Astra H z14xep świece
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 2005 Elegance
- Silnik: Z14XEP + LPG
- Województwo: podkarpackie
Astra H z14xep świece
Witam, za parę dni zakładał będę gaz do mojego samochodu. Ze względu na fakt, że na aktualnych orygnalnych świecach przejechałem już 57 000 km, w warsztacie zalecono mi wymianę świec. Czy rzeczywiście na lpg nie mogą być zalecane przez producenta świece (z tego co kojażę szczelina 0.9 mm) ? Ponoć do lpg należy założyć świece ze szczelina 0,7mm. Prawda to ?
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
Ja założone mam takie jak producent zaleca do samochodu, czyli standard. Nie czuję żadnych dziwnych objawów, czy dyskomfortu.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 2005 Elegance
- Silnik: Z14XEP + LPG
- Województwo: podkarpackie
Tak, tylko masz trochę inny silnik, ciekawe jak to jest w z14xep czy też nie ma problemu ? Kolega ma Zafirę B 1.8 i u niego instalacja nie działała prawidłowo na standardowych świecach. Wymienił na świece ze szczeliną 0.7 mm i po zmianie było już ok.
- radek_n1
- Posty: 760
- Rejestracja: 19 maja 2012, 17:58
- Imię: Radek
- Auto: Astra h kombi
- Silnik: 1.6 105KM + LPG
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Czyżew
A może standardowe świece u niego już miały 50 kkm przebiegu i dlatego było niepoprawnie. Ale z drugiej strony świece innej firmy niż GM w serwisie są w cenie do 50 zł., więc nie duży koszt jeśli się okaże złym rozwiązaniem.szmydu pisze:u niego instalacja nie działała prawidłowo na standardowych świecach
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 2005 Elegance
- Silnik: Z14XEP + LPG
- Województwo: podkarpackie
Nie chodziło mi o koniecznośc założenia świec innych producentów, tylko innego typu. Oryginalne świece mają szczelinę 0,9 mm a ponoć do gazu najlepiej jak będą miały szczeline 0,7 mm. W moim pytaniu producent świecy nie ma znaczenia. Pytam czy faktycznie przy tym śilniku muszą do LPG byc świece ze szczeliną 0,7 mm.radek_n1 pisze:Ale z drugiej strony świece innej firmy niż GM w serwisie są w cenie do 50 zł., więc nie duży koszt jeśli się okaże złym rozwiązaniem.
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Nie muszą być z mniejszą przerwą ale lepiej sie na nich w pewnych sytuacjach jeździ. Dobra regula jest taka że świece powinieneś wymieniać co 30 tyś. NA standardowych bez zmniejszania szczeliny spokojnie sobie taki przebieg zrobisz wiec nie musisz nic kombinować.
Jednak w przypadku gdy cewki zapłonowe nie są już pierwszej młodości zmniejszenie przerwy pomaga, iskra jest silniejsza i auto płynniej pracuje. Nie ma wypadania zapłonów. Ćwiczę temat od kilku lat na silniku x16xel z tym, że sam sobie przerwę zmniejszam.
Zaraz pojawią sie pewnie głosy teoretyków że na świecach 2 elektrodowych to głupota, tak sie nie robi, itp wiec od razu proszę o powstrzymanie takich opinii bo 150 tyś km praktyki jest dla mnie istotniejsze od książkowych teorii.
Jednak w przypadku gdy cewki zapłonowe nie są już pierwszej młodości zmniejszenie przerwy pomaga, iskra jest silniejsza i auto płynniej pracuje. Nie ma wypadania zapłonów. Ćwiczę temat od kilku lat na silniku x16xel z tym, że sam sobie przerwę zmniejszam.
Zaraz pojawią sie pewnie głosy teoretyków że na świecach 2 elektrodowych to głupota, tak sie nie robi, itp wiec od razu proszę o powstrzymanie takich opinii bo 150 tyś km praktyki jest dla mnie istotniejsze od książkowych teorii.
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 2005 Elegance
- Silnik: Z14XEP + LPG
- Województwo: podkarpackie
Czy zmniejszenie szczeliny z 0.9 a 0.7 nie wpłynie na szybsze zużycie się np. cewki ?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 13 sty 2011, 22:14
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wpłynie. Zmniejszenie szczeliny powoduje ze iskra ma łatwiej przeskoczyć przez co mniej obciąża cewkę.
Z moich długoletnich obserwacji wynika, że taka operacje pomaga a nie szkodzi. W Astrach II z silnikiem x16xel padający DIS to norma. Ja mam swój od ponad 200 tyś i dziala. Zmniejszenie przerwy wydłużyło żywotność świec i wyrównało pracę silnika.
Natomiast nie w każdym aucie jest taka potrzeba. IMHO należy sprawdzić jak auto sie zachowuje bez zmiany przerwy. Jeśli jest OK to nie widzę sensu by to zmnieniać.
Z moich długoletnich obserwacji wynika, że taka operacje pomaga a nie szkodzi. W Astrach II z silnikiem x16xel padający DIS to norma. Ja mam swój od ponad 200 tyś i dziala. Zmniejszenie przerwy wydłużyło żywotność świec i wyrównało pracę silnika.
Natomiast nie w każdym aucie jest taka potrzeba. IMHO należy sprawdzić jak auto sie zachowuje bez zmiany przerwy. Jeśli jest OK to nie widzę sensu by to zmnieniać.
pzdr
zbigor
zbigor
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 cze 2013, 20:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H 2005 Elegance
- Silnik: Z14XEP + LPG
- Województwo: podkarpackie
Niestety założyłem takie swiece jakie zalecił mi mechanik, czyli "standardowe" zamienniki do tego silnika. Padło na NGK. Na stronie NGK do astry h z14xep podpowiadają się świece ZFR5F-11. Takie zostały założone. Teraz przy szybszym naciśnięciu pedału gazu wyczuwalne jest szarpanie na gazie, ale na benzynie jest ok. W opisie na stronie NGK jest informacja, że szczelina w tych świecach wynosi 1,1 mm. Chyba trochę za dużo jak dla tego silnika ? Zamiennik świec np. Bosch'a ma 0,9mm szczeliny i wydawało mi się że taka powinna być do tego silnika. Czy szczeline swiecy można jakoś zmniejszyć czy po prostu trzeba kupić kolejne (oryginalne) świece.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 13:27
- Imię: Tomek
- Auto: 2x Astra H
- Silnik: A16XER+LPG,Z14XEP+LP
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
Mozna, szczelinomierz + mloteczek i jazda, chyba ze masz "dobre oko"szmydu pisze: Czy szczeline swiecy można jakoś zmniejszyć czy po prostu trzeba kupić kolejne (oryginalne) świece.