Jeśli dobrze zrozumiałem, (jeśli źle, to mnie popraw) problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG?
Jeśli tak, to śmiało możemy wykluczyć wszystko, co jest związane z układami wtryskowymi obu paliw.
Zostaje układ elektryczno-elektroniczny ale nie zapłonowy, bo wymiana świec i cewki nic nie dało. Ponadto, P0300 nie wskazuje konkretnego cylindra a ogólne wypadanie zapłonu na - w domyśle - losowo różnych cylindrach, co sugeruje usterkę innego modułu/układu elektronicznego.
Zatem z listy możliwych przyczyn tego stanu rzeczy:
Świece zapłonowe, które są uszkodzone lub zużyte
Przewody świec zapłonowych i/lub cewki, które są uszkodzone lub zużyte
Uszkodzona lub zużyta nasadka rozdzielacza (tylko w przypadku, gdy ma zastosowanie do pojazdu)
Przycisk wirnika uszkodzony lub zużyty (tylko w przypadku, gdy ma zastosowanie do pojazdu)
Uszkodzone wtryskiwacze paliwa
Zatkane zawory lub przewody EGR
Rozrząd zapłonu nie działa
Nieszczelności podciśnienia
Niskie ciśnienie paliwa
Uszczelka(i) głowicy, które są nieszczelne
Pęknięta nasadka rozdzielacza
Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
Uszkodzony czujnik wału korbowego
Uszkodzony masowy czujnik przepływu powietrza
Uszkodzony czujnik tlenu
Uszkodzony czujnik położenia przepustnicy
Uszkodzony katalizator
Uszkodzony PCM
przyjrzałbym się tym, które nie są związane z ww. układami.
Wiem, że ta odpowiedź nie rozwiązuje problemu, ale może spojrzenie z innej strony, ułatwi diagnozę...