Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 855
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 96 razy

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#2471

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

zaapp pisze:
14 cze 2023, 12:18
Astra J 2018, A14NET, LPG Landi Renzo
Pojawił się u mnie dość dziwny problem.... wypadania zapłonu (DTC P0300).


Jeśli dobrze zrozumiałem, (jeśli źle, to mnie popraw) problem występuje zarówno na benzynie jak i na LPG?
Jeśli tak, to śmiało możemy wykluczyć wszystko, co jest związane z układami wtryskowymi obu paliw.
Zostaje układ elektryczno-elektroniczny ale nie zapłonowy, bo wymiana świec i cewki nic nie dało. Ponadto, P0300 nie wskazuje konkretnego cylindra a ogólne wypadanie zapłonu na - w domyśle - losowo różnych cylindrach, co sugeruje usterkę innego modułu/układu elektronicznego.
Zatem z listy możliwych przyczyn tego stanu rzeczy:

Świece zapłonowe, które są uszkodzone lub zużyte
Przewody świec zapłonowych i/lub cewki, które są uszkodzone lub zużyte
Uszkodzona lub zużyta nasadka rozdzielacza (tylko w przypadku, gdy ma zastosowanie do pojazdu)
Przycisk wirnika uszkodzony lub zużyty (tylko w przypadku, gdy ma zastosowanie do pojazdu)
Uszkodzone wtryskiwacze paliwa
Zatkane zawory lub przewody EGR
Rozrząd zapłonu nie działa
Nieszczelności podciśnienia
Niskie ciśnienie paliwa
Uszczelka(i) głowicy, które są nieszczelne
Pęknięta nasadka rozdzielacza
Uszkodzony czujnik wałka rozrządu
Uszkodzony czujnik wału korbowego

Uszkodzony masowy czujnik przepływu powietrza
Uszkodzony czujnik tlenu
Uszkodzony czujnik położenia przepustnic
y
Uszkodzony katalizator
Uszkodzony PCM


przyjrzałbym się tym, które nie są związane z ww. układami.

Wiem, że ta odpowiedź nie rozwiązuje problemu, ale może spojrzenie z innej strony, ułatwi diagnozę...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

zaapp

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#2472

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Jednak problemem okazały się świece... Wymiana na denso i problem minął.

Awatar użytkownika
Shark69

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 lip 2023, 17:34
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie

#2473

Nieprzeczytany post autor: Shark69 »

Witam
Jak często wymieniać świece w Astrze 4 z fabrycznym LPG? Po dwóch latach jak tego chcą w ASO czy po jakimś przebiegu?

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#2474

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

Ja wymieniam co 35 tys

taka wymianę wykonałem w ub miesiacu i swiece czyste, suche i bez nagaru wyciągnąłem

stosuje irydowe NGK IFR7X7G
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

akrystian

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2016, 14:53
Imię: Krystian
Auto: ASTRA 2011 - 1.4 T - 140KM
Województwo: lubelskie
Pomocny: 1 raz

#2475

Nieprzeczytany post autor: akrystian »

mean pisze:
26 maja 2023, 7:20
dokładnie taki czujnik, na ebuy-u Italiono sprzedawał komplet: korpus, wtryskiwacze i ten nieszczęsny czujnik. Cena dobra, chciałem "odświeżyć" całość... Dzięki wracam do starego.
[External Link Removed for Guests]

Dodano po 8 godzinach 53 minutach 28 sekundach:
Na starym czujniku długoterminowa korekta spalania od -20 do -35... Żaden błąd nie wyskakuje. Czyściłem go miesiąc temu, ale żadnej poprawy nie było (korekty też -20 i więcej). Czujnik gazu żadnego wycieku w silniku nie wykrył...
Czyli przyczyną zbyt bogatej mieszanki na gazie były wtryski gazu ?

Awatar użytkownika
mean

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2015, 14:33
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#2476

Nieprzeczytany post autor: mean »

Nowe wtryski dużo poprawiły, ale błąd bogatej mieszani dalej sporadycznie się pojawiał.
Kupiłem nowy Map sensor
[External Link Removed for Guests]
korekty się nie poprawiły, ale błąd do kilku tygodnie nie pojawił się.

Awatar użytkownika
Qlawy10

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 14 gru 2020, 21:41
Imię: Tomek
Auto: astra j insygnia 2017
Silnik: A14nel
Rocznik: 2014
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 1 raz

#2477

Nieprzeczytany post autor: Qlawy10 »

Czesc mam klopot po wymianie med z zielonych na pomarańczowe i odłączenie aku na 15 minut korekty dulga z -28% wskoczyła na +10% i teraz pytanie co może to być, czy trzeba jechać do aso na wgranie map? czy wina jest po innej stronie? Jak jade korekty są w granicach 0% jeszcze wymieniłem czujnik z 3,5 bar na 5,5 bara kupiony na allegro bo myślałem że to jest przyczyną ale to ma być jakiś specjalny zaprogramowany czujnik czy zwykły 5,5bar ? Ikto go programuje jak coś?

Awatar użytkownika
UnicycleQxy

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 02 gru 2020, 21:31
Imię: Arek
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#2478

Nieprzeczytany post autor: UnicycleQxy »

UnicycleQxy pisze:
06 cze 2022, 9:54
Zamówiony zestaw Vercasi. W enermie powiedzieli, że sprzedają to od 2 lat i nie ma żadnych problemów.
Robię 40-50 tys km rocznie, więc za jakiś czas się podzielę opinią.

Pozdrawiam i dzięki za polecenie.
Wracam z informacją, zrobione 35 tys km w rok - korekty na Vercesi bliskie zeru. Wszystko w normie, działają jak należy.

Pozdrawiam

zaapp

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#2479

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Trochę mnie denerwuje ta instalacja fabryczna. Szukałem bardzo długo co jest problemem u mnie i wychodzi na to, że jest nim instalacja fabryczna :lol:.
Wymieniłem sporo elementów w instalacji i w silniku żeby pozbyć się tego szarpania. Ostatecznie wróciłem do wtryskiwaczy MED, tych które były od początku w samochodzie. Niby wszystko działa ale pojawiają się u mnie problemy z P0172 czyli zużyte wtryski i zbyt bogata mieszanka.
Czy wywalał ktoś to fabryczne ustrojstwo i jak tak to gdzie? Rozumiem, że poza wyrzuceniem modułu LR LC03, wiązki, reduktora i wtrysków potrzebna będzie zmiana softu w module silnika i BCMie. Gdzieś jeszcze coś trzeba programować?

Awatar użytkownika
mean

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 19 lis 2015, 14:33
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#2480

Nieprzeczytany post autor: mean »

Też miałem ten błąd P0172 jak sprzedawałem Astrę. Kupujący chciał auto sprawdzić w serwisie ASO, a tam mechanik mówił, że trzeba coś wymienić... 300zł u nich. Jakiś czujnik, czy odpowietrzenie...chyba na literę "E". Pokazywał pod maską na okolicę podszybia na środku. Sorry nie mogą sobie przypomnieć.

ODPOWIEDZ