LPG i jazda zimią
LPG i jazda zimią
Ostatnio miałem problem, zapaliłem moją astrę i w drogę (temperatura -4C), po przejechaniu 800m silnik zaczął szaleć, tzn obroty zaczęły spadać i przygasał. Zjechałem na boczną drogę i zgasł mi wtedy. Spróbowałem przełączyć na benzynę i objawy były identyczne, zapalił poszarpał i zgasł. Pogazowałem go trochę i jakoś wróciłem do domu, jechał normalnie, ale się bałem jechać nim do Wrocka, bo mogłem mieć znowu problemu. Dlatego pojechałem wtedy Zafirą do Wrocka;] Astra stoi już miesiąc w garażu. Ostatnio brat nią jechał i dobrze jechała. Powiedzcie co było przyczyną tego że tak mi wariowała?
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
pawelgo88, prawdopodobnie odpalasz auto na gazie i dlatego masz tego typu problemy, jeżeli chodzi o gaz to rano jak jest zimny silnik powinno sie auto odpalać na benzynie i przejechać kawałek na benzynie tak aby silnik sie choć trochę rozgrzał, później natomiast przełącza sie na gaz. A u Ciebie prawdopodobnie zamarzł parownik, sprawdź poziom płynu chłodniczego.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
tylko że je głównie mykam po Wrocławiu, dojeżdżam na zajęcia, więc nie widzi mi się ciągle przełaczać, ten gaz zawsze tak będzie palił kiepsko?
mam jeszcze pytanie gdyż nie świecą mi światła cofania, żarówki są dobre, bezpieczniki sprawne i kable całe, gdzie może leżeć przyczyna?
Spalone jest także podświetlenie połowy konsoli od nawiewu, jak to naprawić?
Może to głupie pytanie, ale ja się nie znam na motoryzacji, jest możliwość montażu centralnego zamka i wspomagania?
mam jeszcze pytanie gdyż nie świecą mi światła cofania, żarówki są dobre, bezpieczniki sprawne i kable całe, gdzie może leżeć przyczyna?
Spalone jest także podświetlenie połowy konsoli od nawiewu, jak to naprawić?
Może to głupie pytanie, ale ja się nie znam na motoryzacji, jest możliwość montażu centralnego zamka i wspomagania?
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
kolego, auto zawsze powinno sie odpalać na benzynie a później przełączać na gaz
Jak nie masz światła cofania, to możesz mieć uszkodzony czujnik w skrzyni bądź masz przerwany kabel.
Jak zmienić podświetlenie nawiewu jest na forum, kłania sie opcja szukaj.
Centralny zamek i wspomaganie możesz założyć, też jest sporo tematów na forum.
Jak nie masz światła cofania, to możesz mieć uszkodzony czujnik w skrzyni bądź masz przerwany kabel.
Jak zmienić podświetlenie nawiewu jest na forum, kłania sie opcja szukaj.
Centralny zamek i wspomaganie możesz założyć, też jest sporo tematów na forum.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
tak jak cr2sher pisze, to jest podstawa, oczywista oczywistość czy jak to inaczej nazwaćcr2sher pisze:kolego, auto zawsze powinno sie odpalać na benzynie a później przełączać na gaz
gaz jest ogrzewany w parowniku , a parownik jest ogrzewany z obiegu chłodzenia silnika. Jak będziesz odpalać na gazie to nie długo z silnikiem będzie coraz gorzej, i gorzej i gorzej ... i powie paapaaaaaaa
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
święta racja wencik, ale jak ktoś jest innego zdania to życzę mu powodzenia... poza tym trzeba o to też dbać, choćby wymienić filtry i co jakiś czas regulację.nie długo z silnikiem będzie coraz gorzej, i gorzej i gorzej ... i powie paapaaaaaaa
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
gaz w parowniku jest rozprężany i tym samym sie ochładza dlatego jeżeli temperatura płynu jest zbyt niska będzie przymarzał i dlatego gaśnie. Odpowietrz układ chłodzenia (doprowadzasz do włączenia wentylatora wtedy termostat na pewno jest całkowicie otwarty) Ale dopatrywałbym się też w "starym" płynie chłodniczym, sprawdź zawartość wody być może jest za wysoka i dlatego tak Ci sie robi. jeśli nie masz gazu sekwencyjnego a gaz przełącza się od obrotów to praktycznie jak jest -5 st. C po odpaleniu, po minucie powinien chodzić prawidłowo na gazie bez problemu.wencik pisze:gaz jest ogrzewany w parowniku , a parownik jest ogrzewany z obiegu chłodzenia silnika. Jak będziesz odpalać na gazie to nie długo z silnikiem będzie coraz gorzej, i gorzej i gorzej ... i powie paapaaaaaaa
wencik pisze:Jak będziesz odpalać na gazie to nie długo z silnikiem będzie coraz gorzej, i gorzej i gorzej ... i powie paapaaaaaaa
Kolega nie napisał że odpala na gazie bo faktycznie może być ciężko ale po przejechaniu 800m i tej temp. powinno być ok więc sprawdź czy masz dobry płyn (albo go wymień, lub koncentrat - mały koszt) chyba że coś zamarzło i to było tymczasowe, a poźniej śmigaj na "gazie" na zajęcia
pozdrawiam
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
"Gaz propan-butan wypływa z butli w stanie ciekłym i przedostaje się przewodem miedzianym pod ciśnieniem do reduktora.Hmm rozprężany? Tak czy siak gaz jest zimny, a parownik musi być ciepły, więc sądziłem ,że on się tam ogrzewa - a jak gaz się ogrzewa to chyba też się rozpręża.
Przed reduktorem znajduje się elektrozawór gazowy z filterkiem gazu. Elektrozawór zatrzymuje gaz, gdy pojazd nie jest w ruchu lub pracuje na benzynę. Gaz w reduktorze obniża swoje ciśnienie. Parowanie gazu następuje w efekcie obniżania ciśnienia i ogrzewania gazu w parowniku przez ciecz lub spaliny z układu chłodzenia silnika pojazdu." (źródło: [External Link Removed for Guests])
masz rację tak się tam dzieje między innymiwencik pisze:że on się tam ogrzewa
no z tym sie nie zgodzę, jedno nie ma nic z drugim wspólnego ale nie będę się nad tym rozpisywał bo szkoda czasu, a celu nie widzęwencik pisze:a jak gaz się ogrzewa to chyba też się rozpręża.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-23, 21:05 ]
aha pawelgo88, jak dużo kilometrów masz przejechane na gazie bo z tego co słyszałem w serwisie gazu co "jakiś" przebieg trzeba wymieniać parownik albo czyścić jego filtr.