Jak naprawic poziom LPG
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2012, 13:29
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G wersja Sportive
- Silnik: 2.0 16v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Jak naprawic poziom LPG
a ja mam pytanko bo u mnie nie pokazuje stanu LPG caly czas jest full co to moze byc za przyczyna ??? Butla Stanko a reszta intalacji to Brc z jakims wloskim sterownikiem i listwa wtryskowa ... w kazdym badz razie jak go gasze to piszczy mi 3 razy i jak przelacza sie na Benz. tez piszczy ... ale irytuje mnie ten poziom gazu ...
GM4Ever
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 29 cze 2008, 14:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zagórze
- Kontakt:
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2012, 13:29
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G wersja Sportive
- Silnik: 2.0 16v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
na montowanym tyym czujnikiem ... plywak jest ok pokazyje dobrze
GM4Ever
Do gazownika podjedź, żeby Ci interfejsem to ustawił. Sądzę, że jest to wina ustawień w kompie od gazu. Te wskaźniki i tak nigdy nie wskazywały dobrze i nie będą dobrze wskazywać bo układ jest zbyt prosty, żeby był tak precyzyjny.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2012, 13:29
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G wersja Sportive
- Silnik: 2.0 16v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
ja wiem wiem ze nigdy nei bedzie tak samo jak z PB ale chociaz mniej wiecej zebym wiedzial co i jak ...
GM4Ever
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Można się pobawić w regulację wskaźnika na butli, przestawiając położenie szkiełka w lewo lub prawo. Nie pamiętam tylko która strona pokręcania odpowiada za wcześniejsze lub późniejsze gaśnięcie kontrolek.
Miałem z tym sporo problemów ale po kilku próbach regulacji położenia szkiełka, udało się ustawić wskaźnik tak, żeby kolejne diody na wskaźniku wewn. auta pokazywały w miarę realną ilość gazu w butli.
Przed przystąpieniem do regulacji najlepiej byłoby mieć wyjeżdżony LPG do zera, zatankować 10L i przestawiać wskaźnik na butli do momentu zaświecenia się kolejnej diody po rezerwie (tu już zależy od samego wskaźnika wewn. auta. U mnie wskaźnik w środku auta jest w postaci 4 zielonych diód i jednej czerwonej, oznaczającej rezerwę). Jeżeli mamy zatankowane full, robimy ok 30-40km trybem mieszanym, przestawiamy szkiełko tak, żeby ostatnia dioda - oznaczająca pełną butlę, zgasła.
Wskaźnik reaguje z dość dużym opóźnieniem, które wynika z większej bezwładności gazu w porównaniu do benzyny w zbiorniku. Dlatego też na zgaśnięcie lub zaświecenie się kolejnej diody, należy chwilę poczekać bo nie stanie się to od razu.
Odczyt ilości gazu w butli jest najbardziej wiarygodny na postoju, nie podczas jazdy (chyba że jedziemy na prostym odcinku drogi od pewnego czasu) i najpierw zerknąć trzeba na wskaźnik na butli - wskazówka przesuwa się nad narysowanym rozszerzającym się paskiem czerwono-zielonym (od najniższego do max stanu gazu w butli). Wskaźnik wewn. auta ma być odzwierciedleniem wskaźnika na butli.
Sprawdzałem to u siebie niejednokrotnie i z różnymi ustawieniami wskaźnika na butli. Ustawienia jakie podaje na program po podłączeniu interfejsu są z tego co mi wiadomo, załadowane z automatu i wszelka ich zmiana nijak ma się do realnego wskazania.
Pominę już sprawę wypoziomowania zbiornika LPG. Warsztaty z reguły robią to dobrze ale warto sprawdzić np poziomicą.
Butla w poziomie to jedno, a albo zbyt wysokie sprężyny tylne (przednie nie mają tu aż tak dużego wpływu więc można je pominąć) albo siadnięty tył - to wszystko ma wpływ na wskazania poziomu LPG.
Warto więc i to wziąć po uwagę.
Obecnie mam ustawione tak, że z chwilą pierwszego mignięcia rezerwy (czerwona dioda na wskaźniku wewn.), w butli mam ~10L LPG. Sprawdziłem to już kilka razy i za każdym razem wychodzi tak samo. Doszedłem do tego metodą prób i błędów ale się udało
Inną sprawą jest np zaświecenie się rezerwy albo którejś z diod wskazujących na zbyt niski poziom gazu w porównaniu do przebytych km (zakładam tu szczelność instalacji itd). Wtedy raczej pewne jest to, że zaciął się pływak w butli i wskaźnik pokazuje głupoty. Ponowne dotankowanie lub przejechanie polną drogą (tak, żeby gaz w butli dobrze się rozbujał i tym samym ruszył pływak )powinno usunąć problem.
