Jaka instalacja LPG Astra F 1.6 X16SZ
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra f
- Silnik: C16NZ
- Województwo: dolnośląskie
Re: Jaka instalacja LPG Astra F 1.6 X16SZ
Witam
Podepne się pod temat, a mianowicie zastanawiam się nad montarzem LPG w mojej Astrze z silnikiem 1.6NZ z 1992r. Auto według licznika ma przejechane 235 tyś.km. Stan silnika oceniam jako dobry nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków. Rocznie robię około 10 do 12 tyś,km ( na gazie zapewne robiłbym sporo więcej ) Czy w Astrze z tego roku i z takim przebiegiem warto wogóle się nad tym zastanawiać, czy dać sobie z tym spokój?
Podepne się pod temat, a mianowicie zastanawiam się nad montarzem LPG w mojej Astrze z silnikiem 1.6NZ z 1992r. Auto według licznika ma przejechane 235 tyś.km. Stan silnika oceniam jako dobry nie bierze oleju i nie ma żadnych wycieków. Rocznie robię około 10 do 12 tyś,km ( na gazie zapewne robiłbym sporo więcej ) Czy w Astrze z tego roku i z takim przebiegiem warto wogóle się nad tym zastanawiać, czy dać sobie z tym spokój?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Instalując gaz zapewne podwoisz wartość samochodu Ale z drugiej strony jeśli silnik jest ok - nie patrz na licznik jeśli nie jestes pewny przebiegu- to nie ma przeszkód. Zastanów sie ile kilometrów masz zamiar tym autem zrobić bo to jest decydujący czynnik. Przy 20 tyś bym temat olał. Przy 50 tyś zdecydowanie bym montował. Na gazeo.pl masz bardzo dokładny kalkulator LPG wiec dowiesz sie ile możesz zaoszczędzić.
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Jak ja liczyłem za pomocą tych kalkulatorów to już przy przebiegu 15kkm rocznie się opłacało.zbigor pisze:Zastanów sie ile kilometrów masz zamiar tym autem zrobić bo to jest decydujący czynnik. Przy 20 tyś bym temat olał. Przy 50 tyś zdecydowanie bym montował. Na gazeo.pl masz bardzo dokładny kalkulator LPG wiec dowiesz sie ile możesz zaoszczędzić.
Szczerze powiedziawszy nie wiem czy tyle robię rocznie nawet ale i tak się opłaca. Jeżeli auto jest warte czegokolwiek (blacha, silnik itd) i ma się pieniądze na montaż LPG to nie widzę żadnego problemu. Najgorzej jest od razu patrzeć kiedy to instalacja się zwróci.
Tak czy inaczej się zwróci, chyba że za rok albo dwa planujemy pozbyć się auta. Wtedy bym nie montował.
Wystarczy spojrzeć na cenę benzyny i gazu.
Dla przykładu za 100zł dwa lata temu musiałem się bardzo mocno starać żebym zrobił 250km w trybie mieszanym, bez korków, a wtedy benzyna kosztowała jakieś 5.20zł. Teraz lejąc LPG za 100zł w tym samym trybie jazdy śmiało przejeżdżam 350km. Dodać do tego jakąś ilość benzyny na odpalania i jazdę po kilkadziesiąt metrów zanim się przełączy na LPG. Niech to będzie wartość benzyny za 10zł na każdy zbiornik LPG.
Benzyny jak dolewam za 100zł to mam to średnio na 6 miesięcy, gdzie w między czasie przejadę się na benzynie.
Ja bym na Twoim miejscu się nie zastanawiał tylko zakładał LPG.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra f
- Silnik: C16NZ
- Województwo: dolnośląskie
Troche ostatnio włożyłem w moją astre ( blacharka, lakierowanie )i chciałbym nią troche jeszcze pojeździć. Głównie chodzi mi o to czy silnik, który przejechał 235 tyś km tylko i wyłącznie na benzynie poprostu nie zacznie się powoli rozsypywać po założeniu LPG? Może ktoś montował w takim silniku( C16NZ ) gaz przy podobnym przebiegu i mógłby powiedzieć coś więcej.
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Nikt Ci nie odpowie jednoznacznie czy zakładając LPG dalej wszystko będzie ok jeśli chodzi o silnik.
Znam osobiście jeden przypadek dotyczący Omegi A z silnikiem 2.0 8v. Auto zostało sprowadzone zza granicy. Przyjechało na kołach. Dopóki jeździło na benzynie to wszystko było ok. Po założeniu LPG silnik zaczął brać duże ilości oleju.
Przypadek? Myślę, że zbieg okoliczności.
U siebie LPG zakładałem przy przebiegu rzędu 200kkm. Auto miałem ok. 6 lat. Od zawsze jeździło na benzynie ale jak było eksploatowane wcześniej to nie wiem. Kupiłem je od handlarza z podwórka. Auto wcześniej było sprowadzone z Niemiec przez jakiegoś kolesia, który sam założył komis i jeździł nią ok. 2 lat.
Wiedziałem tylko, że silnik od momentu kupna nie brał oleju. Po drodze wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana uszczelniaczy na zaworach (profilaktycznie bo głowica i tak była na stole). Od tamtej pory przy silniku nie robiłem nic w zasadzie.
LPG mam od 2 lat. Problemów żadnych zarówno zimą czy latem. Od momentu założenia LPG były 2 regulacje i wymiana filtra gazu, nic poza tym. Obecnie przebieg ok. 230kkm. Myślę, że to prawdziwy przebieg. Silnik nadal nie zużywa oleju, a ubywa go powolutku z powodu puszczającego najprawdopodobniej uszczelniacza od strony sprzęgła i to niebawem będę chciał ogarnąć.
