czyli takiego po gaźnikowym najprostrzym znaleźli sie oszołomy co chcieli kłaśc gaz za 1750zł a ja załozyłem za 1350zł i podobno super jest

teraz wszysystko zalezy juz od ciebie mysle że cos tam ci pomogłem
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

gr3gor

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2012, 21:41
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H GTC
Silnik: 1.8 Z18XE + BRC
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#3

Nieprzeczytany post autor: gr3gor »

Dziękuję, za wyczerpującą odpowiedź (pewnie, że pomogłeś!).
Może tym razem więcej osób sie wypowie - piszę teraz z konkretami, a mianowicie zaproponowano mi 2 instalacje (cenowo praktycznie się nie różnią, oto one:
1. Instalacja BRC sequent 24.11 - wszystko BRC... cena -> 2799 zl + 100zl wlew przy wlewie benzynowym
2. Instalacja STAG (wiadomosc od firmy mont.)
"Do Pana samochodu proponujemy montaż instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu marki STAG, wyposażonego w bardzo szybkie i precyzyjne wtryskiwacze marki HANA, reduktor AC01 lub Zavoli ZETA-N. cena instalacji wraz z montażem to 2700 zł brutto.

Ponadto, ze względu na fakt że w tym samochodzie są miękkie gniazda zaworowe, konieczne jest zamontowanie zestawu do smarowania gniazd zaworowych. Brak dodatkowego smarowania spowoduje bowiem „wyklepanie” gniazd zaworowych. Koszt takiego dodatkowego zestawu do smarowania gniazd to 350 zł brutto.

Jako Partnerski Warsztat Serwisowy firmy AC ( producenta instalacji STAG)udzielamy gwarancji na 2 lata bez limitu km na wszystkie elementy instalacji. Ponadto montowane przez nas instalacje objęte są programem ogólnopolskiej gwarancji."

Co proponujecie, którą instalacje (ew. który reduktor no i... wtryskiwacz hana to chyba zbyt okrojona informacja- są pewnie różne rodzaje...)?? Pozdr.

marcin 1980

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:08
Imię: marcin
Auto: astra K
Silnik: B14XR
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: sieradz

#4

Nieprzeczytany post autor: marcin 1980 »

Poczytaj sobie wątek troszkę niżej { OPEL ASTRA II TWINPORT (Z14XEP)-2009r / JAKA INSTALACJA } JA miałem ten san problem . Ta instalacja obsługuje wiele ałt u mnie dzieła świetnie a parownik ma zapas nawet do silnika 200 koni . :D

zbigor

Astro-maniak
Posty: 1996
Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Warszawa

#5

Nieprzeczytany post autor: zbigor »

Z18XE jest świetny do LPG. Chyba najlepszy do gazowania w silnikach Astry H. Bierz Staga z HANA choć poszukałbym KME Nevo też z HANA. Nie trzeba lubryfikacji. Gazownikom pomyliły sie silniki albo chcą sie naciągnąć na dadatkowe koszty. To nie Z18XER .
btw
Sama instalacja to pikuś. Ten silnik pojedzie na byle czym. Najważniejszy jest gazownik i za takiego warto dobrze zapłacić.
pzdr
zbigor

Awatar użytkownika
markos007

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2012, 9:46
Imię: Mario
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: markos007 »

podepnę się pod temat.
Jadę w weekend oglądać Astre H 1.8 16v. Od razu wiadomo, że będzie zakładana instalacja gazowa.
Jaki warsztat w Warszawie i okolicach polecacie?
zbigor pisze:Nie trzeba lubryfikacji. Gazownikom pomyliły sie silniki albo chcą sie naciągnąć na dadatkowe koszty. To nie Z18XER
to jest na 100% potwierdzone, że w tym aucie go nie potrzeba?

gr3gor

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2012, 21:41
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H GTC
Silnik: 1.8 Z18XE + BRC
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#7

Nieprzeczytany post autor: gr3gor »