Miałem z tym sporo problemów ale po kilku próbach regulacji położenia szkiełka, udało się ustawić wskaźnik tak, żeby kolejne diody na wskaźniku wewn. auta pokazywały w miarę realną ilość gazu w butli.
Przed przystąpieniem do regulacji najlepiej byłoby mieć wyjeżdżony LPG do zera, zatankować 10L i przestawiać wskaźnik na butli do momentu zaświecenia się kolejnej diody po rezerwie (tu już zależy od samego wskaźnika wewn. auta. U mnie wskaźnik w środku auta jest w postaci 4 zielonych diód i jednej czerwonej, oznaczającej rezerwę). Jeżeli mamy zatankowane full, robimy ok 30-40km trybem mieszanym, przestawiamy szkiełko tak, żeby ostatnia dioda - oznaczająca pełną butlę, zgasła.
Wskaźnik reaguje z dość dużym opóźnieniem, które wynika z większej bezwładności gazu w porównaniu do benzyny w zbiorniku. Dlatego też na zgaśnięcie lub zaświecenie się kolejnej diody, należy chwilę poczekać bo nie stanie się to od razu.
Odczyt ilości gazu w butli jest najbardziej wiarygodny na postoju, nie podczas jazdy (chyba że jedziemy na prostym odcinku drogi od pewnego czasu) i najpierw zerknąć trzeba na wskaźnik na butli - wskazówka przesuwa się nad narysowanym rozszerzającym się paskiem czerwono-zielonym (od najniższego do max stanu gazu w butli). Wskaźnik wewn. auta ma być odzwierciedleniem wskaźnika na butli.
Sprawdzałem to u siebie niejednokrotnie i z różnymi ustawieniami wskaźnika na butli. Ustawienia jakie podaje na program po podłączeniu interfejsu są z tego co mi wiadomo, załadowane z automatu i wszelka ich zmiana nijak ma się do realnego wskazania.
Pominę już sprawę wypoziomowania zbiornika LPG. Warsztaty z reguły robią to dobrze ale warto sprawdzić np poziomicą.
Butla w poziomie to jedno, a albo zbyt wysokie sprężyny tylne (przednie nie mają tu aż tak dużego wpływu więc można je pominąć) albo siadnięty tył - to wszystko ma wpływ na wskazania poziomu LPG.
Warto więc i to wziąć po uwagę.
Obecnie mam ustawione tak, że z chwilą pierwszego mignięcia rezerwy (czerwona dioda na wskaźniku wewn.), w butli mam ~10L LPG. Sprawdziłem to już kilka razy i za każdym razem wychodzi tak samo. Doszedłem do tego metodą prób i błędów ale się udało
Inną sprawą jest np zaświecenie się rezerwy albo którejś z diod wskazujących na zbyt niski poziom gazu w porównaniu do przebytych km (zakładam tu szczelność instalacji itd). Wtedy raczej pewne jest to, że zaciął się pływak w butli i wskaźnik pokazuje głupoty. Ponowne dotankowanie lub przejechanie polną drogą (tak, żeby gaz w butli dobrze się rozbujał i tym samym ruszył pływak )powinno usunąć problem.
No czyli masz ustawioną tylko rezerwę. Żeby było dobrze musiałbyś to zrobić mniej więcej tak:analyzer65 pisze:Obecnie mam ustawione tak, że z chwilą pierwszego mignięcia rezerwy (czerwona dioda na wskaźniku wewn.), w butli mam ~10L LPG. Sprawdziłem to już kilka razy i za każdym razem wychodzi tak samo. Doszedłem do tego metodą prób i błędów ale się udało
Podam na przykładzie butli do której wchodzi 50l.
Masz pustą butlę. Tankujesz 10L gazu i ustawiasz pierwszą diodę, czyli rezerwę. Tankujesz kolejne 10l i ustawiasz drugą diodę (w tym wypadku zieloną), tankujesz 10L i ustawiasz kolejną i tak do ostatniej diody. Wszystko oczywiście za pomocą interfejsu, bo ręcznie nie da się tego zrobić dokładnie.