Jeszcze co mogę powiedzieć, to wiem że instalację mam dobrze dobraną i wyregulowaną, a ten silnik nie wymaga jakichś cudów na kiju jeśli chodzi o instalacje. Pracuje praktycznie tak samo jak na benzynie. Ja póki co różnicy nie odczuwam, poza tą podczas tankowania
Znam osobiście jeden przypadek dotyczący Omegi A z silnikiem 2.0 8v. Auto zostało sprowadzone zza granicy. Przyjechało na kołach. Dopóki jeździło na benzynie to wszystko było ok. Po założeniu LPG silnik zaczął brać duże ilości oleju.
Przypadek? Myślę, że zbieg okoliczności.
U siebie LPG zakładałem przy przebiegu rzędu 200kkm. Auto miałem ok. 6 lat. Od zawsze jeździło na benzynie ale jak było eksploatowane wcześniej to nie wiem. Kupiłem je od handlarza z podwórka. Auto wcześniej było sprowadzone z Niemiec przez jakiegoś kolesia, który sam założył komis i jeździł nią ok. 2 lat.
Wiedziałem tylko, że silnik od momentu kupna nie brał oleju. Po drodze wymiana uszczelki pod głowicą, wymiana uszczelniaczy na zaworach (profilaktycznie bo głowica i tak była na stole). Od tamtej pory przy silniku nie robiłem nic w zasadzie.
LPG mam od 2 lat. Problemów żadnych zarówno zimą czy latem. Od momentu założenia LPG były 2 regulacje i wymiana filtra gazu, nic poza tym. Obecnie przebieg ok. 230kkm. Myślę, że to prawdziwy przebieg. Silnik nadal nie zużywa oleju, a ubywa go powolutku z powodu puszczającego najprawdopodobniej uszczelniacza od strony sprzęgła i to niebawem będę chciał ogarnąć.
Jeszcze co mogę powiedzieć, to wiem że instalację mam dobrze dobraną i wyregulowaną, a ten silnik nie wymaga jakichś cudów na kiju jeśli chodzi o instalacje. Pracuje praktycznie tak samo jak na benzynie. Ja póki co różnicy nie odczuwam, poza tą podczas tankowania
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Bo tak jest. Ja zakladałem instalację za ponad 2 tysie w 2002 roku i zwróciła sie po 13 kkm przy tamtych cenach paliw. W obliczeniach pomyliłem sie o ok 1000 km.analyzer65 pisze:Jak ja liczyłem za pomocą tych kalkulatorów to już przy przebiegu 15kkm rocznie się opłacało.
A ja uwazam że najlepiej. Dobry plan to podstawa sukcesu.analyzer65 pisze:Najgorzej jest od razu patrzeć kiedy to instalacja się zwróci.
Nie zacznie ale nie patrz na przebieg bo to o niczym nie świadczy. Jest możliwość że po założeniu LPG może ubywać oleju. Albo dokłądniej spożycie oleju przez silnik nie będzie wyrównywane rozcieńczoną benzyną. Warto mieć to na uwadze. W benzyniakach spotyka sie sytuację gdy oleju nawet przybywa bo rozcieńcza go benzyna zwłaszcza gdy jeździ sie na krótkich odcinkach, auto nie zdąży sie rozgrzać i jedzie na ssaniu. Na LPG tego nie ma wiec naturalny ubytek oleju jest od razu widoczny i nie jest zafałszowany benzyną.keiton pisze:czy silnik, który przejechał 235 tyś km tylko i wyłącznie na benzynie poprostu nie zacznie się powoli rozsypywać po założeniu LPG?
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 5865
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 63 razy
- Pomocny: 147 razy
Po to są takie kalkulatory w sumie ale najpierw trzeba by było odpowiedzieć sobie na pytanie czy w ogóle chce się mieć LPG, później czy fundusze na to pozwalają. Jeśli tak to nic tylko zakładać.
Zwrócić się na pewno kiedyś zwróci
Zwrócić się na pewno kiedyś zwróci
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra f
- Silnik: C16NZ
- Województwo: dolnośląskie
Jeszcze co mogę powiedzieć, to wiem że instalację mam dobrze dobraną i wyregulowaną, a ten silnik nie wymaga jakichś cudów na kiju jeśli chodzi o instalacje.
Mógłbyś napisać jaką masz instalację i czy do mojego silnika C16NZ nada się taka sama?
Mógłbyś napisać jaką masz instalację i czy do mojego silnika C16NZ nada się taka sama?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra f
- Silnik: C16NZ
- Województwo: dolnośląskie
Jeszcze co mogę powiedzieć, to wiem że instalację mam dobrze dobraną i wyregulowaną, a ten silnik nie wymaga jakichś cudów na kiju jeśli chodzi o instalacje. Pracuje praktycznie tak samo jak na benzynie. Ja póki co różnicy nie odczuwam, poza tą podczas tankowania [/quote]
Czy mógłbyś napisać jaką masz instalację i czy taka sama nada się do mojego suilnika C16NZ ?
Czy mógłbyś napisać jaką masz instalację i czy taka sama nada się do mojego suilnika C16NZ ?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lis 2012, 19:40
- Imię: Marcin
- Auto: Astra f
- Silnik: C16NZ
- Województwo: dolnośląskie
Czy mógłbyś napisać jaką masz instalację i czy taka sama nada się do mojego silnika C16NZ ?analyzer65 pisze:Jeszcze co mogę powiedzieć, to wiem że instalację mam dobrze dobraną i wyregulowaną, a ten silnik nie wymaga jakichś cudów na kiju jeśli chodzi o instalacje. Pracuje praktycznie tak samo jak na benzynie. Ja póki co różnicy nie odczuwam, poza tą podczas tankowania