Witam, po dość długiej przerwie postanowiłem napisać co z tym gazem…
Zdecydowałem się na BRC sequent 24.11. – w warsztacie we Wrocławiu (AmArGaz – Artur Krzyżanowski).
Wrażenia (po montażu oraz przejechaniu, na instalacji, ponad 3000km):
- warsztat, jak warsztat, szału nie ma…
- ludzie w porządku, znają się na rzeczy
- Cena 2700zl wraz z wlewem pod klapką + zbiornik 47l (w miejscu na koło)+ w tym zatankowanie za ok 20zl
- o poprawności instalacji nie mogę nic napisać bo po prostu się nie znam ;). Dla mnie wszystko ładnie i schludnie (zdjęcia poniżej). W trakcie montażu dostałem tel. czy abym na pewno chciał przełącznik w sugerowanym przeze mnie miejscu (zdjęcie) – trzeba będzie przewiercić płytkę elektroniczną. Nie wiedziałem za bardzo co im tam przeszkadza więc powiedzieli ze jak przyjadę po auto to pokażą mi co i jak – ja zadecyduję – oni zamontują. (Była tam płytka od świateł jednak można, wg mnie, było przewiercić na rogu gdyż nie było tam żadnych zwojów/łączeń itp. – już przy mnie przewiercili , zamontowali, pojechałem…)
- Po ok 50km pojawił się problem z przełącznikiem gazu (wariował - włączał się, wyłączał, mrugał – w tym czasie w samochodzie czuć było benzynę). Po zgłoszeniu problemu od ręki wymienili przełącznik (stwierdzili, że musi to być wina przełącznika, nic innego nie wykryto) – uspokoiło się.
Jednak, po przejechaniu z 30km zacząłem czuć, tym razem, gaz w samochodzie. Zadzwoniłem, powiedziano mi, że pewnie chodzi o uszczelkę, mam podjechać oni sprawdzą/wymienią. Nie mając jednak czasu podjechać do warsztatu pojechałem nad morze (2x500km) –już na początku trasy uspokoiło się. Nic nie czuć do dzisiaj (od zdarzenia minął prawie miesiąc i 2600km).
- Po przejechaniu troszeczkę ponad 2000km pojechałem na 1 przegląd – wszystko ok. (następne przeglądy po 15tys.)
-nie montowano żadnych lubryfikacji (jeszcze przy pierwszym tel. do zakładu w calu zapytania o cenę itp zapytano mnie o silnik, odpowiedziałem Z18XE odpowiedziano, że w tych silnikach jest wszystko ok) – ustawiono jednak „wspomaganie” benzyną jeżeli obroty przekroczą 3,5tys obrotów oraz ciśnienie wzrośnie do jakiejś tam granicy. (wtryskiwać będzie benzynę w ilości 15% zapotrzebowania – powiedziano mi że jest to bdb dla silnika[album][/album][album][/album])
- spalanie podskoczyło o ok 2l. Trasa od 7,5/8l PB95 –> 9/10l LPG (w zależności czy na trasie jest autostrada) ; miasto (Wrocław) z ok 10,5/11l PB95 -> 12,5l/13l LPG)
- Gwarancja 2,5roku! (Producent daje 2 lata oni dokładają jeszcze, od siebie, pół roku – bez limitu km)
- Jak na razie jestem zadowolony. Samochód śmiga, nie czuję spadku mocy.

Tyle z mojej strony . Jak coś to pytać. Pozdro.

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

gr3gor pisze: -nie montowano żadnych lubryfikacji (jeszcze przy pierwszym tel. do zakładu w calu zapytania o cenę itp zapytano mnie o silnik, odpowiedziałem Z18XE odpowiedziano, że w tych silnikach jest wszystko ok) – ustawiono jednak „wspomaganie” benzyną jeżeli obroty przekroczą 3,5tys obrotów oraz ciśnienie wzrośnie do jakiejś tam granicy. (wtryskiwać będzie benzynę w ilości 15% zapotrzebowania – powiedziano mi że jest to bdb dla silnika[album][/album][album][/album])
- spalanie podskoczyło o ok 2l. Trasa od 7,5/8l PB95 –> 9/10l LPG (w zależności czy na trasie jest autostrada) ; miasto (Wrocław) z ok 10,5/11l PB95 -> 12,5l/13l LPG)
Wspomaganie benzyną? Powyżej 3,5 już na benzynie idzie? Oznacza to nie wspomaganie, a niewydolność reduktora/wtrysków i nie jest to z pewnością efekt zamierzony. To zjawisko jest oczywiscie dobre dla silnika, bo jesli następuje spadek ciśnienia to lepiej niech doleje benzyny niż idzie na ubogiej mieszance. Ciekawe czy czeka odcieli ;)
Ale najważniejsze że jesteś zadowolony
LPG CHARGED

gr3gor

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 11 lip 2012, 21:41
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H GTC
Silnik: 1.8 Z18XE + BRC
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#9

Nieprzeczytany post autor: gr3gor »

misiek775 pisze:Powyżej 3,5 już na benzynie idzie?

W warsztacie powiedziano mi tak :
Muszą być spełnione 2 warunki, tak jak pisałem, wlaśnie te 3,5tys obrotów i ciśnienie - niepamętam jakie.
Jeżeli te warunki zostaną spełnione to wtedy dawkuje benzynę w ilości 15% zapotrzebowania (85%gaz i 15% benzyny).
Fakt te 3,5tys to trochę mało, jednak w mieście jeżdżę spokojnie natomiast poza miastem to do 130km/h mozna jechac na samym gazie (autostrady to rzadkość). Znowu 15% czyli te 1,5l/100km to też d.py nie urywa.
W kazdym momencie mogę to jednak zmienić podepną kompa i wpiszą obroty 4000 (ponoć :) )...

misiek775

Astro-maniak
Posty: 235
Rejestracja: 21 kwie 2008, 9:30
Imię: Michal
Auto: Opel Astra F
Silnik: x16szr + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Wielgie / Bydgoszcz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: misiek775 »

Czyli instalacja nie wyrabia ciśnieniowo - na moje jest to do poprawy. Jazda na gazie powinna być tylko na gazie, jak sie podpiera benzyną to znaczy ze jest skopane i to nie jest zaleta, a wada i to poważna.
LPG CHARGED

ODPOWIEDZ