Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#2481

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Zanim wywalisz to "fabryczne ustrojstwo", sprawdź stan wszystkich wiązek silnika a w szczególności tej zasilającej czujnik ciśnienia
i temperatury - ten na listwie wtryskowej LPG. Zdarza się, że któryś z przewodów się złamie.
Druga rzecz do sprawdzenia - to ciśnienie LPG na listwie.

A ponadto uważam, że "wywalenie tego ustrojstwa" - to zły kierunek jest...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#2482

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

Jest duży plus w postaci możliwości instalacji tanich wtrysków barracud,
Jak mi padnie centralka zamknięta zainstaluje otwartą.

zaapp

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#2483

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Zamontowałem całkowicie nową wiązkę do fabrycznej instalacji. Nie są na pewno połamane przewody.
Jeżeli wywalę tę instalację tak żeby samochód był tak jakby wyjechał z fabryki jako benzynowy to wszystko powinno być ok. Po tym już zostanie tylko zamontowanie jakiegoś otwartego rozwiązania jak KME. Jak zostanę przy landi renzo to znów po około 120 tys. km wrócą problemy. Mam samochód od nowości i nie zamierzam się z nim rozstawać to jak cała operacja się uda to tylko będą wpadać dodatkowe kilometry i samochód dalej będzie cieszył.

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#2484

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Koncepcja jest ok. tyle, że tanio nie będzie. ;-)
Z drugiej strony wiem, że "nie ma skutku bez przyczyny" i "naprawy nie do naprawy".

Co do pytania:
zaapp pisze:
28 sie 2023, 15:13
Czy wywalał ktoś to fabryczne ustrojstwo i jak tak to gdzie?
to kiedy jakieś 3 -4 lata temu, kiedy czytałem cały ten "tasiemcowy" wątek pamiętam, że przewinęła się w nim informacja, że ktoś tak właśnie zrobił.
Niestety nie potrafię ci wskazać miejsca... :-(
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

zaapp

Astro-maniak
Posty: 118
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#2485

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Też kiedyś gdzieś widziałem ten post ale 250 stron jest praktycznie nie do przejścia.
Mam apel do osób, które poradziły sobie z takim problemem jak mój.
!! Jeżeli ktoś wywalił fabryczne LPG odezwij się !!

Co do kosztów to zauważyłem, że wymiana ori wtrysków i reduktora landi renzo kosztuje mniej więcej tyle co wymiana całej instalacji na coś otwartego i jej kalibracja.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#2486

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

Pamiętam, że ktoś poprostu pojechał do ASO i poprosił o wgranie softu od wersji bez fabrycznej instalacji LPG. Zapłacił i mu to zrobili. Potem podjechał do gazownika na instalacje LPG.
Nie wiem czy ktoś testował tylko wymiane centralki gazu OMEGAS na otwartą bez zmiany softu samochodu?

akrystian

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2016, 14:53
Imię: Krystian
Auto: ASTRA 2011 - 1.4 T - 140KM
Województwo: lubelskie
Pomocny: 1 raz

#2487

Nieprzeczytany post autor: akrystian »

UnicycleQxy pisze:
14 sie 2023, 17:36
Wracam z informacją, zrobione 35 tys km w rok - korekty na Vercesi bliskie zeru. Wszystko w normie, działają jak należy.

Pozdrawiam
A zauważyliście, że oryginalnych LANDI pomarańczowych praktycznie nie ma obecnie w sprzedaży. Co do VERCESI najlepiej kupować ze strony Enermy są 20 zł tańsze niż na allegro.

pafigo79

Astro-maniak
Posty: 263
Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
Imię: Pawel
Auto: Astra J
Silnik: 1.4NET
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 10 razy

#2488

Nieprzeczytany post autor: pafigo79 »

tak ...zauważyliście:)...ciekawe co knują

Awatar użytkownika
rkub88

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 19 wrz 2023, 18:54
Imię: Rafał
Auto: Astra J 1.4 Turbo + LPG 2017r.
Województwo: śląskie

#2489

Nieprzeczytany post autor: rkub88 »

Witam, po prześledzeniu wątku zakupiłem wtryskiwacze Vercesi ze strony Enermy. Po wymianie niestety samochód w ogóle nie chce się przełączyć na gaz. Jak już się zagrzeje to przycisk po prostu przestaje mrugać... Wymiana jest banalnie prosta tak więc chyba nie mogłem niczego popsuć. Jedyne nad czym się zastanawiam to wszyscy piszą o Vercesi IG6 4.0/1, a ja zakupiłem Vercesi IG6 5.0/1. Ma to jakieś znaczenie? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#2490

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Jeśli okaże się, że nie ma różnicy między wtryskami IG6 4.. a IG6 5, i że to nie jest przyczyną twoich problemów, sprawdź i przeczyść elektrozawór przy reduktorze a przy okazji i filtr fazy ciekłej - też przy reduktorze...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