Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

porady i pomoce
akrystian

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 17 maja 2016, 14:53
Imię: Krystian
Auto: ASTRA 2011 - 1.4 T - 140KM
Województwo: lubelskie
Pomocny: 1 raz

Re: Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG

#2491

Nieprzeczytany post autor: akrystian »

bolobol pisze:
01 paź 2023, 16:55
Jeśli okaże się, że nie ma różnicy między wtryskami IG6 4.. a IG6 5, i że to nie jest przyczyną twoich problemów, sprawdź i przeczyść elektrozawór przy reduktorze a przy okazji i filtr fazy ciekłej - też przy reduktorze...
Ciekawe, że na stronie mają wtryskiwacze Vercesi dedykowane do Opla Mokki - jaka to różnica. Też nie sądzę żeby u kolegi to była wina wtryskiwaczy.

Mirekb

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2016, 12:00
Imię: Mirek
Auto: Astra J ST
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#2492

Nieprzeczytany post autor: Mirekb »

Z boku listwy wtryskowej jest czujnik ciśnienia/temperatury(2w1), jak tam grzebałeś w okolicy to może coś się w tych kablach porobiło - chyba już gdzieś pisało ze tam lubi się wiązka ukruszyć. Ten czujnik na 100% ma wpływ na możliwość przełączenia, a same wtryskiwacze to po prostu muszą być podpięte i przełączyć się powinno.

Awatar użytkownika
WildGrass

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 paź 2023, 17:44
Imię: Bartłomiej
Auto: Astra J
Województwo: mazowieckie

#2493

Nieprzeczytany post autor: WildGrass »

Cześć wszystkim.
Wymieniłem dzisiaj samodzielnie reduktor w AJ 1,4 turbo z powodu pękniętych króćców i przebiegu 180kkm. Reduktor nowy ze sklepu. Czy muszę wykonywać jakąś regulację ciśnienia gazu? Aktualnie przejechałem ~20km po wymianie i wydaje mi się, że instalacja pracuje tak jak powinna.

Awatar użytkownika
Kakondo

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2023, 19:18
Imię: Karol
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2017
Województwo: śląskie

#2494

Nieprzeczytany post autor: Kakondo »

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post na forum, więc miło mi się przywitać.

@WildGrass ja również wymieniłem reduktor z tych samych powodów i miałem takie same wątpliwości. Ktoś mi podpowiedział że on jest fabrycznie ustawiony na 1,4 bar i że to jest ok. Poprosiłem w ASO o sprawdzenie ciśnienia i potwierdziło się, że jest ustawiony na 1,4. Także nie trzeba nic regulować, ale nie wiem czy to ciśnienie nie powinno być nieco niższe.

Ja z kolei mam inne pytanie. Po wymianie reduktora pojawił się pierwszy raz p0172. Skręciłem wtedy na ślepo lekko ciśnienie na reduktorze i błąd zniknął. Po remoncie głowicy, wymianie rozrządu na wolnych obrotach silnik zaczął podszarpywać na postoju i przy przełączaniu na LPG podczas przyspieszania. Pojawia się co jakiś czas błąd P0172. Sprawdziłem korekty. Na benzynie krótka waha się -4/+4 Długoterminowa w okolicy 0. Z kolei na gazie krótka -10/0 a długoterminowa na postoju sięga nawet -35.

Nowy reduktor, filtry, samochód posiadamy w rodzinie od nowości. Aktualny przebieg 156tyś, wtryski nigdy nie wymienione. Myślicie że przyczyną są lejące wtryski, czy macie pomysł co jeszcze sprawdzić przed ich wymianą?
Screenshot_2023-10-19-07-45-51-55_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#2495

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

Oczywiscie ze wtryskiwacze lpg do wymiany
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

Awatar użytkownika
Kakondo

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 2023, 19:18
Imię: Karol
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2017
Województwo: śląskie

#2496

Nieprzeczytany post autor: Kakondo »

Założyłem wtryski Vercesi IG6, korekty spadły w okolice zera podczas jazdy, na postoju są lekko ujemne. Błąd p0172 zniknął. Narazie wszystko jest ok.

toka

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 07 lip 2020, 19:27
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 4 razy

#2497

Nieprzeczytany post autor: toka »

Ja również założyłem dzisiaj Vercesi IG6, jednak na tych wtryskach pojawia się wypadanie zapłonu i ogólnie szarpie silnikiem - nawet na postoju.
Jakieś rady? Na medach które miałem włożone wcześniej nie miałem takich objawów. Korekty spadły w okolice zera, jednak nie da się jechać bo zapłony wypadają, czego na medach nie było :cry:

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 877
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 98 razy

#2498

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Włóż MED'y które wyjąłeś i i sprawdź, czy dalej zapłony wypadają, bo coś mi się widzi, że teraz będą wypadać.
Obym się mylił...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
GDA70

Astro-maniak
Posty: 381
Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET LPG
Rocznik: 2016
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3CiTy
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 15 razy

#2499

Nieprzeczytany post autor: GDA70 »

Kakondo pisze:
25 paź 2023, 18:07
Założyłem wtryski Vercesi IG6, korekty spadły w okolice zera podczas jazdy, na postoju są lekko ujemne. Błąd p0172 zniknął. Narazie wszystko jest ok.
ja założyłem w czerwcu 2021
zrobilem na nich ponad 37 tys km juz i sprawuja sie idealnie

a tez kilka miesięcy walczylem z med-ami
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.

toka

Astro-maniak
Posty: 60
Rejestracja: 07 lip 2020, 19:27
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 4 razy

#2500

Nieprzeczytany post autor: toka »

bolobol pisze:
25 paź 2023, 22:41
Włóż MED'y które wyjąłeś i i sprawdź, czy dalej zapłony wypadają, bo coś mi się widzi, że teraz będą wypadać.
Obym się mylił...
Włożyłem MEDy i szarpanie ustało, ewidentnie wypadają zapłony na wtryskach Vercesi. Czy to możliwe że trafiłem na wadliwe?

ODPOWIEDZ