ZTCW wiem wskaźnik na butli działa na zasadzie magnesu, więc nie jest też taki dokładny, wystarczy że dostanie się jakiś opiłek (zdarza się to np. w nowych butlach) i już wskaźnik albo nie działa albo działa nieprawidłowo.
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Oczywiście. Ustawiona jest tylko rezerwa-najważniejsze.analyzer64 pisze:No czyli masz ustawioną tylko rezerwę.
Reszta jest ustawiona domyślnie przez program i poniżej widać, że jakoś kupy się to trzyma.
Zgoda, ale i tak zawsze wskazania zakłóci choćby poduszka powietrzna jaka musi być w butli (teoretycznie gazu wchodzi 86%), a i ilość gazu będzie inna latem i inna zimą co również udało mi się zaobserwować podczas tankowań na jednej stacji. Dodatkowo trzeba by było wziąć również pod uwagę ciśnienie jakie daje pompa podczas tankowania (również to zaobserwowałem na stacjach - zegar na dystrybutorze) i tam gdzie ciśnienie było mniejsze to i zawór odbijał ciut wcześniej, a gdzie większe to ciut później. Różnica była +/- 1L LPG. Niedużo ale było.analyzer64 pisze:Podam na przykładzie butli do której wchodzi 50l.
Masz pustą butlę. Tankujesz 10L gazu i ustawiasz pierwszą diodę, czyli rezerwę. Tankujesz kolejne 10l i ustawiasz drugą diodę (w tym wypadku zieloną), tankujesz 10L i ustawiasz kolejną i tak do ostatniej diody. Wszystko oczywiście za pomocą interfejsu, bo ręcznie nie da się tego zrobić dokładnie.
Jakby się już bawić w ustawianie interfejsem kolejnych diod, to trzeba by było przyjąć 86% gazu w butli jako zatankowanej na max, jako 100% i kolejno ustawiać poszczególne diody. Ale to wg mnie zbędna robota i strata czasu na jazdę na tankowanie po 10L LPG
Powiem jeszcze jak u mnie zachowuje się wskaźnik we wnętrzu auta:
- zatankowane pełno - świecą się 4 diody zielone
- pokonany dystans 60km - świecą 3 diody zielone
- pokonany dystans 140km - świecą 2 diody zielone
- pokonany dystans ~210-230km - świeci się jedna dioda zielona
- pokonany dystans ~280km-300 - świeci się rezerwa
Przy 330-350km zawsze staram się tankować. Zawsze do pełna i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby weszło mi 36.5L (tyle wchodzi mi w pustą instalację. Sprawdziłem to z tego co pamiętam 3x na tej samej stacji).
Dla przykładu:
Wczoraj zatankowałem równo 27L przy dystansie 280km> wskaźnik przy tym dystansie pokazywał zielona-czerwona dioda, przy dojeżdżaniu do świateł (wtedy gaz w butli "bujał się" - tak jak i benzyna w zbiorniku).
To co wyżej podałem dotyczy trybu jazdy mieszanego, z przewagą miasta ale bez korków.
W trasie wychodzi to inaczej, bo jadąc nad morze, gdzie przeważała trasa i jazda z prędkością powiedzmy stałą, 120-140km/h, rezerwa na dobre zaświeciła się przy ~350km.
Większość osób patrzy na licznik czasowy. Co tankowanie kasuje wskazania do momentu kolejnego tankowania.
Czy to kilometry na liczniku, czy diody na wskaźniku - wszystko zależne będzie od stylu jazdy, ilości gazu w butli - bo nie zawsze będzie to 86% jako pełna butla (można ustawić że będzie wchodzić i 90% albo i 70%), jakości gazu, pory roku bo tu też stosunek mieszaniny gazu jest inny latem i inny zimą. Ale to już na marginesie bo nie o tym w sumie mowa...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2012, 13:29
- Imię: Piotr
- Auto: Astra G wersja Sportive
- Silnik: 2.0 16v
- Województwo: warmińsko-mazurskie
ale koledzy mi chodzi ze wogole u mnie kontrolki nie drgaja ... nie to ze zle pokazuja ... np. teraz mam lpg do konca wyjezdzony i co ?
na pulpucie pokuzje mu pelny bak ... nie wazne ile jest ciagle jest full
na pulpucie pokuzje mu pelny bak ... nie wazne ile jest ciagle jest full
GM4Ever