Astra H 1.6 105 KM Z16XEP i gaz ?
- tumi
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 18:33
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: podkarpackie
Astra H 1.6 105 KM Z16XEP i gaz ?
Cześć
Przypomnę swoją historię z prośbą o poradę.
Posiadam Astrę H kombi 1.6 z 2008r. Silnik Z16XER (benzyna, 1.6 - 115 KM). Samochód ma przejechane ok 170000, a na gazie (STAG) ok 73000 w 3 lata. Problemy pojawiły się niedawno bo było słychać stukoty, falowanie obrotów, spadek mocy itp. Co wykonałem:
- wymiana zaworów
- wymiana świec
- wymiana rozrządu
- wymiana kół zmiennych faz rozrządu (fazatorów)
- wymiana jednego wtryskiwacza (gaz)
- czyszczenie wtrysków było w listopadzie 2016 (przejechane ok 11000km)
Niestety samochód nadal nie pracuje tak jak trzeba tzn. nadal jest brak mocy. Pod górkę trudno wyjechać (z włączoną klimą to już masakra). Przy sprawdzaniu błędów gaz/hamulec pojawiają się 000970 i 001161, ale nie wiem czy to błędy z dawnych czasów czy obecnie się pojawiły. Od dwóch dni pojawia sie pomarańczowa kontrolka samochodu z kluczem :/
Macie Panowie jakieś rady?
Przypomnę swoją historię z prośbą o poradę.
Posiadam Astrę H kombi 1.6 z 2008r. Silnik Z16XER (benzyna, 1.6 - 115 KM). Samochód ma przejechane ok 170000, a na gazie (STAG) ok 73000 w 3 lata. Problemy pojawiły się niedawno bo było słychać stukoty, falowanie obrotów, spadek mocy itp. Co wykonałem:
- wymiana zaworów
- wymiana świec
- wymiana rozrządu
- wymiana kół zmiennych faz rozrządu (fazatorów)
- wymiana jednego wtryskiwacza (gaz)
- czyszczenie wtrysków było w listopadzie 2016 (przejechane ok 11000km)
Niestety samochód nadal nie pracuje tak jak trzeba tzn. nadal jest brak mocy. Pod górkę trudno wyjechać (z włączoną klimą to już masakra). Przy sprawdzaniu błędów gaz/hamulec pojawiają się 000970 i 001161, ale nie wiem czy to błędy z dawnych czasów czy obecnie się pojawiły. Od dwóch dni pojawia sie pomarańczowa kontrolka samochodu z kluczem :/
Macie Panowie jakieś rady?
Ostatnio zmieniony 05 sie 2017, 18:09 przez tumi, łącznie zmieniany 1 raz.
- tumi
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 18:33
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: podkarpackie
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Trzeba sprawdzić prace obu sond lambda i przepływomierza.
EDIT:
Luzy zaworowe w normie?
EDIT:
Luzy zaworowe w normie?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- tumi
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 18:33
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: podkarpackie
Ufając mechanikowi to tak.przemty pisze:QR_BBPOST Trzeba sprawdzić prace obu sond lambda i przepływomierza.
EDIT:
Luzy zaworowe w normie?
czarnypiotrek - wymieniane były zawory wydechowe (jeśli dobrze zapamiętałem), bo były duże luzy.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Chyba ich nie bylo.tumi pisze:QR_BBPOST bo były duże luzy.
To ja proponuje sprawdzic
1) korekty paliwowe, sonda - Op-com lub ELM327
2) przeplywomierz - Op-com lub ELM327
3) podcisnienie kolektora - w porgramie od LPG
4) kompresja - u mechanika
- Mario80
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2017, 23:12
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Meriva
- Silnik: Z16XE
- Województwo: Zagranica - UE
Witam.
Chce zakupić kolejna Meriva easytronic.
Tym razem wybór padł na wersję poliftową.
Chciałem silnik z18xe, ale ich jak na lekarstwo z dobrym wyposażeniem, albo stan techniczny pozostawia wiele do życzenia.
Wybór więc padł na z16xep, ale czytam o nadmiernym zużywaniu oleju. Dla mnie normalne zużycie to jest max 1-1,5l/15000km, a w necie są wpisy o 250-500ml/1000km.
Jak z tym faktycznie jest? Czy każdy z16xep na to cierpi, czy dana tylko partia? Może dojść po unikalnym kodzie silnika?
Chce zakupić kolejna Meriva easytronic.
Tym razem wybór padł na wersję poliftową.
Chciałem silnik z18xe, ale ich jak na lekarstwo z dobrym wyposażeniem, albo stan techniczny pozostawia wiele do życzenia.
Wybór więc padł na z16xep, ale czytam o nadmiernym zużywaniu oleju. Dla mnie normalne zużycie to jest max 1-1,5l/15000km, a w necie są wpisy o 250-500ml/1000km.
Jak z tym faktycznie jest? Czy każdy z16xep na to cierpi, czy dana tylko partia? Może dojść po unikalnym kodzie silnika?
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Ja mam w merivie z16xep 285 000km przejechane i od jakiś 45 000km lpg. Jak kupiłem auto przy około 240 000km to było serwisowane w ASO i jeździło na oleju GM Dexos 2, którego pod obciążeniem na trasie potrafiło wciągnąć duże ilości(bez lpg). Po zmianie oleju na Valvoline 5W30 spełniającego normę Dexos 2 auto między wymianami (co 15000km) nie pobiera oleju wcale. Obecnie mam wlane Valvoline synpower 5W40 i też nie widać żadnych ubytków nawet przy szybkiej jeździe autostradowej.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
- Mario80
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2017, 23:12
- Imię: Mariusz
- Auto: Opel Meriva
- Silnik: Z16XE
- Województwo: Zagranica - UE
To co piszesz wygląda na niemożliwe. Wcześniej brał duże ilości, i nagle się uzdrowił. Zmiana oleju diametralnie nie powinna uszczelnić silnika, tylko zmniejszyć konsumpcje. Co innego jak tylko troche oleju pobieral, to po zmianie na inny, faktycznie ubytek moze sie zdecydowanie zmniejszyc.